رم: تخریب ناگهانی خانه گلادیاتورها در ایتالیا باعث انتقاد‌شدید از دولت این کشور درباره حفظ آثار باستانی شده است.

مسئولان زمانی که قرار بود گردشگران برای بازدید وارد این منطقه شوند متوجه شدند که این اثر باستانی به‌طور کامل خراب شده است. گفته می‌شود گلادیاتورها از این خانه برای تمرین، پیش از حاضر‌شدن در میدان نبرد استفاده می‌کرده‌اند.

مسئولان با انتقاد از دولت سیلویو‌برلوسکنی می‌گویند این مسئله نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری بیشتری برای حفظ آثار تاریخی باید صورت بگیرد. برخی اعتقاد دارند که باران‌های‌شدید اخیر در ایتالیا یکی از دلایل فروریختن این بنا بوده است. گلادیاتورها دسته‌ای از جنگجویان حرفه‌ای در روم باستان بودند که با یکدیگر می‌جنگیدند تا باعث تفریح تماشاگران شوند.

راننده و خودروی جدایی‌ناپذیر

لندن: یک پیرمرد انگلیسی به‌هیچ عنوان نمی‌تواند از یک خودروی ون که جوانی‌اش را با آن سپری کرده است جدا شود. جان هیوج، 75‌ساله بیشتر از 40‌سال است که با این خودروی مدل سال 1968‌رانندگی و کار کرده است. او که یک برقکار بازنشسته است، می‌گوید این خودرو در تمامی سال‌های زندگی‌ عصای دستش بوده و هیچگاه کار او را لنگ نگذاشته است.

جان‌هیوج این خودرو را در زمان جوانی‌اش به قیمت 200‌دلار خرید اما هیچگاه حاضر به‌فروش یا تعویض آن نشد. چند سال پیش حتی کارخانه تولیدکننده این خودرو به او پیشنهاد داد با پرداخت مبلغی اندک ون خود را با یک مدل پیشرفته تر عوض کند اما این پیرمرد به‌هیچ عنوان حاضر به از دست دادن دوست قدیمی‌اش نشد. افراد بسیاری اکنون خواستار خرید این خودروی قدیمی اما بسیار تمیز هستند.

4‌سال زندگی بدون خوردن غذا

لندن: یک پسر بچه انگلیسی به‌خاطر شرایط ویژه خود بیش از 4‌سال بدون خوردن غذا زندگی کرده است! مشکل دانیل‌هریسون هنگامی شروع شد که وی رفلاکس شدید اسید‌معده را تجربه کرد و به‌همین دلیل خاطره‌ای تلخ از غذا‌خوردن در ذهن او ثبت شد.

این پسر بچه به‌دلیل اینکه دچار اختلال رشدی اوتیسم است به‌علت این خاطره، ترس عجیبی از غذا‌خوردن دارد و هنوز پزشکان موفق به‌درمان این مسئله نشده‌اند. در طول 4‌سال گذشته به‌همین دلیل مواد‌غذایی به‌وسیله یک لوله که از قسمت شکم به‌معده این بچه وصل می‌شود به بدن دانیل کوچک می‌رسد. پدر و مادر این بچه تاکنون با صرف هزینه بسیار با پزشکان در این رابطه مشورت کرده‌اند اما هنوز راه حلی برای این مسئله پیدا نشده است.

پرش آزاد مادربزرگ 77‌ساله!

بارسلونا: یک مادربزرگ 77‌ساله با انجام پرش‌آزاد به‌وسیله چتر‌نجات نام خود را به‌عنوان مسن‌ترین چترباز جهان ثبت کرد. این خانم که اعتقاد دارد هنوز برای انجام پرش‌های آزاد جوان است تاکنون 903‌پرش در نقاط گوناگون جهان انجام داده است. نخستین‌بار این مادربزرگ زمانی که 30‌سال داشت پرش آزاد را انجام داد و از آن زمان نتوانست هیجان آن‌را فراموش کند.

این زن با‌وجود اینکه مجبور شده است از زانوی مصنوعی استفاده کند اما می‌گوید هنوز حاضر نیست ورزش و پرش را کنار بگذارد. این مادربزرگ در طول سال‌های گذشته شنا در رودخانه‌های خروشان و پرش‌های آکروباتیک از ارتفاع زیاد را هم تجربه کرده است. مسئولان مسابقات قهرمانی پرش آزاد با وجود سن و سال بالای این خانم نمی‌توانند از حضور او در رقابت‌ها جلوگیری کنند.