همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از آمار بالای اهدای خون در روزهای ابتدایی ماه رمضان خبر داد و گفت: ظرف ۵ روز گذشته آمار اهدای خون حتی از روزهای عادی هم بیشتر شده است.

به گزارش مهر، مراسم تجلیل از "خیرین خون سالم" شب گذشته و همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در سازمان انتقال خون ایران برگزار شد.

در این مراسم برخی از خیرین، اهداکنندگان خون و نمایندگان دو گروه از مصرف کنندگان اصلی فرآورده های خونی کشور یعنی تالاسمی ها و هموفیلی ها حضور داشتند.

دکتر علی اکبر پورفتح اله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، سازمان انتقال خون را واسطه بین ایثارگرترین افراد یعنی اهدا کنندگان خون و بیماران نیازمند به خون دانست و افزود: ‌ستادهای مردمی بزرگداشت چلهمین سال تأسیس سازمان در تمامی استانها تشکیل شده است که امیدواریم این ستادها زمینه تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در حوزه جذب و آموزش اهدا کنندگان را در کشور فراهم کنند.

وی اظهارداشت: اهدای خون در روزهای ابتدایی ماه رمضان بیش از سالهای گذشته بوده است و برخلاف آنچه پیش‌بینی می‌کردیم، ظرف ۵ روز گذشته آمار اهدای خون حتی از روزهای عادی هم بیشتر شده است.