گروه ادب و هنر: دیروز اهالی خانه سینمای2 مقابل وزارت ارشاد تجمع کردند تا هم به تجمع اهالی سینما در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه هفته گذشته مقابل ساختمان خانه سینما پاسخ داده باشند و هم حقوقشان را مطالبه کنند.


به گزارش همشهری، تجمع اعضای جامعه اصناف سینمای ایران (خانه سینمای2) ساعت 11 دیروز مقابل وزارت ارشاد آغاز شد. حبیب‌الله کاسه‌ساز رئیس هیأت مدیره خانه سینمای2 در این تجمع گفت: «ما متهم شدیم که 20 یا 30 نفر بیشتر نیستیم. گفتیم حداقل در این تجمع اعلام کنیم که 20 یا 30 نفر بیشتر هستیم.» کاسه‌ساز درحالی این صحبت‌ها را بیان کرد که تعداد حاضران در تجمع دیروز به حدود 80 نفر می‌رسید. به این ترتیب رئیس هیأت مدیره خانه سینمای2 توانست اثبات کند که تعداد اعضای تشکل صنفی‌شان بیشتر از 30 الی 40 نفر است. حسین فرحبخش نیز در این تجمع حرف‌هایی را که جمعه‌شب در برنامه سینمایی هفت زده بود را تکرار و به خانه سینما حمله کرد. فرحبخش دیروز گفت: اتحادیه تهیه‌کنندگان پای سینما ایستاده است.

وی همچنین تصریح کرد: این تجمع شروع کار ماست و اگر تصور می‌کنید که خانه سینما را می‌گیرید و ما به کارمان پایان می‌دهیم، اشتباه می‌کنید. برخلاف تجمعی که روز پنجشنبه مقابل ساختمان خانه سینما برگزار شد در تجمع دیروز تعداد چهره‌های شناخته‌شده انگشت‌شمار بود. مرتضی شایسته، مسعود اطیابی، محمد قهرمانی، حبیب کاوش، اصغر محبی، عبدالله علیخانی ، جمال شورجه، محسن محسنی نسب و بهروز وثوقی راد لیدر سابق باشگاه استیل‌آذین چهره‌های شناخته‌شده تجمع دیروز بودند. اعضای انجمن مدیران تدارکات و انجمن دستیاران فیلمبردار نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی از سازمان سینمایی برای بازگشایی خانه سینما حمایت کردند و در پلاکارد انجمن مدیران تدارکات آمده بود: «آقای اسعدیان! ما سیاهی‌لشکر نیستیم!» این تجمع حدود 2 ساعت به طول انجامید و حاضران در آن از وزارت ارشاد خواستند ساختمان شماره یک خانه سینما واقع در خیابان بهار در اختیارشان قرار گیرد. این درحالی است که در تجمع پنجشنبه اهالی سینما در مقابل خانه سینما، فرمانده انتظامی تهران قول داده تا 6 مرداد ماه که مجمع عمومی خانه سینما برگزار می‌شود، از این ساختمان صیانت کند.