همشهری آنلاین: مسابقات تنیس روی میز قهرمانی تیمی جهان روز دوشنبه (۸ اردیبهشت) در توکیوی ژاپن آغاز شدو در دو روز اول تیم بانوان سه پیروزی و تیم آقایان دو پیروزی کسب کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون تنیس روی میز، مسابقات تیمی قهرمانی جهان در مرحله مقدماتی آغاز شد و تیم ملی بانوان ایران با دو پیروزی مقابل کشورهای اکوادور و الجزایر و تیم مردان کشورمان نیز با یک برد مقابل استرالیا روز نخست رقابت‌ها را به پایان بردند .

در پایان روز نخست بانوان ملی‌پوش کشورمان با ترکیب ندا شهسواری، محجوبه عمرانی و مریم صامت دو پیروزی 3 بر 0 برابر الجزایر و اکوادور به دست آوردند. منصوره رضایی، ملی پوش دیگر ایران در کنار بازیکنان اصلی حضور دارد و سیما لیموچی نیز هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارد.

مردان کشورمان نیز با ترکیب نوشاد و نیما عالمیان و افشین نوروزی موفق شدند 3 بر 1 مقابل استرالیا به برتری دست یابند. پوریا عمرانی، دیگر بازیکن کشورمان در این پیکارها است و احمد جعفری‌پور نیز سرمربیگری تیم ایران را بر عهده دارد.

اما در روز دوم مسابقات تیم ملی بانوان با همان ترکیب دو بازی قبل مقابل سریلانکا قرار گرفت و موفق شد 3 بر 0 این تیم را نیز شکست دهد.

دور دوم از مرحله مقدماتی رقابت‌های تیمی دسته دوم جهان با یک دیدار حساس بین ایران و ایتالیا در گروه دو دنبال شد که در نهایت ملی‌پوشان ایران با درخشش نیما و نوشاد عالمیان و افشین نوروزی 3 بر 2 مقابل ایتالیا به پیروزی دست یافتند تا انتقام شکست دو سال پیش خود را بگیرند.

در این دیدار حساس هر سه ملی پوش کشورمان یک برد به ارمغان آوردند . نوشاد عالمیان مقابل نیاگل استویانوف ( 3 - 0 ) به پیروزی رسید ولی بازی را 3 بر 2 به بوبوسیکا باخت، افشین نوروزی در تنها مسابقه خود مقابل لئوناردو میوتی ( 3 - 2 ) به پیروزی دست یافت و در حالی که هر دو تیم 2 بر 2 مساوی بودند، نیما عالمیان با یک بازی حساب شده 3 بر 1 نیاگل استویانوف را شکست داد تا در نهایت این بازی حساس و نزدیک 3 بر 2 به سود ملی‌پوشان کشورمان به پایان برسد.

منبع: همشهری آنلاین