iهمشهری‌آنلاین: مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: به منظور پوشش بهتر محورهای ارتباطی منتهی به شمال، به زودی در این محورها دوربین‌های نظارتی و پلاک‌خوان نصب می‌شود

مسعود طبیبی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان این که دوربین‌ها و تردد شمارهای موجود در محورهای سه گانه منتهی به شمال تهران، هراز، چالوس و فیروز کوه گزارشی از تاثیر بارش‌ها نشان نمی‌دهند اظهار داشت: این آمارها مقطعی است و ممکن است با افزایش بارش‌ها، محدودیت‌های ترافیکی در این محورها هم گزارش شود.

  آشنایی با نکات ایمنی در رانندگی

وی ادامه داد: به زودی در محل عوارضی قزوین و رشت و امامزاده هاشم در محور قزوین - رشت دوربین پلاک خوان نصب می‌کنیم. ضمن این که در پایانه‌های غرب؛ جنوب و بیهقی در استان تهران و مجتمع بین راهی مهتاب در محور تهران - قم مانیتورهایی نصب خواهد شد که آخرین اطلاعات محورهای ارتباطی را لحظه به لحظه به شهروندان ارائه می‌دهد.

طبیبی خاطر نشان کرد هم اکنون محورهای ارتباطی استان‌های زنجان، قم، مرکزی و همدان درگیر بارش بوده و با محدودیت‌های ترافیکی مواجه هستند.

وی با اشاره به تاثیر بارش برف و باران بر جریان ترافیک جاده‌ای گفت: هم اکنون متوسط سرعت در محور زنجان- تبریز به دلیل وقوع تصادف یک دستگاه اتوبوس که 10 کشته و 35 مجروح داشته است ،به 50 درصد میانگین سرعت رسیده است.

طبیبی ادامه داد: همچنین در استان تهران محور قم- سلفچگان میانگین سرعت تردد به 40 درصد سرعت عادی رسیده است. ضمن این که در استان همدان در محور زنجان - شیرین سو سرعت تردد به 70 درصد سرعت متوسط رسیده است. 

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به لزوم حرکت تصمیم گیری‌ها به سمت کمی اظهار داشت: این در حالی است که در برخی از محورها سرعت تردد خودروها به سرعت میانگین به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته که این میزان در محور بندرعباس-پارسیان با 34 درصد افزایش نسبت به میانگین سرعت به 106 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی با بیان این که در محور نائین - عقدا در استان یزد سرعت متوسط تردد به 96 کیلومتر بر ساعت رسیده، همچنین گفت: در محورهای چناران- مشهد در استان خراسان رضوی و میناب -جاسک در هرمزگان ترافیک سنگین مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به آمار مقایسه‌ای ترافیک در یازدهم اسفند ماه جاری نسبت به روز چهارم همین ماه افزود: بارش‌ها در این چند روز تقاضای سفر را در کل شبکه راه های ارتباطی کشور چهار درصد و میانگین سرعت را یک کیلومتر بر ساعت کاهش داده است.

مدیر مرکز مدیریت راه های کشور همچنین گفت: در هفته گذشته بیشترین افزایش جریان ترافیک در استان سیستان و بلوچستان با 30 درصد افزایش و استان های تهران، قزوین و زنجان بیشترین کاهش جریان ترافیک و کاهش سرعت را داشته‌اند.