تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به زمین‌خواری ۶۳۰ هکتاری در اراضی طرشت و بخشی از فرودگاه مهرآباد گفت: در حال حاضر از طریق مراجع قانونی برای ابطال اسناد صادرشده پیگیری می‌کنیم.

واحدي در حاشيه برگزاري نوزدهمين جلسه ساماندهي، پيشگيري و مقابله با ساخت و سازهاي غيرمجاز استان تهران اين خبر را اعلام كرد و افزود: يك مقدار از اين اراضي و در حدود زير 100هكتار توسط يك فرد حدود 20سال پيش و با كمك ايادي‌اي كه داشته سند گرفته شده و يكي از حوزه‌هايي كه در اين خصوص رأي جديد صادر كرده رأي كميسيون ماده 12 و حوزه زمين شهري سابق بوده كه اين موضوع در محاكم در دست بررسي قرار دارد.

به گفته وي بخشي از فرودگاه مهرآباد، سازمان هواپيمايي، صنايع وابسته به وزارت دفاع و سازمان نقشه‌برداري و زمين‌شناسي در فضاي اين 630هكتار قرار دارند. واحدي عنوان كرد:

اين شخص و ايادي وي نمي‌توانند عليه دولت و اراضي دولت حكم بگيرند و در ادامه نيز اين اسناد باطل مي‌شود و قطعاً اراضي مورد نظر به دولت بازگردانده خواهد شد.

مديركل راه و شهرسازي استان تهران به يك پرونده زمين خواري ديگر با مساحت 8ميليون مترمربع در قلعه سليمان‌خان نيز اشاره كرد و گفت: پرونده اين موضوع با زمين‌خواري طرشت متفاوت بوده و هم‌اكنون در محاكم مورد پيگيري قرار دارد.