تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰

گروه ادب و هنر - احمد افشار: نشست خبری ششمین نمایشگاه انفرادی عکس امیر حسین حشمتی با عنوان «کاشه‌های قره‌داغ» عصر روز دوشنبه 30 خرداد در گالری شیرین برگزار شد.

این در حالی است که در 4 روز نخست این نمایشگاه در کنار استقبال جالب توجه علاقه‌مندان، 25 قطعه عکس در مجموع به قیمت 5 میلیون تومان به فروش رسید. این هنرمند عکاس در این نشست خبری با اشاره به اینکه حضور سوپراستارهای سینما را در جامعه عکاسی بسیار مفید می‌دانم، گفت: بیشترین فروش عکس توسط هنرمندانی بوده است که در زمینه‌های دیگری چون کارگردانی و هنرپیشگی فعالیت داشته‌اند، این بسیار خوب است که کارگردان‌ها و هنرپیشه‌های موفق ما نمایشگاه عکاسی برپا می‌کنند و می‌توانند الگویی برای تشکیل تجارت عکس بشوند و حضور آنها باعث رونق بیشتر اقتصاد عکس می‌شود و همین امر توجه مردم را به حوزه عکس جلب می‌کند. حشمتی به تازه‌ترین مجموعه عکس‌های خود با عنوان «کاشه‌های قره داغ» پرداخت و افزود:

کاشه‌ یعنی یخ نازک روی آب و قره داغ هم صخره‌های سیاه فیروزکوه است که بین 15 اسفند تا 15 فروردین شاهد اتفاق جالبی در دل کوه می‌شود، به‌طوری که خورشید به‌تدریج زورش بیشتر می‌شود و برف‌ها کم کم آب شده و آب‌روان که در دره‌های باریک جاری می‌شود با سایه شدن هوا شروع به یخ زدن می‌کند، که تمام حس من برای انتقال به بیننده در این عکس‌هاست.