همشهری آنلاین: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی روزهای سه شنبه (۳۱ تیر) و چهارشنبه شاهد وزش باد نسبتا شدید در استان‌های سمنان، جنوب خراسان رضوی، شمال شرق اصفهان، قم، مرکزی، البرز، تهران خواهیم بود و دمای هوا نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی تصریح کرده است که طی امروز و فردا پدیده گرد و خاک باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان خوزستان خواهد شد و روز چهارشنبه شب مجددا توفان گرد و خاک در منطقه زابل آغاز می‌شود.

همچنین طی روز جاری بارش پراکنده و گاهی وزش باد در سواحل دریای خزر و قستمت‌های شمالی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی دور از انتظار نیست و خلیج فارس و شرق دریای عمان و دریای خزر طی سه روز آینده مواجی خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در خصوص هوای تهران نیز  گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به بیش از 36 درجه بالای صفر رسیده، رطوبت نسبی هوا حدود 12 درصد، سرعت وزش باد از جهت غربی تهران حدود 21 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران نیز بین 27 تا 40 درجه خواهد بود، ضمن اینکه آسمان تهران طی سه‌شنبه کمی ابری همراه با گرد و خاک و در بعضی از ساعات همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

احد وظیفه پیش‌بینی کرد که کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز چهارشنبه این هفته بین 28 تا 40 درجه بالای صفر و آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری همراه با گرد و خاک در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود.

به گفته وی، کمینه و بیشینه هوای تهران طی پنجشنبه این هفته بین 28تا 41 درجه بالای صفر خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود در این روز آسمان تهران صاف کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در بعضی از ساعات غبارآلود خواهد بود.