مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی آموزش عالی با بیان اینکه حدود400هزار سرفصل درسی در کشور وجود دارد، به برنامه‌های جدی برای بازنگری و اصلاح سرفصل‌های متون درسی دانشگاهی اشاره کرد و گفت:

به‌روزرسانی، داشتن غنای لازم، کارآمدی و ارزش‌مداری 4شاخص اصلی آموزش عالی هستند. قدیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دروس باید با ارزش‌های بومی اسلامی و فرهنگی ما متناسب باشد، اظهارکرد: برخی سرفصل‌ها غنی نیست و نیازهای جامعه را حل نمی‌کند که باید بازنگری شود.

وی با اعلام اینکه در قانون پیش‌بینی شده است که 20درصد سرفصل‌ها در اختیار استادان دانشگاه باشد، افزود: یکی از وظایف ذاتی استادان این است که سرفصل‌های تدریسی خود را به‌روز کنند. همچنین در سیاست اصلاح سرفصل‌ها امید اصلی ما به استادان دانشگاه است و براین اساس به همه دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده که در بحث بازنگری و به‌روزرسانی سرفصل‌ها ورود یابند.

قدیمی با بیان اینکه حدود 260هزار سرفصل مربوط به علوم انسانی است که برای بازنگری در حال اولویت‌بندی این دروس هستیم، تصریح کرد: کمترین سرفصل‌ها مربوط به رشته هنر است که برای بازنگری دروس این رشته نیز کمیته‌ای شکل گرفته است که امیدواریم بخشی از این دروس تا بهمن ماه بازنگری شود.