همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امروز امنیت مرزهای ما در وضع نسبتا مطلوبی قرار دارد، گفت: ما در همه جای مرز استقرار داریم حتی در نقاطی که راه مناسبی ندارند، نیروی عملیاتی از مرزبانانمان موجود هستند.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه صد و بیست و هشتمین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور وزرای اطلاعات، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و وزیر کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران ادامه داد: در بعضی نقاط هم که پرمخاطره‌تر هستند، عزیزان سپاه در آن مناطق مستقر هستند که در بخش جنوب شرقی و شمال غربی کشور هوشیاری کافی وجود دارد.

وی افزود: در ماه‌های اخیر هم تغییراتی انجام شده و در واقع تقویت‌های نسبی صورت گرفته و مسیر بستن مرزها به صورت نسبی انجام شده و وضع ما در مجموع وضع مطلوبی است و مرزها در کنترل است.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه خطری کشور را تهدید نمی‌کند، اظهار کرد: اگر منظور از خطر تجاوز بیرونی است و شبیه آن چیزی است که در عراق، افغانستان و سوریه اتفاق افتاده است، خیر. از این جهت ما اقتدار کامل و اشراف اطلاعاتی و نیز آمادگی کامل داریم و چنین سناریوهایی در اینجا هرگز متصور نیست.

احمدی مقدم ادامه داد: اما اگر مفهوم این باشد که در مورد قاچاق انسان، موادمخدر و تردد غیرمجاز مرزها کاملا مسدود است، خیر؛ ما امروز نمی‌توانیم چنین ادعایی کنیم که در برابر این تهدیدها مرز ما صد درصد بسته و در کنترل است.

وی با تاکید بر اینکه نسبت به گذشته وضعیت خیلی بهبود پیدا کرده است، گفت: گام‌هایی را که برخواهیم داشت به امید خدا در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم با توجه به آنها بگوییم که کنترل مطلوبتری خواهیم داشت.