همشهری آنلاین: حال و هوای مشهد الرضا در شب میلاد شمس الشموس امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) وصف ناپذیر است.

به گزارش خبرنگاران واحدمركزي خبر، همه صحن‌ها، رواق‌ها و بست‌های حرم مطهر رضوی مملو از دوستداران و دلباختگان ولایت است که در جای جای این آستان قدسی به دعا، راز و نیاز با غریب الغربا آقا امام رضا (ع) و پخش شیرینی مشغول هستند.

دلدادگان بی قرار امشب رضا رضا گویان سر بر پنجره فولادیش می‌گذارند، جرعه نوش سقاخانه عشقش شده‌اند و در ایوان طلائیش با اقامه نماز عاشقی چون کبوترانی سبکبال اوج می‌گیرند.

چراغانی صحن و سرای رضوی وصف ناپذیر است، هر زائر دلداده ای با حضور در این حریم قدسی و وجد از این همه زیبایی و شکوه در بهشت هشتم ، بی اختیار اشک از دیدگانش جاری می شود و همه آنچه که می‌خواهد با امام خود نجوا کند با قطرات اشکش نثار می‌کند، این جا زبان و رنگ و ملیت معنا ندارد ، همه یک ددل و یک زبانند.

خیابان‌های مشهد نیز چراغانی است و مراسم جشن و لادت در نقاط بی شماری از شهر برپاست و مردم با پخش نقل و شیرینی میلاد ولی نعمت خود را به یکدیگر تبریک می‌گویند‌.

به همین مناسبت امشب و فردا ویژه برنامه‌هایی در حرم رضوی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت : ویژه برنامه شب ولادت امام رضا (ع) بعد از نماز مغرب و عشا در حرم رضوی و با محوریت صحن جامع رضوی آغاز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی افزود : سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی ، قرائت زیارات و ادعیه ، سرود و مولودی خوانی از برنامه های امشب در حرم رضوی است.

او گفت: صبح روز ولادت نیز از ساعت 9 تا 11و 30 دقیقه مراسم ویژه جشن و سخنرانی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان ، جمعی از وزرا و عموم عاشقان و زائران حضرت ثامن الحجج در تالار اماکن متبرکه رضوی برگزار خواهد شد.