همشهری آنلاین: فضانورد کارن نیبرگ در فیلم ویدیویی که از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین ارسال کرده به پرسش تعداد زیادی از افراد درباره نحوه شستشوی موهای سر در خلاء پاسخ داده‌است.

براساس گزارش فاکس‌نیوز، این فضانورد زن در تصاویر ویدیویی که برروی یوتیوب قرار داده مرحله به مرحله دشواری‌های شستشوی موهای سر به ویژه موهای بلند را در شرایط خلاء و در ارتفاع 354 کیلومتری توضیح می‌دهد.

نیبرگ توضیح می‌دهد که برای شستشوی غبارهای فضایی از موها از همان ابزاری که در خانه استفاده می‌شود، یعنی آب گرم،‌ شامپو، حوله و شانه استفاده می‌کند. با این‌همه آب گرم در ایستگاه فضایی در کیسه‌هایی کوچک قابل استفاده است و پس از ریختن آن برروی سر، قطرات آب در اطراف پراکنده می‌شوند و نیبرگ مجبور است با دست آنها را جمع کرده و آنها را برروی پوست سرش قرار دهد و پس از آن از شامپو استفاده می‌کند.

به گفته وی به دلیل عدم وجود دوش آب در فضا،‌ برای زدودن کثیفی‌ها از لا‌به‌لای موها باید از حوله استفاده کرد. در نهایت او با شانه زدن به موهایش شستشو را به پایان می‌رساند. به گفته نیبرگ قطرات آب از موهای وی تبخیر شده و توسط سیستم تهویه هوای ایستگاه جذب شده و در نهایت توسط سیستم تصفیه آب به آب آشامیدنی تبدیل می‌شود.

این تصویر ویدیویی در عرض چند روز 500 هزار بازدید‌کننده داشته و به یکی از محبوب‌ترین کلیپ‌هایی تبدیل شده که تاگنون از فضا به زمین ارسال شده‌است.

منبع: همشهری آنلاین