گروه اجتماعی: کارکنان مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی از 11اسفند به سرکار خود بازگشتند

هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی در جلسه روز دوشنبه‌خود رأی به بازگشایی مجدد این مؤسسه داده و به این ترتیب پلمب ساختمان مؤسسه 11اسفند در حضور نماینده دادستانی و کارکنان مؤسسه گشوده شد و کارکنان به دفاتر کارشان بازگشتند.

مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی اول آذرماه گذشته با حکم علی ذبیحی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی توسط حراست این سازمان پلمب شد و کارکنان در مواجهه با درهای بسته دست به اعتراض زدند.

آنها به این رفتار اعتراض کرده و از رئیس مرکز و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خواستار توضیح شدند. اصرار ذبیحی بر تعطیلی این مؤسسه از یک سو و خواسته کارکنان برای ادامه فعالیت مؤسسه عالی پژوهش از سوی دیگر به کشمکشی 3‌ماهه بدل شد و سرانجام هیأت‌مدیره سازمان این کشمکش را خاتمه داد.

اعضای هیأت‌مدیره در جلسه‌ای در تاریخ 10‌اسفند به استناد بند 3 صورتجلسه 1143 هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی مورخه‌1/9/89 و مصوبه مورخ 17/9/88 مبنی بر تبدیل مؤسسه به پژوهشگاه و ممنوعیت هرگونه تغییر یا جابه‌جایی اعم از حذف، ادغام و متوقف‌کردن،

بلا‌اثر‌کردن فعالیت معاونت‌ها، ادارات کل و تغییر و جا‌به‌جایی پرسنل، هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی در جلسه مورخه‌10/12/88 خود بر مصوبات قبلی هیأت‌مدیره تأکیدکرده‌ و خواستار بازگشایی و ادامه فعالیت مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی شده است. کارکنان مؤسسه از همان ابتدا معتقد بودند که پلمب این مؤسسه غیرقانونی بوده است.