تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۷

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد از تبدیل شدن بزرگ‌ترین بوستان واقع در مرکز شهر تهران به قطب گردشگری و تفرجگاهی پایتخت در قالب یک طرح بزرگ شهری و زیست محیطی خبر داد.

 

به گزارش همشهری آنلاین، حجت اله ملاصالحی بوستان طالقانی را یکی از پهنه‌های شاخص و پر ظرفیت شهر تهران دانست که با دارا بودن موقعیت مناسب جغرافیایی، دسترسی آسان، وسعت زیاد و پوشش و تنوع گیاهی منحصر به فرد می‌تواند به قطب گردشگری و تفرجگاهی پایتخت تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با اشاره به ویژگی‌های این بوستان شاخص افزود: بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری و تدابیر شهردار تهران مدیریت اجرایی و بهره برداری بوستان طالقانی به این شرکت واگذار شده وهم اکنون طراحی و مطالعات مربوطه در حال انجام است.

وی اظهار داشت: ایجاد مسیر پیاده روی، دوچرخه و کالسکه سواری و اتصال آن به مسیر‌های واقع در بوستان‌ها و اراضی عباس اّباد، ایجاد زیرساخت‌های تفریحی و تفرجی مناسب، احیا و توسعه فضای سبز و پوشش گیاهی، به کارگیری تجهیزات و وسائل ورزشی، نصب و استفاده از مبلمان و المان‌های شهری از جمله محور‌هایی است که در مطالعات شرکت نوسازی عباس آباد در دست بررسی است.

به گفته ملاصالحی، بوستان طالقانی بیش از ۳۲ هکتار وسعت دارد و در مجاورت با بزرگراه‌های همت، مدرس و حقانی و همچنین ایستگاه‌های متروی همت و حقانی از دسترسی مناسبی برای استفاده شهروندان تهرانی برخوردار است؛ ضمن آنکه با تکمیل پل طبیعت این بوستان به بوستان بنادر در غرب بزرگراه مدرس متصل خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین