تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۶

عضو شورای سیاستگذاری گروه سینمایی هنر و تجربه از وجود حدود ۲۵۰فیلم بلند داستانی اکران‌نشده در تاریخ سینمای بعد از انقلاب و آغاز به‌کار این گروه از فصل پاییز با ۴سالن سینما خبر داد.

ايرج تقي‌پور به سوره سينما گفت: براي نمايش فيلم‌هاي گروه هنر و تجربه به هيچ وجه ظرفيت سالن‌هاي اكران تجاري را اشغال نخواهيم كرد. اين گروه بنا دارد فيلم‌هايي را روانه پرده كند كه صاحبانش جنبه‌هايي از هنر سينما و تجربه‌هاي جديد را به تصوير درآورده باشند.

وي افزود: فيلم‌هاي مورد نظر گروه هنر و تجربه اغلب آثاري هستند كه بنا بر موضوع يا نوع ساختار فرصتي براي اكران عمومي پيدا نكرده‌اند. سه‌چهارم ظرفيت نمايش محصولات سينمايي به فيلم‌هاي داستاني بلند اختصاص دارد و يك‌چهارم ديگر در اختيار فيلم‌هاي كوتاه، مستند و كلاسيك ايراني است. بخشي هم به فيلم‌هاي كلاسيك خارجي اختصاص يافته است.

تهيه‌كننده پيشكسوت سينما گفت: به‌طور كلي ۲۵۰ فيلم سينمايي بلند اكران‌نشده داريم كه همه اينها واجد شرايط براي اكران عمومي نيستند. اساس كار سينماي هنر و تجربه بر اين است كه صاحبان متقاضي اين تعداد فيلم يك نسخه از اثرشان را ارائه دهند تا مورد بازبيني و بررسي قرار بگيرد. اگر شوراي سياستگذاري هنر و تجربه فيلم را مناسب دانست، در زمره اكران اين گروه قرار مي‌گيرد.

عضو شوراي سياستگذاري گروه سينمايي هنر و تجربه در پايان با اشاره به آغاز كار اين گروه از فصل پاييز افزود: سعي داريم از نخستين‌ماه پاييز نخستين فيلم‌هاي سينماي هنر و تجربه را به نمايش بگذاريم و رسما اكران را شروع كنيم. البته 4سالن براي اين گروه درنظر گرفته شده و ذكر اين نكته ضروري است كه به هيچ وجه ظرفيت سالن‌هاي اكران تجاري را اشغال نخواهيم كرد.