با پایان یافتن مهلت تعویض پلاک خودروهای دارای پلاک قدیمی و لیزری که عدد سمت راست آنها یک است، از روز دوشنبه 21 خرداد این خودروها حق تردد ندارند و از تردد آنها جلوگیری می‌شود.

به گزارش فارس، رئیس مرکز شماره‌گذاری نیروی انتظامی افزود: آخرین مهلت تعویض پلاک برای این‌گونه خودروها 20خرداد بود و از امروز مأموران پلیس راه و راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی خودروهای دارای پلاک قدیمی و لیزری که عدد سمت راست آنها یک است را متوقف و به پارکینگ منتقل می‌کنند.

سرهنگ محمدرضا غلامی ادامه داد: هم اکنون 170 مرکز تعویض پلاک در کشور و پنج مرکز در تهران مشغول خدمات‌دهی برای تعویض پلاک خودروها هستند بنابراین ضرورت دارد، مالکان دارای پلاکهای قدیمی و لیزری با توجه به زمان‌بندی نیروی انتظامی برای تعویض پلاک هر چه سریعتر نسبت به این امر اقدام کنند.

وی همچنین گفت: از روز دوشنبه و به مدت یک‌ماه همه مالکان خودروهای دارای پلاک قدیمی و لیزری که عدد سمت راست پلاک خودروی آنها 2 است فرصت دارند برای تعویض پلاک به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

همچنین مرحله جدید طرح ملی تعویض پلاک وسایل نقلیه کشور، از روز یکشنبه 20 خرداد آغاز شد.

براساس این طرح وسایل نقلیه با مدل 1355 و به بالا، که دارای عدد 2 در سمت راست پلاک خودرو هستند از تاریخ شروع طرح تا بیستم تیرماه جهت تعویض پلاک به مراکز تعویض پلاک، یا دفاتر خدمات خودرویی در سراسر کشور مراجعه کنند.