پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۷ - Feb 15, 2007
گره ترافيكي در جنوب غرب تهران باز مي شود
پل ارتباطي بزرگراه جوانه به اتوبان ساوه
هفته آينده گشايش مي يابد
گروه شهري پل ارتباطي بزرگراه جوانه در ادامه بزرگراه نواب به اتوبان ساوه (سه راه نعمت آباد) در هفته آينده به بهره برداري مي رسد.
علي معدني مدير نظارت بر پروژه هاي سازمان فني مهندسي شهرداري تهران با اعلام اين خبر افزود: بهره برداري از فاز اول اين پروژه در اوايل هفته آينده آغاز خواهد شد و گره ترافيكي سنگين جنوب غرب تهران باز مي شود.
وي با اشاره به اين كه در طول سال هاي گذشته به دليل تلاقي شبكه راه هاي سه منطقه 17، 18 و 19 تهران در اين منطقه، ترافيك بسيار سنگيني را در اين قسمت شاهد بوديم، افزود: بسياري از شهروندان سه راه نعمت آباد را با عنوان سه راه سرگردان مي شناختند و به دليل ورودي ها و خروجي هاي مختلف آن به سمت اتوبان ساوه، بزرگراه جوانه، و خيابان هاي يافت آباد، همواره داراي ترافيك سنگيني بود. با افتتاح پل ارتباطي سه راه نعمت آباد در مسيرهاي شرقي غربي و همچنين شمالي جنوبي آن، تسهيل رفت و آمد به وجود آمده است.
مدير نظارت بر پروژه هاي شهرداري با اعلام اين كه عمليات احداث اين پل در دو فاز انجام شده است گفت: هم اكنون فاز اول اين پروژه به پايان رسيده است و براي ادامه فاز دوم اين پروژه وجود معارضان ملكي به معضلي بزرگ تبديل شده است كه تا به امروز نتوانسته ايم آن را رفع كنيم .
معدني ضمن اشاره به هزينه 4 ميلياردي براي بهره برداري از فاز اول اين پروژه گفت: اگر از همان روز اول، براي احداث اين پروژه با معارضان روبه رو نمي شديم، شايد مي شد اين پروژه را طي شش ماه به بهره برداري رساند.
وي در ادامه افزود: پل ارتباطي بزرگراه جوانه به اتوبان ساوه در فاز اول به طول 85 متر است و در فاز دوم اين پل به طول 240 متر در آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
برپايه اين گزارش مدير نظارت بر پروژه هاي شهرداري همچنين از افتتاح 5/2 كيلومتر از بزرگراه امام علي در ششم اسفند ماه خبر داد و افزود: بزرگراه امام علي حدفاصل پل فرجام تا پل آغاز كه يك مسير مستقيم است همزمان با تولد امام موسي كاظم(ع) در ششم اسفند ماه به بهره برداري خواهد رسيد.

پيش بيني برج 40 طبقه براي حوزه هاي غيرمسكوني
طرح جامع، برج سازي در تهران را متوقف نمي كند
014196.jpg
گروه شهري: برخلاف مطلب اعلام شده از سوي مخبر كميسيون فني و عمراني شهر تهران، مديركل تدوين ضوابط و مقررات و صدور پروانه شهرداري تهران تأكيد كرد طرح جامع تهران مخالف برج  سازي نبوده و براي كاربري هاي غيرمسكوني حتي احداث برج هاي 40 طبقه را پيش بيني كرده است.فرزان شيروان بيگي با تأكيد بر اين كه طرح جامع شهر تهران به دنبال كوتوله كردن پايتخت نيست گفت: بر اساس طرح جامع، تهران به پهنه هاي مختلف تقسيم مي شود. در واقع بر اساس ريزپهنه بندي هاي تعريف شده در طرح جامع، تراكم، تعداد طبقات و ميزان بارگذاري در مناطق با در نظر گرفتن سقف جمعيتي تعيين شده براي تهران مشخص خواهد شد.
وي افزود: بر اساس طرح جامع در پهنه هاي گردشگري و كار و فعاليت، فرهنگي، آموزشي، حتي برج هايي با 40 طبقه نيز ديده شده چرا كه سياست هاي جديد مديريت شهري به سمت توسعه فضاهاي عمومي  شهر، احداث پروژه هاي خدماتي، فرهنگي، ورزشي، تجاري، آموزشي و بهداشتي و وضع مقررات و تسهيلات تشويقي به منظور ترغيب سرمايه گذاران بخش خصوصي به سرمايه گذاري در اين حوزه هاست.
به گفته مديركل تدوين ضوابط و مقررات و صدور پروانه، تصويب نهايي طرح جامع و تفضيلي به معناي اتمام كار بلندمرتبه سازي در تهران نخواهد بود بلكه با تغيير رويكرد، بلندمرتبه سازي نظم گرفته و در پهنه هاي تعيين شده و جا و مكان مشخص صورت خواهد گرفت.وي اين رويكرد را از سمت كاربري هاي مسكوني به سمت كاربري هاي گردشگري، تجاري، اداري، فرهنگي و... دانست و در توضيح بيشتر خبري كه از سوي يكي از اعضاي شوراي اسلامي  شهر تهران در مورد ممنوعيت بلندمرتبه سازي در شهر تهران در رسانه ها منعكس شده بود گفت: در پهنه بندي هاي خاصي حتماً بلندمرتبه سازي حتي با كاربري مسكوني نيز خواهيم داشت چراكه چشم انداز 20 ساله نظام به دنبال تبديل تهران به شهري برخوردار از تمام استانداردها در ابعاد بين المللي است و در اين راه همه اركان نظام با هم همسو و هماهنگ هستند.بنا بر اين گزارش،خسرو دانشجوهفته گذشته با اشاره به تصويب طرح جامع طي هفته هاي گذشته در شوراي اسلامي  شهر تهران افزود: ميزان تراكم و ارتفاع ساختمان ها در طرح جامع به 4و 5 طبقه تصويب شده و فروش اضافه تراكم و بلندمرتبه سازي و برج سازي وجود نخواهد داشت.

نگاه
014193.jpg
جمال رحمتي

آموزش آشنايي مديران شهرداري
با رسانه ها
گروه شهري- شهردار تهران كارگاه آموزشي آشنايي مديران اين سازمان با رسانه ها را برگزار مي كند. اين كارگاه امروز با هدف آشنايي مديران شهرداري با نحوه تعامل و برقراري ارتباط با رسانه ها برگزار مي شود. در اين كارگاه حامد شمس در مورد انتظار خبرنگار از مديريت شهري، يونس شكرخواه در مورد ضرورت تدوين راهبرد در برقراري ارتباط با رسانه، حسين نمك دوست با عنوان نكته هايي درباره مصاحبه و بررسي و نقد مصاحبه، ناصر كرمي با عنوان يك مصاحبه ملي حميد وثوق با عنوان وقتي به استوديو وارد مي شويم و حسن سربخشيان با عنوان از زبان عكس سخنراني مي كنند.

برداشت گل نرگس دركازرون
شيراز خبرنگار همشهري: مدير منابع طبيعي شهرستان كازرون فارس گفت: برداشت گل نرگس از نرگس زارها آغاز شده و اين عمل به مدت 10 روز ادامه دارد.
فلامرز ابراهيمي افزود: برداشت گل نرگس در كازرون كه از گونه هاي مختلف پرپر، شش پر و شهلا مي باشد، معمولاً از نيمه بهمن ماه آغاز مي شود.وي اظهار داشت: گل نرگس در قديم در اطراف شهرستان كازرون فراوان يافت مي شد ولي در سال هاي اخير به  دليل هجوم افراد سودجو و فرصت طلب رو به كاهش گذاشته است طوري كه تنها فقط در دو منطقه جره و بليك به صورت يكپارچه نگهداري مي شود.
مديركل منابع طبيعي كازرون اضافه كرد: گل نرگس به صورت پراكنده در ديگر نقاط اين شهرستان ازجمله ماهور، خشت و سه مشهد يافت مي شود و تنها در منطقه جره به ميزان 42 هكتار و بليكك شش هزار هكتار نرگس زار وجود دارد.

تشكيل اداره كل محيط زيست شهر تهران در سال آينده
ايسنا: مشاور شهردار تهران در امور محيط زيست گفت: ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهر تهران در سال آينده به اداره كل محيط زيست شهر تهران تبديل مي شود.
محمد هادي حيدرزاده، رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهر تهران در نخستين كارگاه آموزشي ارزيابي اثرات محيط زيستي و كاربرد آن در پروژه هاي شهري كه در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اهميت اين كارگاه افزود: تهران به دليل اينكه پايتخت ايران است و همچنين به عنوان يك كلانشهر با همه شرايط و ويژگي هاي خود، يك چهارم جمعيت كشور را به خود اختصاص داده است و از لحاظ كيفيت زندگي شهرنشيني بايد الگويي براي ساير شهرها باشد.
وي با بيان اينكه براساس دستور شهردار تهران مديريت شهر بايد به سمت مديريت زيست محيطي حركت كند افزود: ستاد توسعه محيط زيست و توسعه پايدار به عنوان اتاق فكر مديريت ارشد شهر در نظر گرفته شده است كه در آن راهبرهاي زيست محيطي به شهر تزريق شود.
حيدرزاده از تشكيل اداره كل محيط زيست در سال 86 خبر داد و گفت: اين اداره كل در 5 بخش و در كميته هاي آلودگي، مواد زائد، انرژي، مديريت محيط زيست و آموزش به عنوان يك نهاد كاربردي بر فعاليت هاي زيست محيطي نظارت مي كند.

رئيس شوراي شهر اعلام كرد:
آخرين مهلت بخشودگي 25 درصدي عوارض
تثبيت واحد هاي تجاري 
گروه شهري- آخرين مهلت تثبيت تجاري هاي شهر تهران با استفاده از بخشودگي 25 درصدي عوارض شهرداري بر اساس مصوبه شوراي شهر، پايان اسفند ماه است و صاحبان اين گونه املاك مي توانند با مراجعه به شهرداري هاي مناطق و استفاده از تسهيلات مورد نظر در اين مصوبه نسبت به تثبيت تجاري هاي قبل از سال 80 اقدام كنند.
مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اين مطلب به رفع مشكلات مربوط به اجراي مصوبه چند ماه پيش ( مهرماه ) اين شورا در خصوص تعيين تكليف و تثبيت املاك تجاري قبل از سال 1380 با استفاده از تسهيلات تشويقي و بخشودگي ( 25 درصدي) عوارض شهرداري بابت تثبيت تجاري ها، اشاره كرد و از صاحبان اين گونه املاك خواست از فرصت باقيمانده سال 85 براي تثبيت تجاري هاي خود استفاده كنند.وي با يادآوري اعتراض قبلي فرمانداري به اين مصوبه و پاسخ شوراي شهر و رفع مشكلات مربوطه و همچنين ابلاغ اين مصوبه به شهرداري هاي مناطق افزود: مردم فرصت باقيمانده تا پايان اسفند را از دست ندهند و با مراجعه به شهرداري هاي مناطق حداقل با تشكيل پرونده و انجام مراحل مقدماتي و پرداخت هاي اوليه از تسهيلات و مزاياي مصوبه مذكور براي تثبيت اين گونه تجاري ها در سال 85 بهره مند شوند.بر اساس مصوبه مهر ماه شوراي شهر، به صاحبان واحدهاي تجاري كه مشمول مصوبات كميسيون ماده پنج ( صورتجلسه شماره 336 به تاريخ 21/6/1380 ) در خصوص تثبيت واحدهاي تجاري مي شوند، مشروط به تعيين تكليف واحد تجاري تا پايان اسفند ماه سال 1385 معادل هفتاد و پنج درصد (75%) عوارض مصوب شامل عوارض تغيير كاربري تعلق مي گيرد و شهرداري مجاز به دريافت هيچ گونه وجهي مازاد بر آن نخواهد بود.

پرسه
تفكيك زباله از مبدأ در شمال تهران
درحالي  كه همه از روند كند تحقق تفكيك زباله از مبدأ در تهران گلايه دارند، خبر رسيده كه در شمال شهر از آبان ماه امسال تاكنون بيش از 213 تن ضايعات خشك جمع آوري شده است. با اجراي طرح تفكيك زباله از مبدأ در شمال تهران با كمك دانش آموزان و كاركنان ادارات، اين حجم ضايعات خشك در منطقه يك تهران جمع آوري شده است.
به جاي خودرو سواري پياده روي كنيد
توصيه معاون شهردار تهران به شهروندان اين است كه به جاي اين همه خودرو سواري، كمي هم به پياده روي توجه كنند. فرهاد يعقوبي البته گفت كه شهرداري قصد دارد پياده روها را مانند پياده رو ولي عصر براي پياده روي راحت و ايمن شهروندان مرمت كند.يعقوبي در ادامه گفته است كه بايد تلاش كنيم تا هيچ گونه آبگرفتگي در محدوده خيابان ولي عصر نداشته باشيم.

كاشان، صاحب نمايشگاه بين المللي مي شود
كاشان خبرنگار همشهري: روز گذشته نخستين كلنگ نمايشگاه بين المللي كاشان به زمين زده شد.اين نمايشگاه كه دومين نمايشگاه بين المللي استان اصفهان است در زميني به مساحت 45 هكتار ساخته خواهد شد.گفته مي شود در سفر آينده رئيس جمهوري به كاشان، جهت احداث اين نمايشگاه از محل اعتبارات استاني، بودجه ويژه اي تخصيص مي يابد.

بانك جهاني در گزارش 2007 خبر داد:
زيان اقتصاد ايران از آلودگي هوا، 2.8 برابر متوسط جهاني
ايسنا: تازه ترين گزارش بانك جهاني 2007 با عنوان به سوي اقدامي گسترده تر براي پس انداز حاكي از آن است كه ايران در سال 2004 به طور كلي معادل 6/2 درصد از درآمد كل ملي خود را صرف خسارات زيست محيطي ناشي از انتشار آلاينده دي اكسيدكربن و ذرات معلق كرده است، در حالي كه در همين سال بيشترين خسارت را در اين زمينه با 3/8 درصد ازبكستان و كمترين خسارت را با 1/0 درصد سوئد و فرانسه ديده اند.
گزارش شاخص هاي توسعه جهان در سال 2006 كه توسط بانك جهاني منتشر شد نشان مي دهد: ايران به لحاظ دو آلاينده دي اكسيدكربن و ذرات معلق در سال 2004 بيش از 3 برابر ژاپن و امريكا و 5/8 برابر انگلستان خسارت خورده است. از سوي ديگر خسارات زيست محيطي اين دو آلاينده به اقتصاد ايران 8/2 برابر متوسط اين خسارت به اقتصاد جهان است.به علاوه 36 درصد از درآمد كل ملي ايران در سال 2004 در اثر مصرف انرژي كاهش يافته است، در حالي كه كشور چاد با رقم 1/79 درصد بيشترين ميزان كاهش درآمد كل ملي را در جهان به خود اختصاص داد. كشورهايي همچون يونان، ايرلند و ژاپن در اثر مصرف انرژي هيچ بخشي از درآمد كل ملي خود را از دست ندادند.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |