با نمایش قابل‌قبول تیم ملی مقابل بحرین، در شرایطی که حریف توانایی لازم را برای جبران گل‌های خورده نداشت، چنین برداشت شد که بحرین همان تیم مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نیست.

بحرین که در مقدماتی جام جهانی بهتر از تیم ملی نتیجه گرفت، برخلاف ادعای سایت فدراسیون فوتبال از 3 لژیونر خود نیز مقابل تیم ملی استفاده نکرد. محمد نصرتی، کاپیتان تیم ملی درباره این موضوع به همشهری می‌گوید: «معتقدم که بحرین با تیم اصلی خود به مسابقات غرب آسیا نیامده است. من قبلا چند دفعه‌ای مقابل این تیم بازی کرده‌ام و مطمئن هستم که برخی ملی‌پوشان بحرین مقابل ما بازی نکردند. این تیم حداقل 6 نفراز بازیکنان اصلی خود را به این مسابقات نیاورده است.»

پیش از شروع مسابقات غرب آسیا، رئیس فدراسیون فوتبال تاکید داشت که تیم ملی باید با تمام بازیکنان اصلی‌اش به اردن برود. علی کفاشیان گفته بود بنا به تعهدی که به مسئولان برگزارکننده مسابقات داده است، باید تیم ملی اصلی ایران راهی غرب آسیا شود. اتفاقا نصرتی به این موضوع اشاره می‌کند: «قبل از شروع مسابقات قرار بود همه تیم‌ها بازیکنان اصلی خود را به اردن بیاورند اما ظاهرا این اتفاق نیفتاده است. البته ما به این موضوع توجهی نمی‌کنیم و می‌خواهیم به روند صعودی تیم ملی ادامه دهیم.»

گرچه تیم ملی نتوانست از لژیونرهای خود در این مسابقات بهره ببرد، اما افشین قطبی سعی کرد با بهترین‌های فوتبال ایران پای به مسابقات غرب آسیا بگذارد. حالا به‌نظر می‌رسد که برخی مربیان حاضر در مسابقات، ازجمله سرمربی بحرین چنین تلاشی نکرده‌اند و با بازیکنان جوان در مسابقات شرکت کرده‌اند؛ این را می‌توان از صحبت‌هایش حدس زد. هیکرز برگر تاکید می‌کند که بحرین برای آمادگی نیاز به زمان دارد. او با وجود ابراز ناراحتی از سرعت گل‌های زده شده توسط تیم ملی می‌گوید: « ایران در این بازی تیم برتر بود و ما کار آسانی نداشتیم »

به همین دلیل یکی از روزنامه‌های چاپ بحرین از عملکرد سرمربی بحرین انتقاد می‌کند. این روزنامه می‌نویسد که سیستم 1-4-1-4 بحرین مقابل ایران کارآمد نبوده است و در ادامه می‌آورد: «این شیوه بازی از همان ابتدا ناکارایی خود را نشان داد؛ به‌طوری‌که در 2 دقیقه پیاپی، بحرین مغلوب گلزنی هادی عقیلی، مدافع میانی پیش‌تاخته ایران شد.» این روزنامه در ادامه به گل سوم تیم ملی توسط اولادی اشاره می‌کند.

اما تیم ملی با عبور از بحرین، در بازی‌های بعدی چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟ نصرتی معتقد است که تیم ملی از حضور در مسابقات غرب آسیا هدف دیگری دارد. مدافع تیم ملی می‌گوید: «هدف ما قهرمانی در جام‌ملت‌های آسیاست. ما در 3 مسابقه گذشته نتایج قابل‌قبولی گرفته‌ایم اما برای ما مهم قهرمانی جام‌ملت‌هاست.»

در بازی‌های گذشته تیم ملی، خط دفاع فشار چندانی را متحمل نشد و برخی کارشناسان همچنان بر ضعف خط دفاع تیم ملی پافشاری می‌کنند. نصرتی اما می‌گوید: «در 3 بازی قبلی تیم ملی خط دفاع کم اشتباه بوده و ضریب اشتباه‌های مدافعان پایین آمده است. به‌نظر من، دیدگاه‌ها هم درباره تیم ملی تغییر کرده و نسبت به چند ماه پیش کمتر انتقادی متوجه تیم ملی است.»

عقیلی: سهم کوچکی در این پیروزی داشتم

هادی عقیلی مدافع بلندقامت تیم ملی، روز جمعه به‌عنوان بهترین بازیکن دیدار مقابل بحرین در چارچوب رقابت‌های غرب آسیا برگزیده شد. عقیلی که در نخستین دیدار ایران در غرب آسیا 2 گل وارد دروازه بحرین کرد، از سوی کمیته فنی این مسابقات به‌عنوان بهترین بازیکن این بازی شناخته شد و جایزه‌اش را دریافت کرد. عقیلی در چهل‌و‌هفتمین بازی ملی خود 2 گل برای ایران به ثمر رساند.

او در مورد پیروزی تیم ملی می‌گوید: «در بازی با بحرین گوشه‌هایی از قدرت تیم ملی ایران نمایان شد و همه دیدند ما بهترین و قدرتمند‌ترین تیم قاره هستیم.»عقیلی ادامه می‌دهد: «در این بازی به همه دستورات مربی عمل شد و نتیجه آن را با کسب بردی پرگل دریافت کردیم. ما با این برد نشان دادیم که حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و خوشحالم که شرایط تیم ملی نسبت به گذشته تغییر کرده است.»

او که در این مسابقه 2 بار با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد، در این خصوص تاکید می‌کند:«با دستور کادر فنی اجازه داشتم روی ضربات ایستگاهی نفوذ کنم و خوشحالم که در این بازی 2 گل زدم و سهم کوچکی در این پیروزی داشتم.»