تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۹

همشهری آنلاین: دومین دوسالانه بین المللی پوستر جهان اسلام، به منظور گرد آوری، ارائه و بررسی پوسترهای طراحی شده در جهان اسلام دوشنبه 3 اردیبهشت افتتاح می‌شود.

دوسالانه بین‌المللی پوستر جهان اسلام در مؤسسه فرهنگی -هنری صبا برگزار می شود.

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد برگزاری دوسالانه پوستر جهان اسلام را مایه وحدت، انسجام و همبستگی جوامع اسلامی بر محور مشترکات معنوی و تمدن بزرگ اسلامی دانست.

دکتر حبیب‌الله صادقی گفت: هنرمند مسلمان در این دوسالانه حرف‌هایی تازه و دست اول از معرفت انسانی و افق‌های معنایی خود دارد که حتما برای جهان جذاب و شنیدنی است.

وی که سرپرست موزه هنرهای معاصر نیز هست، افزود:  تجربه موفقیت آمیز دوسالانه اول سرمایه و پشتوانه خوبی برای برگزاری دومین دوره است و حضور هنرمندان 38 کشور گواهی از اعتبار و جایگاه ممتاز و شناخته شده این حرکت بزرگ هنری است که در آینده توسعه بیشتری خواهد یافت.

دومین دوسالانه پوستر جهان اسلام دارای بخش‌های زیر است:
۱-  پوستر با موضوع پیامبر اعظم ( ص)
۲-  پوستر های فرهنگی و اجتماعی
۳- پوستر با موضوع فلسطین
۴- پوستر با موضوع نام آوران جهان اسلام ( ابن سینا / مولوی / ابن عربی / ابن ارشد / فارابی / علامه اقبال لاهوری / علامه طباطبایی )

بازدید برای عموم از روز سه‌شنبه 4 اردیبهشت از ساعت 10 تا 19 و جمعه ها 14 تا 19 است.علاقه‌مندان می‌توانند به موسسه فرهنگی هنری صبا واقع در  میدان فلسطین خیابان طالقانی خیابان برادران مظفر شماره 53 مراجعه کنند.