شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۳ - Nov 4, 2006
باران مرگ در تركيه
005751.jpg
امدادگران اجساد 38 نفر از كشته شدگان را پيدا كرده اند

گروه حوادث - آمار كشته شدگان سيل مرگبار در جنوب شرقي تركيه، به بيش از 38 نفر رسيد،اما آمار ناپديدشدگان به بيش از صدها نفر مي رسد.
به گزارش خبرگزاري آناتولي، ريزش بارانهاي سيل آسا و جاري شدن سيل در مناطق كردنشين و فقير جنوب شرق تركيه كه از روز چهارشنبه آغاز شده است تا بعد از ظهر جمعه باعث ناپديد شدن ده ها نفر شده است كه در اين ميان امدادگران اجساد 38 نفر از كشته شدگان را پيدا كرده اند.
بنا به اين گزارش بيشترين آمار
كشته شدگان در منطقه باتامان در جنوب شرقي تركيه گزارش شده است كه در ميان جان باختگان اجساد 7 كودك زير 5 سال نيز به چشم مي خورد.
در يكي از مرگبارترين حوادث اين سيل، 14 مسافر يك ميني بوس روز چهارشنبه هنگامي كه در مسير دياربكر در حركت بود،گرفتار بارانهاي سيل آسا و سپس سيلاب شده و بر اثر واژگون شدن ميني بوس در ميان گل و لاي سيل جان باختند. بنابه گزارش ها مسافران اين ميني بوس قصد شركت در يك عروسي را داشتند كه جان باختند .
به گزارش خبرنگار آسوشيتدپرس، اكثر كشته شدگان در ميان گل و لاي سيل جان باخته اند اما تعدادي از آنها نيز بر اثر ريزش ساختمانها كشته شده اند كه بيشتر آنها هم كودكان خردسال بودند.
به دنبال ريزش بارانهاي سيل آسياي روز چهارشنبه علاوه بر مناطق جنوب شرق، شرق و جنوب تركيه كه در معرض سيلاب قرار گرفته اند ، ساير مناطق تركيه نيز با مشكلات بسياري روبرو شده  و اكثر راههاي ارتباطي بسته شده اند .
به گزارش خبرگزاري آناتولي، چندين هلي كوپتر و قايق در تلاش براي نجات كساني هستند كه در راهها مانده اند و يا در شهرهاي سيلاب زده سينار ، بيسميل و سيلوپي در محاصره گل و لاي قرار گرفته اند.
امدادگران همچنان به تخليه ساكنان مناطق هاران در نزديكي استان سانليروفا پرداختند كه تا بعد از ظهر جمعه با بارش باران رو به رو بودند. سيل علاوه بر مرگ ده ها نفر، باعث شده است هزاران رأس حيوان نيز كشته شده و ده ها هكتار از مزارع كتان نابود شود.
استانبول در خطر
بارانهاي سيل آسا رفت و آمد در استانبول را با مشكل روبرو كرده و ساكنان بسياري از مناطق اين شهر خانه هاي خود را از ترس سيل تخليه كرده اند.

با حضور اعضاي كميسيون به كارگيري سلاح
بازسازي صحنه شليك مرگبار در اسكندري
005808.jpg
گروه حوادث- با حضور اعضاي كميسيون نحوه به كارگيري سلاح، مامور پليس كه شليك او هنگام انتقال يك متهم باعث مرگ يك نوجوان و زخمي شدن يك كودك 5 ساله شده بود روز پنجشنبه به بازسازي صحنه پرداخت.
تيراندازي مرگبار
در اسكندري جنوبي
ساعت 16روز 18 مهرماه ،درحالي كه تعدادي از ساكنان خيابان اسكندري جنوبي براي خريد نان مقابل يك مغازه نانوايي در ابتداكوچه صفي خاني ايستاده بودند متوجه تعقيب وگريز بين يك مامور لباس شخصي پليس ومتهمي درحال فرار شدند. دقايقي كوتاه نگذشته بود كه ناگهان صداي شليك گلوله  مامور پليس درفضا پيچيدوچند ثانيه بعد با شليك دومين گلوله، ناگهان دوكودك 5 و۱۳ ساله به نام هاي امير وسيد سجاد غرق در خون نقش بر زمين شدند، مردم كه با تعجب شاهد صحنه بودند، به كمك دو كودك شتافتند، اما متأسفانه تلاشها براي نجات سيد سجاد نتيجه نداد ونوجوان 13 ساله جان باخت. با گزارش موضوع حادثه به بازپرس دوم دادسراي جنايي، وي دستور بازداشت و تحقيق از افسر پليس را صادر كرد.
شليك مرگبار
مامور 44 ساله پليس يك روز بعد از وقوع حادثه تلخ، با قبول تقصير خود در حادثه تلخ درپاسخ به سئوالات بازپرس حسين اصغرزاده درمورد اينكه چرا متهمان رابه تنهايي انتقال مي داده گفت: درطول خدمتم بيش از هزار متهم راجابه جا كرده بودم وفكر نمي كردم كسي بتواند دستبندش راباز كرده و متواري شود. از آنجايي كه به خودم اطمينان داشتم به هر دومتهم يك دستبند زده و درصندلي عقب خودرو سوار كردم .در پشت چراغ قرمز ناگهان يكي از متهمان درخودرو راگشود ونمي دانم چگونه دستبند را از دستش باز كرده واقدام به فرار كرد ، به تعقيب او پرداختم ،اما هنگامي كه او به سه بار دستور ايست توجهي نكرد، اسلحه سازماني ام را بيرون كشيده و يك تير هوايي شليك كردم كه با اخطار من متهم نشست و او را دستگير كردم ، او را كشان كشان به سوي خودرو مي بردم، كه ناگهان يك تير بدون اراده من از اسلحه شليك شد كه موجب مرگ پسر 13 ساله و مجروح شدن كودك 5 ساله شد.
شاهدان حادثه چه گفتند؟
ادعاهاي متهم در حالي مطرح مي شد كه شاهدان حادثه مدعي بودند كه متهم اين پرونده بعد از توقف در كنار يكي از مغازه هاي خيابان دستبند متهم را گشوده و احتمالا قرار بوده وي براي خريد به داخل مغازه اي برود اما هنگامي كه چند قدم فاصله گرفته بود تعقيب و گريز آغاز شده است.
بازسازي صحنه حادثه
ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 10آبان ستوان دوم -ي- درحالي كه محل حادثه تحت پوشش ماموران قرار داشت، متهم براي بازسازي صحنه به محل حادثه انتقال يافت و در برابر چشمان اشكبار خانواده سيد سجاد حسيني - مقتول حادثه- وخانواده امير 5 ساله صحنه حادثه را بازسازي كرد.
اعضاي كميسيون بررسي نحوه به كارگيري سلاح، نيز در محل حاضر بودند و از نزديك، بازسازي صحنه را مشاهده مي كردند تا نظريه خود را به بازپرس پرونده ارائه دهند.افسر پليس روز پنج شنبه درتوضيح ماجرا مدعي شد : هنگام حادثه متهم از بالاي خيابان فرار كرده وبه داخل كوچه دويد، وقتي او را دستگير كردم باقنداق كلت ضربه اي به شانه اوزدم كه گلوله شليك شد و متاسفانه بعد از اصابت به بدن كودك 5ساله كمانه كرده ودرقلب سيد سجاد جاي گرفت.
بازپرس حسين اصغرزاده روز گذشته درتوضيح اين پرونده به همشهري گفت:با ارائه نظريه اعضاي كميسيون بررسي نحوه به كارگيري سلاح، قرار مجرميت اين متهم كه تاكنون متهم به يك فقره قتل غيرعمد ومجروح كردن كودك 5 ساله به نام امير است، صادر خواهد شد.
نحوه انتقال متهم
صفر خاكي نماينده دادستان تهران در دادسراي امور جنايي در مورد قوانين نقل و انتقال متهمان به خبرنگار همشهري گفت: در قانون براي انتقال متهم تعداد مامور مشخص نشده است، اما برخي مواقع براي انتقال يك متهم خطرناك چند مامور نياز است ولي مسئله اي كه بايد مورد توجه قانونگذار قرار گيرد، اين است كه اگر متهم از زندان يا بازداشتگاه فرار كند، مرتكب جرم شده است؛ ولي قانونگذار در خصوص فرار متهم در حين انتقال از دادسرا به زندان يا از زندان به دادسرا سكوت كرده است و فرار وي در اين صورت جرم محسوب نشده و تنها مامور نگهبان بايد پاسخگو باشد.

مرگ در داروخانه
ايسكانيوز : دكتر زن و يك كارمند داروخانه اي در كاشان، زير آوار ماندند و زنده به گور شدند.
ساعت 19 و سي دقيقه چهارشنبه گذشته با اعلام خبر فروريختن داروخانه اي در كاشان ، امداد رسانان آتش نشاني به سرعت درمحل حاضرشده و عمليات آواربرداري آغاز شد. با گذشت سه ساعت سرانجام اجساد دكتر زن و يك كارمند داروخانه بيرون كشيده شد. به گفته شاهدان ، اين حادثه هنگام گودبرداري دركنار ساختمان داروخانه رخ داد.
تصادف خونين
براثر برخورد يك دستگاه كمپرسي با يك دستگاه اتوبوس مسافربري در محور رامهرمز- بهبهان در استان خوزستان، دو نفركشته و 18 نفر زخمي شدند.در اين حادثه كه ساعت 15/3 دقيقه بامداد چهارشنبه رخ داد، راننده كاميون و كمك راننده اتوبوس در دم جان سپردند و 18 سرنشين اتوبوس به شدت زخمي شدند.

كودك 5 ساله 30 ساعت گروگان نوجوان افغاني بود
نوجوان 17 ساله افغان كه به خاطر اختلافات مالي يك ونيم ميليون توماني، كودك 5 ساله  اي را به گروگان گرفته بود، در عمليات پليسي ماموران كلانتري 132 دستگير شد.
سرهنگ ناصر اميريان - رئيس كلانتري 132 نبرد تهران در تشريح ماجراي اين گروگانگيري گفت: ظهر چهارشنبه يك تبعه افغاني با مراجعه به كلانتري 132 نبرد از ناپديد شدن مرموز كودك 5 ساله اش به نام عظيم هنگام بازي در مقابل خانه شان خبر داد. در بررسي هاي ابتدايي مشخص شد مرد افغان مدتي قبل خانه اي را از يك ايراني اجاره كرده و اتاقهاي خانه را به هموطنانش اجاره داده است كه سر همين موضوع با يكي از مستاجرانش درگير شده است، از آنجايي كه احتمال مي رفت اين مرد از ربوده شدن كودك باخبر باشد، ماموران او را تحت بازجويي قرار دادند اما وي با انكار دخالتش در اين حادثه گفت: شايد پسرم به نام (زكي) براي انتقام كودك را ربوده باشد.
با دستگيري اين جوان ماموران به بازجويي از وي پرداختند كه وي در بازجويي ها به ربودن كودك اعتراف كرده و گفت : پدر عظيم از ما 5/1 ميليون تومان پول مي خواست. چند روز قبل پدرم بدهي مان را داد، اما در برابر آن سندي دريافت نكرد به همين خاطر پدر كودك مدعي شد ما پول را پرداخت نكرده ايم، من هم براي انتقام از پدر عظيم اقدام به ربودن پسر 5 ساله اش از مقابل خانه شان كردم و با موتور او را به خانه اي در ورامين بردم. با اعترافات زكي، مأموران راهي محل نگهداري كودك 5 ساله شده و او را آزاد كردند.

برگزاري سومين دوره مسابقات جهاني
آتش نشان هاي 9 كشورخارجي در تهران
005754.jpg
سومين دوره مسابقات جهاني آتش نشانان و امدادگران از روز پنج شنبه با حضور بيش از 100 ورزشكار از 10 كشور جهان در تهران آغاز شد.در نخستين روز اين بازيها و در رشته دو 100 متر با مانع، 88 آتش نشان ورزشكار در قالب 22 گروه
چهار نفره در پيست دو و ميداني شهيد دستگردي به رقابت پرداختند. پس از رقابتي فشرده كه با حذف ورزشكاران كشورمان همراه بود، هشت نفر از دوندگان برتر اين رشته از كشورهاي بلاروس، اوكراين و روسيه به مرحله نيمه نهايي رسيدند كه شامگاه پنج شنبه در مقابل چشمان ده ها تماشاگر ايراني و خارجي به رقابت پرداختند. در پايان اين رقابت ها نيز ورزشكار كشور بلاروس به مقام اول رسيد و ورزشكاران روسي مقام هاي دوم و سوم را از آن خود كردند. در اين رشته ورزشكاران مي بايست در كمترين زمان ممكن با عبور از موانع پيش رو شيلنگ هاي آتش نشاني را به مخزن آب متصل كرده و خود را به خط پايان برسانند. اما مهيج ترين رشته اين مسابقات كه دو چهارصد متر با مانع امدادي است صبح روز گذشته در ورزشگاه آزادي برگزار شد. در اين رشته، شركت كنندگان در حالي كه بيش از 60 هزار تماشاگر به طور مداوم آنها را تشويق مي كردند به صورت گروهي و هر گروه متشكل از چهار نفر مسير چهارصد متر پيست آزادي را با عبور از موانع طي كردند. عبور از روي خرك، كنده و خاموش كردن آتش با كپسول هاي آتش نشاني موانع سر راه آتش نشانان ورزشكار بود. به گفته تشكر مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني به دليل اعتراض تيم اوكراين و لتوني در مسير ركوردگيري نتيجه قهرماني تيم هاي حاضر در اين رشته روز شنبه و پس از بررسي نهايي ركوردها و گزارش داوران مشخص خواهد شد.
همچنين امروز نيز در ادامه اين مسابقات دو رشته صعود از برج و آبرساني در ورزشگاه شهيد دستگردي اكباتان ادامه خواهد يافت. در اين مسابقات ?تيم خارجي از كشورهاي روسيه، بلاروس، قزاقستان، ازبكستان، آذربايجان، اوكراين، چك، لتوني و مجارستان و دو تيم از ايران شركت دارند.

پليس در جست و جوي راننده پژو 206
راننده  خودرو پژو 206 كه پس از تصادف با يك دستگاه موتور سيكلت باعث مرگ زن جوان و به اغما رفتن پسربچه خردسال شده بود، هنگامي كه قصد داشت فرد ديگري را به جاي خود معرفي كند، تحت تعقيب پليس قرار گرفت.
به گفته موذن، بازپرس شعبه 4 دادسراي صادقيه، راننده پژو 206 كه باعث اين تصادف شده، قصد داشت فرد ديگري را به عنوان راننده به دادسرا معرفي كند كه با هوشياري راننده موتور سيكلت و پليس نقشه او بر ملا شد.
بنابراين گزارش حدود دو هفته پيش يك دستگاه پژو 206 كه چهار دختر و پسر سرنشينان آن بودند در شهر زيبا با اجراي حركات مارپيچي در حركت بود كه در همين هنگام با يك دستگاه موتور سيكلت برخورد كرد. سرنشينان موتور سيكلت يك مرد و همسر و فرزندش بودند كه پس از اين تصادف بلافاصله به بيمارستان منتقل شدند. با مرگ زن جوان و به كما رفتن فرزند او پرونده به شعبه 4 بازپرسي در دادسراي صادقيه ارسال شد كه در آن زمان فردي كه خود را به عنوان راننده پژو معرفي كرده بود با سپردن وثيقه آزاد شد. اما زماني كه راننده موتورسيكلت در حال پيگيري پرونده تصادف بود متوجه شد فردي كه خود را راننده معرفي كرده شخص ديگري است. با اطلاع بازپرس پرونده از اين ماجرا و انجام تحقيقات پليسي جست و جو براي دستگيري راننده اصلي آغاز شد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |