این اواخر برخی مسافران اتوبوس‌های ریالی احساس می‌کنند به‌محض نشستن روی صندلی‌های این اتوبوس‌های دچار ضعف بینایی شده و تمام منظره‌های بیرون را به‌اصطلاح تیره و تار می‌بینند

 حال آنکه همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید ایراد از چشمان آنها نیست و مشکل مربوط به‌شیشه‌های کثیف برخی از این اتوبوس‌ها است. برخلاف اتوبوس‌های بلیتی که روز‌به‌روز با انتظارات مسافران هماهنگ‌تر می‌شوند و بیشتر آنها از تمیزی برق می‌زنند بسیاری از اتوبوس‌های ریالی کمتر رنگ آب و کف را به خود نمی‌بینند.

به همین دلیل بسیاری از شیشه‌ها کثیف است و میله‌های عمودی و افقی آنها نیز به‌قدری چرک است که برخی مسافران ترجیح می‌دهند با هر گاز و ترمز راننده، به این سو و آن‌سو پرتاب شوند تا اینکه این میله‌ها را بگیرند. به‌هرحال به نظر مسافران ناوگان اتوبوسرانی ریالی، بهتر است روی کار راننده‌‌های این بخش نیز نظارت بیشتری صورت گیرد.

روی خط

به گفته روانشناسان، کودک را تا 3‌سالگی نباید با امر و نهی‌ از کار‌هایی که می‌تواند خلاقیت‌اش را شکوفا کند بر حذر داشت. شاید به‌همین دلیل است که برخی والدین به‌درستی دیوار‌های منزل را رنگ روغن‌زده و فقط نظاره‌گر نقاشی‌های کودکانه فرزند خود روی دیوار هستند و هر از گاهی آنها را پاک می‌کنند.

با وجود این به‌طور حتم پس از طی شدن این دوره بهتر است کودک را با رفتار‌های خلاقانه دیگری که دیگران را به زحمت نمی‌اندازد آشنا کرد زیرا درغیراین‌صورت مجبوریم نقاشی‌ها و نوشته‌ها و تبلیغات محل کار آنها را نیز روی دیوار‌های شهر تحمل کنیم. البته در این تصویر خاص این گروه نشان داده‌اند که حتی گفته‌های معلم‌ها را نیز در مورد نوشتن روی خط
رعایت نمی‌کنند.

زیبا اما گاهی خطرناک

با وجود اینکه امروزه یکی از پیام‌های شهرنشینی تلاش برای زیبایی شهر است اما هستند بسیاری از آپارتمان‌نشین‌هایی که تاثیر تبدیل بالکن آپارتمان به انباری را در نازیبا کردن جلوه شهر جدی نمی‌گیرند. شاید یکی از کمبودهای اصلی برخی از آپارتمان‌ها، یک انباری بزرگ و جادار باشد اما این موضوع نباید باعث شود تا اهالی ساختمان‌ بخواهند در بالکن هر وسیله‌ای را از شیر‌مرغ تا جان آدمیزاد قرار دهند.

این در حالی است که برخی ساکنان آپارتمان‌ها نیز با پرورش گل و گیاه در بالکن ظاهر بیرونی ساختمان را نیز زیبا می‌کنند. البته برای این کار، ساکنان باید در نظر داشته باشند که گلدان‌های قرار گرفته در لبه بالکن را درون حفاظ‌های آهنی قرار دهند تا خطر سقوط آنها وجود نداشته باشد و صد البته که برای گلدان‌ها، زیرگلدانی‌هایی قرار دهند تا بعد از آبیاری آنها رهگذران دوش آب گِل نگیرند.

درس آژیری

یکی از مسائلی که باید به یک عادت بین رانندگان تبدیل شود باز کردن مسیر عبوری برای خودروهای ویژه‌ای مانند خودروهای آتش‌نشانی است اما گاهی این موضوع در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها بین راننده‌ها فقط با جمله‌های تمسخرآمیز همراه می‌شود.

آنچه در تصویر می‌بینید نمونه‌ای از رفتار همین راننده‌هاست که با شنیدن آژیر خودروی آتش‌نشانی پشت چراغ‌قرمز یکی از تقاطع‌های شهر حاضر به کنار‌کشیدن خودرو نشدند زیرا احتمال می‌دادند مدت‌زمان یک چراغ دیگر را در انتظار بمانند حال آنکه خودروهای آتش‌نشانی و آمبولانس‌های از ماموریت برگشته نیز باید هرچه سریع‌تر به ایستگاه و بیمارستان بازگردند و برای ماموریت بعدی حضور داشته باشند.