تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۲

همشهری آنلاین: بمباران و شلیک گلوله تانک‌ها برای هفتمین روز متوالی موگادیشو پایتخت سومالی را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این در شرایطی است که درگیری‌ها همچنان میان نیرو‌های اشغالگر اتیوپیایی و نیرو‌های المحاکم الاسلامیه ادامه دارد.نیرو‌های اتیوپی تانک‌های خود را جهت تضعیف نیرو‌های المحاکم الاسلامیه در شمال و جنوب پایتخت موگادیشو مستقر کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه همچنین خبر از بمباران مواضعی در اطراف کاخ ریاست جمهوری سومالی، که توسط نیرو‌های اتیوپیایی و نظامیان اتحادیه آفریقا محافظت می‌شود، داده‌اند.کاخ ریاست جمهوری در منطقه فاق در شمال موگادیشو قرار دارد.

خالد حاجی از سکنه فاق در این باره می‌گوید:نیرو‌های اتیوپیایی و المحاکم الاسلامیه در حال تبادل آـش میان یکدیگر هستند.

روز سه شنبه24 آوریل(4 اردیبهشت) در مناطق شمالی شهر که محل اصلی درگیری‌ها محسوب می‌شود، اجساد قطعه قطعه پیدا شده‌اند.در جریان آخرین نبرد ها میان نیرو‌های اتیوپی و المحاکم الاسلامیه، که از اوخر هفته گذشته آغاز شده‌اند، دست کم 256 نفر کشته و صدها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده است که از اول ماه فوریه بیش از 321 هزار نفر از ساکنان مناطق ساحلی موگادیشو پایتخت را ترک کرده‌اند.البتیه با توجه به درگیری‌های این 7 روز اخیر می‌توان تخمین زد که آمار آوارگان سومالیایی که از بیم درگیری‌ها از موگادیشو فرار کرده‌اند به 400 هزار نفر رسیده باشد.
 
نیرو‌های اشغالگر اتیوپیایی پیشتر با دخالت در امور سومالی و جهت استقرار دولت موقت سومالی در موگادیشو به این کشورحمله کرده و با نیرو‌های المحاکم الاسلامیه به نبرد پرداخته بودند، در جریان این نبرد‌ها نیرو‌های المحاکم الاسلامیه، آنگونه که عنوان کرده بودند، برای جلوگیری از بروز خشونت و خونریزی از مواضع خود در موگادیشو و سایر مناطق مهم سومالی عقب نشینی کرده بودند.