گروه شهرستان‌ها: ساخت‌وساز در مناطق زلزله‌زده ارسباران ادامه دارد. این روزها کودکان هم که گویا سرما به استخوانشان نفوذ کرده است فهمیده‌اند باید خیلی وقت‌ها قلم، کتاب و دفتر را کنار بگذارند و همپای خانواده‌ آجر روی آجر بگذارند و ملات درست کنند.

آنها خوب می‌دانند که الان می‌توانند با وجود اینکه تا ساعت‌ها دستشان از آب سرد چشمه درد می‌گیرد آبی که هرچند شاید ناسالم باشد را تا چادر بیاورند اما خیلی زود می‌رسد که سردی هوا اجازه نمی‌دهد ظرفشان را داخل چشمه کنند. به‌هرحال با فرا رسیدن فصل سرما ساخت و ساز‌ها باید با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

این در حالی است که برخی از مشکلات زمستانی از راه رسیده‌اند و روزهای سختی را برای بسیاری از زلزله‌زدگان رقم می‌‌ زند. یکی از خبرگزاری‌های محلی روز گذشته گزارش داد که آب برخی از روستاها قطع شده است و انتقال آب از چشمه‌ها در هوای سرد، زلزله‌زدگان روستاهای مختلف ورزقان را رنج می‌دهد. البته به گفته فرماندار تبریز زلزله‌زدگان تا 20روز آینده در کانکس‌ها اسکان می‌یابند.

چمنی با تأکید بر اینکه دولت و مردم نیکوکار اقصی نقاط استان و کشور همزمان با آواربرداری از مناطق زلزله‌زده تبریز کار ساخت واحدهای جدید مسکونی و دامی را نیز آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: در این زمینه و با تلاش صورت گرفته دست‌کم تا چند روز آینده 500واحد از اماکن مسکونی تخریب شده آماده تحویل به زلزله‌زدگان روستای اسپیران خواهد شد.