همشهری آنلاین: وزیر خارجه پاکستان پس از دیدار با همتای آمریکایی خود، اعلام کرد که پاکستان نه چاپلوسی آمریکا را می‌کند و نه حاضر است دستورات دیکته شده این کشور را اجرا کند.

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های پاکستانی، حنا ربانی وزیر خارجه پاکستان که پیش از شرکت در یک کنفرانس امنیتی در اندونزی  با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد، پس از این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: پاکستان نه چاپلوسی کسی را می‌کند و نه حاضر است دستورات دیکته شده را اجرا کند.

حنا ربانی گفت: جامعه جهانی باید فداکاری پاکستان در مبارزه با تروریسم را در نظر گرفته و ما را یاری کند.

وزیر خارجه پاکستان افزود: مبارزه علیه تروریسم مربوط به پاکستان است و این کشور برای دفاع از خود به این جنگ ادامه خواهد داد.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در حاشیه این نشست مطالبات آمریکا را به همتای پاکستانی خود گوشزد کرده و خواهان عملیات پاکستان علیه تروریست‌ها در مناطق قبایلی شد.

وزیر خارجه پاکستان در پاسخ به اظهارات کلینتون تأکید کرد که به تمام کسانی که به منافع پاکستان آسیب نرسانند و عملکردشان با سیاست‌های کلی پاکستان تناقض نداشته باشد، احترام گذاشته می‌شود و هرگونه عملیات و اقدامی علیه آنان به رفتار خود آنان بستگی خواهد داشت.

آمریکا در حالی برای آغاز عملیات ارتش پاکستان در مناطق قبایلی این کشور فشار وارد می‌کند که عملیات موسوم به ابیت‌آباد توسط نیروهای آمریکایی در خاک پاکستان موجی از تنفر و احساسات ضد آمریکایی را در میان مردم پاکستان و انتقاداتی را در سطح مقامات دولتی این کشور بوجود آورده است.

ساکنان این منطقه همواره معترض حضور و فعالیت‌ گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه خود می‌باشند در عین حال تأکید می‌کنند که آمریکا مسئول این وضعیت بوده و با حضور خود و بمباران مداوم این مناطق، موجب تقویت افراط‌گرایی شده است.