همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه با تکذیب اخباری مبنی بر قطع روابط با امارات متحده عربی گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور امارات متحده عربی همچنان پابرجاست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم اربعین شهید طهرانی مقدم و شهدای غدیر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که در خصوص ادامه رابطه با کشور امارات متحده عربی گفت: هرگونه قطع رابطه با کشور امارات متحده عربی را تکذیب می کنیم و چنین چیزی صحت ندارد.

وی ادامه داد: دیروز از سوی برخی از رسانه ها به اشتباه شایعه ای از طرف وزیر صنعت، معدن و تجارت منتشر شده بود مبنی بر اینکه مبادلات تجاری با کشور امارات قطع می شود در حالیکه تنها سیستم ثبت سفارش آنها دچار مشکل شده بود و روابط ما با امارات همچنان پابرجاست.

وی در پاسخ به درخواست سخنگوی کاخ سفید مبنی بر بازگرداندن جاسوس سازمان سیا گفت: ببینید آنها تقاضای دیگری ندارند!

وزیر امورخارجه همچنین در خصوص پیگیری های حقوق نسبت به ورود غیر قانونی هواپیمای جاسوسی آمریکا به حریم ایران گفت: آمدن پهباد آمریکا به فضای ایران امر خصمانه ای تلقی می شود و این موضوع در کنوانسیون های بین المللی تعریفی دارد و راه هایی برای اعلام شکایت وجود دارد که ما آنها را انجام دادیم.

وی در خصوص سفر سعیدلو معاون امور بین الملل رئیس جمهور به کشور موریتانی گفت: سفر آقای سعیدلو سفری بر اساس ارتقا روابط دو جانبه در بعد اقتصادی است.