همشهری آنلاین: 10 هزار واحد اقامتی 50 متری برای زائران و مجاوران ثامن الائمه (ع) در نزدیکی حرم مطهر آن حضرت ساخته می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرعامل سازمان مجری طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی امروز در جمع خبرنگاران افزود: ساخت هزار و 500 واحد طرح مسکن ثامن سال گذشته آغاز شد و علاقمندان با واریز 15 میلیون تومان با سود روزشمار 18 درصد متقاضی این واحدهای اقامتی می‌شوند.

با توجه به اینکه بسیاری از زائران حضرت ثامن الحجج (ع) علاقمند هستند که در کنار حرم مطهر امام رضا (ع) یک واحد مسکونی 50 متری داشته باشند این امکان با مشارکت در طرح مسکن ثامن فراهم است.

واحدهای طرح مسکن ثامن 50 متر مربع است و مشارکت کننده برای هر یک متر مربع از واحد های طرح مسکن ثامن به مبلغ علی الحساب یک میلیون تومان و حداقل مشارکت 5 متر مربع یعنی به مبلغ 5 میلیون تومان پرداخت می‌کند.

یعنی هر مشارکت کننده باید حداقل 5 میلیون تومان برای خرید مشارکت واریز نماید که بصورت دفترچه‌های 5 مترمربعی برای مشارکت کننده صادر می‌شود.

محسن برزویی در خصوص بهسازی و نوسازی بافت فرسوده پیرامون حرم رضوی گفت: بازگشایی و تعریض چهار خیابان منتهی به حرم و احداث چهار خیابان دیگر از جمله برنامه‌های طرح بهسازی بافت‌های فرسوده اطراف حرم است.

برزویی از تعیین تکلیف شدن 70 درصد از اراضی بافت فرسوده اطراف حرم رضوی خبر داد و گفت: 365 طرح به صورت تجاری، اقامتی در اطراف حرم مطهر در دست ساخت است.

او گفت: هشت هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر رضوی برآورد شده که 2 میلیارد و 900 میلیون تومان آن در قالب 94 طرح با کمک بخش خصوصی تامین شده است.

منبع: همشهری آنلاین