تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۶

گروه شهری: بانک شهر 11اسفند با مجوز بانک مرکزی کشور، با 70 شعبه در تهران و 20 شعبه در شهرستان‌ها رسما آغاز به کار کرد

حسین‌محمد پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: از یکسال پیش مجوز مؤسسه مالی و اعتباری شهر اخذ و پس از آن اقدامات قانونی و بستر‌سازی‌ لازم برای تبدیل مؤسسه به بانک شهرآغاز شد.

وی افزود: حداقل سرمایه لازم برای تشکیل بانک 200 میلیارد تومان است که به همین دلیل، پذیره‌نویسی مؤسسه مالی و اعتباری انجام و این سرمایه تامین شد و چارچوبی که بانک مرکزی برای این تبدیل لازم داشت، صورت گرفت و در نهایت شورای پول و اعتبار تشکیل شد.

پورزرندی خاطرنشان کرد: موضوع تبدیل مؤسسه مالی و اعتباری به بانک شهر در چندین جلسه در شورای پول و اعتبار مطرح و بررسی شد و در نهایت اساسنامه بانک شهر تصویب و مجوز آن صادر شد.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران افزود: پس از این مرحله، اقدامات لازم برای تغییر نام مؤسسه به بانک شهر در سازمان ثبت اسناد و بورس صورت گرفت و در نهایت روز دوشنبه مجوز فعالیت بانک شهر صادر شد و از امروز این بانک به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

پورزرندی با اشاره به مزایای بانک شهر نسبت به مؤسسه مالی و اعتباری گفت: در این بانک همه فعالیت‌های بانکی صورت می‌گیرد و نسبت به مؤسسه می‌توان فعالیت‌هایی مانند حساب جاری، صدور و دریافت ضمانت نامه، وثیقه‌گذاری و ... را انجام داد و همچنین بسیاری از درآمدهای شهرداری را می‌توان با مجوز شورای شهر در حساب بانکی منظور کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 70 شعبه بانک شهر در تهران و 20 شعبه در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: با مجوزهای دریافت شده، تعداد شعبه‌های بانک شهر تا 2‌ماه آینده به 110 شعبه و تا پایان سال 89 به 160 شعبه در کشور خواهد رسید.