همشهری آنلاین: راننده جیمی ساویل مجری سابق و فاسد بی بی سی روز شنبه به اتهام تجاوز و سوءاستفاده جنسی از کودکان و نوجوانان زیر سن قانونی، دادگاهی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، رای ترت 72 ساله صبح روز شنبه در جلسه دادگاه بدوی در شهر منچستر واقع در شمال انگلیس حضور یافت و سپس به قید وثیقه آزاد شد تا حدود 20 روز دیگر برای محاکمه در دادگاه کیفری منچستر حضور یابد.

ترت به 32 فقره تجاوز و آزار و اذیت جنسی متهم شده است. قربانیان وی 15 نفر هستند که همگی در هنگام وقوع جرایم زیر 16 سال سن داشته اند.

بر اساس محتویات پرونده این جرایم بین سال های 1962 تا 1996 روی داده است.

ˈگراهام بروکˈ سربازرس پلیس منچستر گفت: این پرونده ای پیچیده است که در اواخر سال گذشته گشوده شد و ˈرای ترتˈ ابتدا با شکایت یکی از شاکیان بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت.

وی افزود: پس از آغاز تحقیقات، پلیس به مدارک و شواهد بیشتری دست یافت و شکایات دیگری نیز علیه متهم مطرح شد.

دو مرد 62 و 65 ساله نیز به عنوان همدست رای ترت در این پرونده دستگیر و بازجویی شده اند.

ˈرای ترتˈ در دهه 1960 به مدت سه سال راننده و هم خانه جیمی ساویل بوده است.

جیمی ساویل که در دهه 1960 میلادی کار خود را در رادیو و تلویزیون بی بی سی آغاز کرد، به مدت چهار دهه از مجریان مشهور این بنگاه بود و با سفارش و پیگیری های مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق انگلیس، از ملکه این کشور لقب سر دریافت کرده بود.

ساویل در اکتبر 2011 میلادی و در سن 84 سالگی مرد، اما هنوز سالگرد مرگ وی فرانرسیده بود که گزارش های فساد اخلاقی وی رسانه ای شد و جامعه انگلیس را شوکه کرد.

این مجری سرشناس متهم بود که در طول بیش از چهار دهه فعالیت خود در بی بی سی صدها نفر از زنان، دختران و حتی پسران کم سن و سال را مورد تجاوز و یا آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

منبع: همشهری آنلاین