داود گودرزی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار تهران گفت شهرداری تهران آماده است تا در کنار دولت، شرایط بهتری برای معیشت مردم فراهم کند.

به گزارش همشهری آنلاین، داود گودرزی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار تهران، در مراسم افتتاح بازارهای جدید که صبح امروز شنبه ششم دی ماه در منطقه ۵، برگزار شد با تأکید بر اهمیت حذف واسطه‌ها و توسعه دسترسی شهروندان به بازارها گفت که هدف اصلی میادین میوه و تره‌بار رساندن کالاهای اساسی با کیفیت و قیمت مناسب به مردم است. او افزود که اکنون شهرداری با تولیدکنندگان داخلی در زمینه محصولات متنوعی از جمله گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، سیر و پرتقال مذاکراتی را انجام داده تا عرضه مستقیم کالاها از تولیدکننده به مصرف‌کننده صورت گیرد.

گودرزی با اشاره به آمادگی کامل شهرداری برای تنظیم بازار در حوزه‌هایی مانند گوشت، برنج و روغن، اعلام کرد که ظرفیت کافی برای واردات و عرضه کالاهای اساسی با قیمت مناسب وجود دارد و شهرداری آماده همکاری با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط برای کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم است. وی تأکید کرد که گرچه بخشی از گرانی‌ها ناشی از شرایط بین‌المللی و تحریم‌هاست، اما با اقدامات هماهنگ می‌توان جلوی افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را گرفت و شرایط بهتری برای شهروندان فراهم کرد.

معاون شهردار تهران ضمن دعوت به همکاری همه دستگاه‌ها و فعالان بخش خصوصی، یادآور شد که مسئولیت دولت و شهرداری خدمت به مردم و کاهش مشکلات معیشتی آنهاست و آمادگی دارد با سیاست‌گذاری درست و اجرای برنامه‌های هدفمند، بازار را متعادل و هزینه‌های خرید کالاهای اساسی را برای مردم کاهش دهد.

فاصله تا بازارهای تره بار کمتر از ۵۰۰ متر
مهدی بختیاری‌زاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار تهران، در مراسم افتتاح چند بازار جدید در مناطق ۵، ۱۴ و ۲۰، اعلام کرد که با این افتتاح‌ها حدود ۵۰۰۰ متر به عرصه خدمت‌رسانی سازمان افزوده شده و چهار محله فاقد بازار به شبکه بازارهای میوه و تره‌بار شهر ملحق شده‌اند.

وی تاکید کرد که یکی از بازارهای پیشین به دلیل مشکلات ساختاری تخریب و با بنایی جدید جایگزین شده است.

بختیاری‌زاده با اشاره به اهمیت این اقدامات در آستانه میلاد امام علی (ع)، گفت هدف اصلی ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به شهروندان تهرانی است.

وی خاطرنشان کرد که در ایام اخیر به ویژه شب یلدا، میزان مراجعه مردم به بازارها نسبت به سال گذشته بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته است که این رشد به دلیل بهبود کیفیت محصولات و قیمت‌های رقابتی بوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین افزود: از هفته گذشته، عرضه گوشت قرمز گوساله وارداتی با قیمت بسیار مناسب در بازارها آغاز شده که در مقایسه با سطح شهر، اختلاف قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی دارد. وی تاکید کرد تلاش سازمان بر کاهش حدود ۳۰ درصدی قیمت‌ها در تمامی سبد کالایی خانوار است تا معیشت مردم تسهیل شود.

بختیاری‌زاده همچنین گفت اکنون با میانگین دسترسی کمتر از ۵۰۰ متر، هر شهروند تهرانی می‌تواند به نزدیک‌ترین میدان میوه و تره‌بار دسترسی داشته باشد. وی تصریح کرد این دستاورد فقط آغاز راه است و سازمان همچنان برای توسعه زیرساخت‌ها، ایجاد امکانات رفاهی و تسهیل فرآیند خرید در بازارها تلاش می‌کند تا خرید برای مردم آسان‌تر و با کیفیت‌تر شود.

در پایان، مدیرعامل سازمان از حمایت معاونان و مدیران شهری قدردانی کرد و بر استمرار خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان تاکید کرد.

منبع: همشهری آنلاین