به گزارش همشهری آنلاین، بغزیان، اقتصاددان، در گفتوگو با تلویزیون همشهری با اشاره به سیاست یکسانسازی نرخ ارز، تأکید کرد اصل این سیاست قابل بحث است اما اجرای آن در «بدترین شرایط اقتصادی و تحریمی» تصمیم درستی نبود.
وی با اشاره به افزایش قیمتها پس از تغییر سازوکار ارزی و ادغام تالارهای معاملاتی، گفت: هدف نزدیکسازی نرخ رسمی و آزاد محقق نشد و همچنان بازارهای غیررسمی و خارجی بر قیمت ارز اثر میگذارند.
بغزیان همچنین تأکید کرد در شرایط تحریم، دولت باید همزمان با اصلاحات ارزی، حمایت از اقشار آسیبپذیر را در اولویت قرار دهد، زیرا حذف ارز ترجیحی میتواند فشار تورمی بیشتری به مردم وارد کند.