همشهری آنلاین: وزارت بهداشت عملکرد خود را در مدت دولت دهم در حوزه های مختلف تشریح کرد که براساس آن این وزارتخانه در حوزه آموزش پزشکی در این دوره موفق شده است سند تحول کلان در نظام آموزش علوم پزشکی کشور را تدوین کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت بهداشت در این گزارش در حوزه های مختلف، بهداشتی، درمانی، آموزشی، دانشجویی و توسعه منابع عملکرد خود را تشریح کرده است.

در حوزه آموزش پزشکی، وزارت بهداشت دولت دهم اقداماتی از جمله تدوین سند تحول کلان در نظام آموزش علوم پزشکی کشور، تدوین سند آمایش سرزمین و خوشه بندی دانشگاه های علوم پزشکی و طراحی و پیاده سازی شبکه دانشگاه های علوم پزشکی در کشورهای اسلامی در راستای تحقق مرجعیت علمی را به انجام رسانده است.

وزارت بهداشت در حوزه تحقیقات و فناوری نیز عملکرد خود را ارائه داده است که بر اساس آن رتبه ایران در تولید علم در بخش علوم پزشکی از رتبه 37 در سال 2009 به رتبه 32 در سال 2011 افزایش یافته است.

تعداد مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی مصوب از 222 مرکز در سال 87 به 367 مرکز در سال 1390 رسیده است. همچنین تعداد مقالات ایندکس شده علوم پزشکی در ISI از 3 هزار و 806 مقاله در سال 88 به 4 هزار و 317 مقاله در پایان سال 89 رسیده است.

تدوین نقشه جامع علمی نشریات علوم پزشکی، مصوب کردن 28 نشریه علمی- پژوهشی جدید در حیطه علوم پزشکی، افزایش تعداد شبکه های تحقیقات پزشکی به 11 شبکه تحقیقاتی و افزایش 50 پایگاه عرضه اطلاعات پزشکی از دیگر دستاوردهای این حوزه است.

در حوزه دانشجویی - فرهنگی نیز وزارت بهداشت توانسته است برخی از شاخص‌های موجود را بهبود بخشد که از آن جمله می‌توان به افزایش ظرفیت خوابگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد.

همچنین بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در مدت این دولت، سرانه وام های تحصیلی، وام مسکن و ودیعه مسکن افزایش یافته به طوری که سرانه وام تحصیلی مجردی 2 برابر، سرانه وام تحصیلی متأهلی 80 درصد، سرانه وام مسکن مجردی 50 درصد، سرانه وام مسکن متأهلی 20 درصد، ودیعه مسکن عادی در تهران 2 برابر، در 6 شهر بزرگ 80 درصد و در سایر شهرها 56 درصد و ودیعه مسکن تکمیلی نیز بیش از 2 برابر رشد داشته است.