همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور گفت: اما حسین (ع) متعلق به گروه، نسل و نژاد خاصی نیست.

 به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی نژاد با حضور در مراسم سوگواری تاسوعای حسینی در امامزاده صالح تهران افزود: کربلا از یک طرف نشانه اوج خداخواهی، توحید و عدالت و از طرف دیگر اوج کینه‌ها، عقده‌ها و خودخواهی‌هاست.

 وی افزود: کربلا یک تابلوی راهنما برای همه بشریت در همه عصرها و نسل‌هاست که راه کمال، سعادت و زندگی سعادتمندانه، عزتمندانه، صلح، عدالت، شرف و زیبایی را نشان می‌دهد و از طرف دیگر راه سقوط، ذلت، و نابودی انسان را اگر در مسیر خودخواهی قرار گیرد، نشان می‌دهد؛ بنابراین از یک طرف همه زیبایی‌ها و از یک طرف همه زشتی‌هاست.

 وی ادامه داد: کربلا تابلوی تمام‌نمای توحید است و در حادثه کربلا شما جلوه خدا را می‌بینید.

 رئیس‌جمهور با طرح این پرسش که «چرا حادثه کربلا این‌قدر مهم است و چرا به امام حسین(ع) می‌گویند خون خدا ؟» گفت: چون او امام است و امام جلوه خدا، تجلی اعظم خدا و اسم اعظم خداست و در همه هستی جاری و عامل و روح هستی است.

 وی گفت: کسانی که امام حسین(ع) را شهید کردند در واقع می‌خواستند همه خوبی‌ها و همه انسانیت را ریشه‌کن کنند.

 وی افزود: در حادثه کربلا حتی به بدن مطهر امام بعد از این‌که سر بریده است، رحم نمی‌کنند برای این‌که وقتی سر بریده شد می‌بینند که پیکر مطهر جلوه و عظمت بیشتری پیدا کرد و آن‌ها حتی بچه شش ماهه را هم به شهادت رساندند.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: کسانی که آمده بودند همه زشتی‌ها را آورده بودند تا همه زیبایی‌ها را برای همیشه از تاریخ محو کنند و از آن طرف زیبایی‌ها، پرچمداری حسین(ع) و رشادت‌های ابوالفضل العباس(ع) آمده بودند تا غلبه و ماندگاری زیبایی‌ها را بر زشتی‌ها به نمایش بگذارند.

 وی گفت: فکر می‌کنم راه کمال و سعادت راه امام حسین(ع) است یعنی راه پایبندی به خوبی‌ها، توحید، عدالت، عشق و محبت به انسان‌ها، خوبی‌ها و زیبایی‌ها این راه است که راه همه بشریت است.

 وی تصریح کرد: امام حسین(ع) متعلق به گروه، نسل، قشر و نژاد خاصی نیست و مال همه انسان‌هاست در هر کجای عالم و در هر زمانی که هستند.

منبع: همشهری آنلاین