همشهری‌آنلاین: مدیرکل ستاد مدیریت بحران ایلام گفت: شمار آسیب دیدگان زمین لرزه صبح امروز مورموری از توابع شهرستان آبدانان به ۲۵۰ نفر افزایش یافته است.

فارس نوشت: امین صابری نیا رئیس اورژانس کشور نیز گفت: کار انتقال مصدومان زلزله به خوبی در حال انحام است و تاکنون 80 نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. حال همگی آنها خوب است و جای نگرانی وجود ندارد، هیچ کشته‌ای نیز تاکنون نداشته ایم.

وی گفت: از تعداد 80 مصدوم این زلزله 36 نفر در مرکز بهداشتی- درمانی مورموری منتقل شدند که 16 نفرشان مرخص شدند و 30 نفر دیگر هنوز تحت درمان هستند.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: 30 نفر از مصدومان نیز به بیمارستان آبدانان منتقل شدند که از این تعداد نیز تاکنون 14 نفر مرخص شده اند.

وی اضافه کرد: تعدادی از مصدومان نیز با وسایل شخصی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، 2 نفر از مصدومان نیز با آمبولانس به بیمارستان گنج علیان دزفول منتقل شدندکه یکی یک زن 40 ساله است که ضربه مغزی شده است اما هوشیاری و حال نسبتاً خوبی دارد و جای نگرانی نیست.

وی افزود: مصدوم دیگری که به دزفول منتقل شد یک مرد 29 ساله است که از ناحیه گردن دچار پارگی شده است که در حال درمان است.

صابری نیاز گفت: نکته مهم در این زلزله این است که از صبح تاکنون 40 پس لرزه در مورموری رخ داده است که بزرگترین آنها ساعت 9 و 45 دقیقه به بزرگی 6 ریشتر بوده است.

وی گفت: تنها نگرانی ما اکنون تأمین آب آشامیدنی برای زلزله زدگان و پیشگیری از بیماریهای محیطی است.

وی ادامه داد: نیروهای بهداشتی و درمانی و اورژانس در منطقه مستقر و در حال آماده باش هستند و هم اکنون 17 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در مورموری مستقر است.

خبرگزاری مهر نیز از خسارت 70 درصدی به مناطق زلزله زده خبر داد.