همشهری‌آنلاین: معاون رییس‌جمهور در اجرای قانون اساسی در پاسخ به برخی واکنش‌ها درباره سخنان اخیر رییس‌جمهور در مورد پایان عمر دولت دهم گفت: منظور آقای احمدی‌نژاد تداوم تفکر دولت است، نه افراد دولت.

ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی در دوره تخصصی بصیرت که توسط دفتر امور فرهنگی و تهذیب حوزه‌های علمیه در دانشگاه شهید عباسپور برگزار می‌شد، اظهار کرد: منظور رئیس جمهور درباره پایان عمر دولت، به معنای حضور افراد دولت در دولت‌های بعدی نیست بلکه به معنای تداوم تفکر خدمت به مردم و عدالت در جامعه است.

وی افزود: منظور رییس‌جمهور، حضور در عرصه سیاسی و قدرت نبوده است بلکه ایشان معتقدند پس از این نیز افرادی که در راستای گفتمان انقلاب و خدمت به مردم باشند از طرف مردم انتخاب خواهند شد.

مسئول امور روحانیت ریاست‌جمهوری همچنین، در سخنان خود درباره عملکرد اقتصادی دولت، به ارائه گزارشی درباره شرایط اقتصادی جهان پرداخت و با بیان این‌که "حدود 5 سال از هفت سال عمر دولت احمدی‌نژاد جهان در بحران اقتصادی قرار داشته است، گفت:‌ رشد اقتصادی جهان در سال 2009 منفی 6 دهم درصد بوده است و هرچند در سال 2010 با رشد نسبی به 5/2 درصد افزایش یافته، اما در سال 2011 به 3/9 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به راهبرد دشمن برای مقابله با ایران گفت:‌ دشمنان رویکرد جنگ اقتصادی را برای مقابله با ایران انتخاب کرده‌اند؛ جنگ روانی رسانه‌ای به منظور متزلزل نشان دادن نظام اقتصادی کشور،‌ تضعیف روحیه مردم و مسوولان با بزرگ جلوه دادن مشکلات اقتصادی و تشکیک در آمارهای رسمی کشور از روش‌های دشمنان برای مقابله با ایران است.

وی با بیان این‌که ایجاد تشکیک در آمارهای رسمی کشور از موذیانه‌ترین روش‌های دشمن است اظهار داشت: اگر قرار باشد آماری که بانک مرکزی یا مرکز آمار اعلام می‌کند به راحتی زیر سوال برده شود، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. فتنه 88 نیز از همین جا آغاز شد که کسی آمد و آماری نشان داد و گفت آمار دولت دروغ است. البته ما بحث کارشناسی و علمی درباره آمار را قبول داریم، اما نه این‌که هر کسی به راحتی این آمار را زیر سوال ببرد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها