همشهری آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آسیب های اجتماعی ناشی از رها شدن مسیر سابق عبور ریل راه آهن از مناطق ۱۷ و ۱۸ گفت: شهرداری باید این زمین ها را به نفع مصالح مردم تملک کند.

به گزارش فارس،‌احمد حکیمی پور در اين باره گفت: شورایاری منطقه 17 درباره این موضوع به صحن شورای شهر گزارش داد و مشکلات ناشی از رها شدن زمین‌های مسیر سابق راه آهن در این منطقه را لحاظ کرد.

وی ادامه داد: این زمین‌ها به حال خود رها شده و تعیین تکلیف نشده و به معضلی برای اهالی محل تبدیل شده است. یک طرف این قضیه به شرکت راه آهن و دولت برمی‌گردد و طرف دیگر آن، شهرداری، شورای شهر و مردم هستند.

حکیمی پور تصریح کرد: این قسمت از مسیر راه آهن در داخل شهر قرار گرفته و در منطقه‌ای واقع شده که به لحاظ بافت فرهنگی، جزو مناطق مذهبی شهر تهران است و مردم متدین و حساسی دارد.

این عضو شورای شهر افزود: متاسفانه رها شدن زمین‌هایی که در گذشته مسیر عبور ریل راه آهن بود، باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی در مناطق 17 و 18 شده و سوله هایی که در این محوطه توسط دولت ساخته شده، به پاتوق اراذل و اوباش، معتادان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: این موضوع جزو مسائلی است که در کارگروه مشترک بین دولت، شورا و شهرداری در دست پیگیری است و خوشبختانه در دولت جدید، این مسائل در کارگروه مشترکی با حضور وزرا، استانداری، شهرداری و شورا بررسی می‌شود.

حکیمی پور ابراز امیدواری کرد؛ این مسائل بین بخشی در همین کارگروه‌ها تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به آمادگی کامل شهرداری برای تملک این زمین‌ها گفت: به این قبیل مسائل نباید به عنوان فرصت انتفاعی و اقتصادی نگاه کرد. بلکه شهرداری باید با تملک و آزادسازی این زمین‌ها، در جهت حل مشکلات اجتماعی شهر و افزایش سرانه های خدماتی،‌ ورزشی و فرهنگی در این مناطق اقدام کند.

عضو شورای شهر اذعان داشت: البته راه آهن نیز به عنوان مالک این زمین ها حق و حقوقی دارد که باید حل و فصل شود؛ اما این محوطه باید به نفع مصالح مردم توسط شهرداری تملک شود.