تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۰

گروه شهری: شهرداری منطقه یک با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اظهار تأسف و همدردی با خانواده جانباخته حادثه توفان روز یکشنبه – 23 اردیبهشت‌ماه- و اعلام آمادگی برای شناسایی و رفع خطرات احتمالی سقوط درختان، از شهروندان خواست به‌منظور جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناگواری در صورت مشاهده درختان خطرساز، مراتب را به سامانه مرکز مدیریت شهری 137 اعلام کنند.

در این اطلاعیه از مالکینی که بخشی از شاخه‌های درختان املاک آنها در خارج از ملک و داخل معابر عمومی قرار گرفته درخواست شده ضمن رسیدگی مستمر، نسبت به نگهداری و هرس شاخ و برگ درختان – پس از هماهنگی با شهرداری منطقه - اقدام نمایند.

درخصوص چگونگی وقوع این حادثه آمده است: براساس اظهارات شاهدان، در این حادثه صاحب خودرو پراید مشغول شست و شوی اتومبیل خود در کنار باغی در خیابان شهید دکتر باهنر (نیاوران) بود که بر اثر سرعت شدید توفان و قطع تاج یک درخت از داخل باغ و سقوط آن به بیرون و اصابت آن فوت می‌کند.

باغ مذکور دارای درختان کهنسالی است که در این حادثه یک درخت سبز که چندی پیش توسط مالک شاخه‌های خشک آن هرس شده بود از قسمت تاج شکسته و به بیرون ملک و داخل خیابان سقوط می‌کند.