همشهری آنلاین: در پی انفجار یک بالن و کشته شدن حداقل 18 تن در استان اقصر مصر، فرماندار این استان سه شنبه پرواز هرگونه بالن با هوای گرم در این استان را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، عزت سعد فرماندار استان اقصر دستور داد تا شرکت های گردشگری با بالن فعالیت خود را متوقف کنند و هیچ بالنی با هوای گرم در فضای استان اقصر به پرواز در نیاید.

براساس این گزارش مشخص نیست که این ممنوعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

لازم به یادآور است که خلبان و یک گردشگر بالنی که سه شنبه در ارتفاع 300 متری بر فراز ساحل غربی رود نیل منفجر شد از این حادثه که 18 کشته باقی گذاشت ، جان سالم بدر بردند.

خبرگزاری رویترز سه شنبه از قاهره گزارش داد که ˈاحمد عبودˈ از مقامات گردشگری مصر اعلام کرد که خلبان این بالن هنگامی که بالن چند متری با زمین فاصله داشت به پایین پرید و هم اکنون در بیمارستان مورد مداوا قرار دارد.

به گفته این مقام مصری یک گردشگر نیز که هنوز هویت وی مشخص نشده از این حادثه جان سالم بدر برده است.

ˈعبودˈ علت انفجار این بالن را انفجار در شلنگ بین مشعل بالن و کپسول گاز آن اعلام کرد.

ˈمحمد مصطفیˈ پزشک بیمارستانی که مجروحان در آن مورد مداوا قراردارند ، اعلام کرد که کشته شدگان اتباع انگلیس، ژاپن و هنگ کنگ هستند.

بنا بر این گزارش سه تن دیگر نیز مجروح شده اند که مشخص نیست از سرنشینان بالن بوده یا روی زمین مجروح شده اند.

هنوز تعدادی از اجساد شناسایی نشده اند.

ˈکریستوفر میشلˈ عکاس آمریکایی که در بالن دیگری حضور داشت گفت که بالن منفجر شده یکی از هشت بالنی بود که در فضا قرار داشت.

وی گفت ما صدای انفجاری بسیار شدیدی شنیدیم و و دود زیادی را مشاهده کردیم و بلافاصله مشخص نبود که یک بالن منفجر شده است.

گزارش ها د ر مورد تلفات حادثه ضد و نقیض است. در حالی که وزارت کشور مصر اعلام کرده است که در این حادثه مرگبار 18 تن جان خود را ا ز دست داده اند، وزارت بهداشت اعلام کرده که 14 نفر کشته شده و چهار نفر نیز مفقودالاثر هستند.

تا پیش از شروع قیام مردمی در مصر در سال 2011 یک دهم درآمد ناخالص ملی مصر به گردشگری اختصاص داشت اما دو سال بی ثباتی سیاسی در این کشور بسیاری از گردشگران خارجی را ترسانده است.

در سال 2010 حدود 14 میلیون و 700 هزار نفر از مصر بازدید کردند اما این رقم در سال بعد از آن به 9 میلیون و 800 هزار نفر در سال بعد تقلیل پیدا کرد.

منبع: همشهری آنلاین