محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش ما به لطف خدا در انجام ماموریت‌های خود تا پای جان در مقابل متجاوزان ایستاده و دست آنها را قطع خواهد کرد.

به گزارش  ایرنا، رییس جمهوری که در بیست و هفتمین سفر استانی خود به سر می‌برد، صبح چهارشنبه برای مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به تهران بازگشت و پس از برگزاری مراسم روز ارتش برای ادامه سفر استانی خود، عازم استان فارس خواهد شد.

رییس جمهوری در مراسم روز ارتش تاکید کرد: بافت، ساخت و جهت‌گیری ارتش ما تدافعی‌است و نه تهاجمی، و برای انجام ماموریت‌های خود آمادگی کامل دارد.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: ملت ایران، امروز پرچمدار توحید، عدالت و کرامت انسانی در تمام جهان است و با بی‌عدالتی‌های امروز در جهان در هر نقطه‌ای که باشد، مخالف است.

رییس جمهوری تاکید کرد: ملت ما مخالف ظلم و تجاوز است و از طرف هر کسی و هر دولتی ظلم و تجاوزی صورت گیرد، با آن مخالفت خواهد کرد.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران نه به کسی ظلم می‌کند و نه اجازه می‌دهد نسبت به او ظلم شود، خاطرنشان کرد: ملت ما خواهان صلح و امنیت در همه جهان است.

رییس شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ملت ما خواهان برقراری ارتباط با همه ملت‌ها و دولت‌ها غیر از رژیم صهیونیستی است و ارتباط دوستانه و گسترده با کشورهای منطقه و همسایگان از سیاست‌های اصلی ماست.

احمدی نژاد افزود: ارتش ایران، مقصد خویش را صیانت از سرزمین مقدس ایران و کسب رضایت حق قرار داده است و تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب به ماموریت‌های خویش به بهترین نحو عمل خواهد کرد.

رییس جمهوری اضافه کرد: ارتش ایران، دفاع از استقلال، شرف و امنیت ملت ایران را به عهده دارد و به دنبال صلح، دوستی و امنیت در منطقه است و به عنوان یک قدرت بازدارنده، انجام وظیفه می‌کند.

وی گفت: برخی قدرت‌های زورگو تصور می‌کردند با اعمال تحریم‌های تسلیحاتی ما را تضعیف خواهند کرد اما جوانان و مدیران خلاق و حماسه ساز ارتش توانستند، نیازمندی‌های خود را در همه ابعاد تامین کنند و این نیروی الهی را به سلاحهای پیشرفته مجهز نمایند.

احمدی نژاد افزود: امروز ارتش ما خودکفاست و همه نیازمندی‌های خود را تامین می‌کند. ارتش ایران در خدمت صلح و برادری و امنیت در منطقه است و ما خواهان صلح و صفا و آرامش در همه جهان هستیم.

رییس جمهوری همچنین در سخنان خود از همه نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی خواست با تمرین و آمادگی مستمر و با بکارگیری تجهیزات پیشرفته و کارآمد هر روز آماده تر از قبل باشند.

احمدی نژاد یاد و خاطره امام راحل (ره) را که ارتشی متدین را پایه گذاری کرد و روحیه خودباوری را در ارتش زنده نمود، گرامی داشت و همچنین بر روح شهدای حماسه ساز نیروهای مسلح به ویژه ارتش در هشت سال دفاع مقدس و شهید سرتیپ صیاد شیرازی درود فرستاد.

پس از سخنان رییس جمهوری، یگانهای نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران از مقابل جایگاه و رییس جمهوری رژه رفتند.

در این رژه، انواع سامانه‌های پدافند هوایی، موشک ها، رادارها، نفربرها، تانک برها، خودروهای تاکتیکی، توپ‌های کششی و خود کششی و تجهیزات شناورهای دریایی که توسط جهادهای خودکفایی ارتش در نیروهای سه گانه بهینه ، مدرنیزه و بازسازی شده‌اند ، شرکت دارند.

گردان نمونه دانشگاه افسری امام علی (ع)، یگان مشترک جانبازان چرخک دار ارتش، یگان پیاده دژبان، گارد محافظ ، گردان نمونه لشکر ‪۲۳‬ تکاور، گروهان نمونه پی ‪ ۵۵‬هوابرد و گردان احتیاط معاونت احتیاط نزاجا، یگانهای نمونه پیاده نزاجا، یگان‌های نمونه پیاده وزارت دفاع از جمله یگانهای نمونه نیروهای مسلح بودند که از مقابل جایگاه رییس جمهوری رژه رفتند.