به گزارش همشهریآنلاین، زمانی همدیگر را بهترین دوستهای یکدیگر خطاب میکردند؛ با یکدیگر وارد ماجراجویی نظامی شدند که هیچ کس پیش از آنان چنین جرئتی نداشت اما سرانجام رفاقتشان به خیانت و جدایی کشید؛ این حکایت دوستی نتانیاهو و ترامپ است. نتانیاهو زمانی ترامپ را بهترین دوستی توصیف میکرد که اسرائیل در عمر خود در کاخ سفید داشته است. اما مواجه شدن ترامپ با واقعیتهای جنگ در ایران، موجب شد خیلی زود پشت نتانیاهو را خالی کند. به گزارش کانال 12 اسرائیل، مقامات دولت ترامپ با رقبای نتانیاهو یعنی نفتالی بنت رهبر حزب «Together» و گادی آیزنکات رهبر حزب «Yashar» در ارتباط هستند چون از حالا او را در انتخابات پیشروی کنست بازنده میدانند. هرچند بنت خود یک راستگرای افراطی است که حامی شهرکسازی، عدم بهرسمیت شناختن فلسطین و نابودی کامل برنامه هستهای ایران است ولی هرچه که شعارهای تند و تیز دهد تا نتانیاهو را بیعرضه نشان دهد؛ میداند سرنوشت سرکشی از آمریکا و ترامپ یکی است و توهم در رفاقت با آمریکا ممنوع.
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۵ - ۱۸:۱۸
نتانیاهو تلاش داشت خودش را نزدیکترین و واقعیترین دوست آمریکا و ترامپ معرفی کند؛ اما حالا ترامپ علاوه بر تلاش برای توافق با ایران؛ مطمئن است نتانیاهو بازنده انتخابات بعدی است و مقامات دولت او با مخالفان و رقبای او در تماس هستند.