همشهری آنلاین: انگلیسی‌ها که به خرافاتی بودن شهرت زیادی دارند از این نگران بودند که اندی ماری در فینال رقابت‌های تنیس انفرادی ویمبلدون اسیر نفرین کامرون شده و بازی را واگذار کند.

 

براساس گزارش میل‌ آنلاین، هواداران خرافاتی تنیس به چشم خود دیدند که پیروزی ماری در انفرادی ویمبلدون 77 سال پس از آخرین‌باری که بریتانیا موفق به دستیابی به این عنوان شده بود، به دست آمد. آخرین بار فرد پری در سال 1936 موفق به پیروزی در این رقابت شده‌بود. و نکته دیگری که توجه هواداران را به خود جلب کرده بود این است که دیروز هفتمین روز از ماه هفتم سال نیز بوده‌است!

همچنین تماشاچیان مشتاق به نکته حاشیه‌ای دیگری نیز توجه کردند، ماری از سرو‌یس‌های ژوکوویچ در هفتمین گیم هر ست امتیاز می‌گرفت. تاکید برروی عدد هفت از این رو است که انگلیسی‌ها این عدد را مایه خوش‌شانسی می‌دانند. اعتقاد به خوش‌شانسی آوردن عدد هفت در میان انگلیسی‌ها به قرن‌ها پیش باز‌می‌گردد،‌ اما نفرین کامرون که موری توانست از آن جان سالم به در ببرد، پدیده ای است که طی ماه‌های گذشته در میان مردن شایع شده و آن را باور کرده‌اند.

نخست وزیر بریتانیا به خاطر اینکه تمامی آرزوهای موفقیتش برای ستاره‌های ورزشی از قبیل لارا رابسون در رشته تنیس مارک کوندیش در رشته دوچرخه‌سواری و تام دالی در رشته شیرجه به شکست آنها منتهی شد، به بد شگونی مشهور شده و زمانی که برای کسی آرزوی موفقیت می‌کند، مردم آن فرد را اسیر نفرین کامرون می‌دانند.

کامرون کمی پیش از اینکه لارا روبسون تنیس‌باز شماره یک انگلیسی از دور رقابت‌های ویمبلدون خارج شود،‌برایش پیامی فرستاد و برای او آرزوی موفقیت کرد. با این‌همه کمرون بد شگون تمامی درخواست‌ها و خواهش‌هایی که از او شده‌بود تا در رقابت فینال انفرادی ویمبلدون حاضر نشود را نادیده گرفت و در جایگاه سلطنتی میدان بازی حضور پیدا کرده و مشتاقانه آغاز به تشویق ماری کرد. وی پیش از آغاز بازی برای اندی ماری آرزوی موفقیت کرده‌بود.

منبع: همشهری آنلاین