گروه شهری: 49 واگن یک طبقه و 36 واگن 2طبقه از گمرک ترخیص شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران از ترخیص سری جدید واگن‌های مترو از گمرک خبر داد و گفت: با تامین اعتبارات مورد نیاز توسط شهرداری توانستیم 85 واگن جدید مترو را از گمرک ترخیص کنیم که این واگن‌ها اکنون در حال آماده‌سازی‌ هستند.هابیل درویش اظهار کرد: برای ترخیص این واگن ها اعتبارات مورد نیاز از سوی شهرداری پرداخت شده که این واگن‌ها با اولویت خط 4 به‌زودی وارد خطوط می‌شوند.
وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته امسال هر دو ماه سری جدیدی از واگن‌ها به گمرک می‌رسد که برای ممانعت از توقف آنها در گمرک و ورود سریعشان به خطوط، نیازمند تامین بموقع اعتبارات مصوب مترو هستیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه تاکید کرد: درصورت تامین بموقع اعتبارات مورد نیاز برای ترخیص واگن‌ها از گمرک و ورود آنها به خطوط، قادر خواهیم بود که همزمان با مهرماه و آغاز سفرهای آموزشی ظرفیت جابه جایی مترو را افزایش دهیم. درویش تصریح کرد: به جز واگن‌های ترخیص شده، اخیرا سری جدیدی از واگن‌ها به گمرک رسیده که برای ترخیص این سری 67 واگنه (49 واگن یک طبقه و 18 واگن 2 طبقه) نیز به حدود 38 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

درویش افزود: اولویت اول به کارگیری واگن‌های جدید، خط 4 مترواست تا بتوانیم خدمات‌رسانی مناسبی در این خط داشته باشیم و سر فاصله حرکت‌ها را به حالت مناسب و معمول برسانیم، سپس در راستای کاهش سرفاصله حرکت قطارها در سایر خطوط مترو اقدام خواهد شد.