همشهری‌آنلاین: مشاغل دانش بنیان واژگانی است که اخیرا بر اساس توسعه اقتصاد و مدیریت دانش بنیان در ایران مطرح شده و در حال اجرا می‌باشد.

طرحی تحت عنوان مشاغل دانش بنیان، جهت فارغ ‏التحصیلان کارجوی استان گلستان در حال اجرا است که نقش روابط عمومی و ارتباطات در توسعه آن بسیار موثر می ‏باشد.

به گزارش شارا به نقل از ستاد خبری یازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، دکتر علی ‏اکبر جلالی استاد دانشکده برق دانشگاه علم وصنعت ایران از سخنرانان این کنفرانس با بیان این مطلب گفت: مشاغل دانش ‏بنیان به مشاغلی گفته می‏ شود که شاغل از دانش و مهارت لازم برای استفاده از ابزارهای هوشمند و مدیریت دانش برخوردار است و محیط کسب و کار خود را با خلاقیت و نوآوری بصورت دائم و گسترده توسعه می‏ دهد.

پدر علم فناوری اطلاعات ایران که با موضوع جایگاه روابط عمومی و ارتباطات در توسعه مشاغل دانش بنیان در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران سخنرانی خواهند کرد، افزود: در این سخنرانی ضمن تشریح این پدیده جدید در کشور که پتانسیل حل بخشی از مشکل اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی را دارد به جایگاه نظری و عملی روابط عمومی در توسعه مشاغل دانش بنیان که برای اولین بار در کشور مورد توجه مسئولین اجرایی کشور و دانشگاه ‏ها قرار گرفته است پرداخته می شود.

وی در پایان افزود: تجربه حاصل از توسعه مشاغل دانش بنیان در استان گلستان نشان می ‏دهد که دوره روابط عمومی وارتباطات موثرترین دوره آموزشی از نگاه کارورزان جویای کار دانشگاهی استان گلستان در طرح مشاغل دانش بنیان بوده است.

برچسب‌ها