همشهری آنلاین: رئیس شرکت هواپیمایی آسیانا کره جنوبی به عنوان دومین شرکت بزرگ هواپیمایی این کشور روز یکشنبه در پی فرود اضطراری یک فروند هواپیمای این شرکت در سانفرانسیسکو که به جان باختن دو مسافر انجامید، عذرخواهی کرد.

یون یونگ دو در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «من عمیقا به سبب این حادثه از همه مسافران و خانواده‌های آنها عذرخواهی می‌کنم.»

وی ضمن منتفی دانستن نقش خلبانان هواپیما در این حادثه گفت: سه خلبان پرواز شماره 214 بیش از 10 هزار ساعت تجربه پرواز دارند و از همه قوانین پرواز نیز تبعیت کرده‌اند.

وزارت حمل و نقل کره جنوبی اعلام کرد: قسمت عقب بدنه این هواپیما هنگام فرود در فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو با زمین برخورد کرد. بر اثر این برخورد، هواپیما از باند پرواز خارج و دچار آتش سوزی شد.

این شرکت با اشاره به اینکه تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است اعلام کرد با بازرسان دولت در این زمینه همکاری کامل خواهد کرد.

یکی از مسافران این هواپیما گفت: قبل از فرود اضطراری هواپیما هیچ پیام هشداری صادر نشده بود.

یکی دیگر از مسافران نیز گفت خلبان بعد از فرود آمدن در فرودگاه، مسافران را در خروج از هواپیما هدایت کرد.

الجزیره انگلیسی نیز نوشت: یکی از شاهدان سانحه فرود ناموفق هواپیمای شرکت آسیانای کره جنوبی در سانفرانسیسکو ، لحظات وقوع این سانحه را بسیار وحشتناک توصیف کرد.

این شاهد گفت فاصله هواپیما از زمین بسیار کم بود. هواپیما زودتر از موعد با باند برخورد کرد قسمت دم هواپیما کنده شد و سپس هواپیما به شدت با کف باند برخورد کرد.

به گفته منابع بیمارستانی حال 10 تن از زخمیان این حادثه وخیم است. دو تن از آنها کودک هستند.

شهردار سانفرانسیکو اعلام کرد این حادثه می‌توانست بدتر از این باشد.

سازمان بازرسی حوادث حمل و نقل آمریکا تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است. فرایند جمع آوری اطلاعات در محل حادثه آغاز شده است. مکالمات خلبانان و نیز جعبه ضبط اطلاعات هواپیما بررسی خواهد شد.

کره جنوبی نیز تیمی برای کمک به تحقیقات درباره این حادثه اعزام کرده است.

کارشناسان می‌گویند از آنجا که سئوالات و ابهامات زیادی درباره این حادثه وجود دارد به نظر می‌رسد تحقیقات درباره علت حادثه دستکم یک سال طول بکشد.

خبرگزاری کیودو از سئول نوشت: هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی کره جنوبی با 291 مسافر و 16 خدمه پرواز می کرد. 141 شهروند چینی، 77 شهروند کره جنوبی، 61 آمریکایی و یک ژاپنی در میان مسافران این هواپیما قرار داشتند.

منبع: همشهری آنلاین