گروه سیاسی: ‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای نامه اخیر سفیر انگلیس پاسخی نوشت.

بروجردی در نامه‌اش، خواستار اصلاح اشتباه‌های گذشته دولت انگلیس نسبت به ملت ایران و اتخاذ رویکردی منطقی توأم با درک واقعیات از سوی این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران شد.

نماینده بروجرد در مجلس همچنین فعالیت‌های سفارت انگلیس در تهران را خارج از عرف دیپلماتیک و مخالف کنوانسیون‌های بین‌المللی به‌ویژه کنوانسیون وین دانست.

توصیه تهران به لندن

در ادامه این متن که با نام بروجردی به رسانه‌ها فرستاده شده، آمده است: بپذیرید که واقعیت‌ها را با تکذیب‌ها نمی‌توان تغییر داد. توصیه من به جنابعالی، سفیر بریتانیا در جمهوری اسلامی ایران این است که اگر احساس مسئولیت می‌نمایید که ارسال نامه را در تحلیل خوشبینانه اینگونه تفسیر می‌کنیم،

به دولت‌تان پیشنهاد تغییر سیاست‌هایش را در قبال جمهوری اسلامی ایران بنمایید تا با اتخاذ رویکردی منطقی که توأم با درک واقعیات باشد نسبت به تغییر سیاست دولت بریتانیا اقدام و به اصلاح اشتباهات گذشته بپردازد و بدانید که سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه هر چه بیشتر رابطه با کشورهایی است که سیاست‌های خود را براساس اصول شناخته شده بین‌المللی، احترام و منافع متقابل و عدم‌دخالت در امور داخلی کشورها تنظیم می‌نمایند.