دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۶ - Jul 17, 2006
حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
خدا را بخوانيد و به اجابت دعاي خود يقين داشته باشيد و بدانيد كه خداوند دعا را از قلب غافل بي خبر نمي پذيرد.
(كنز العمال، ج ،۲ ص ،۷۲ ح ۳۱۷۶)
امروز با حافظ
به قصد جان من زار ناتوان انداخت
خمي كه ابروي شوخ تو در كمان انداخت
زمانه طرح محبت نه اين زمان انداخت
نبود نقش دو عالم كه رنگ الفت بود
آب و هوا
006657.jpg

عكس روز
006669.jpg
عكس:رويترز‎/ يوسانگ هو
بارش شديد باران در كره جنوبي باعث جاري شدن سيل در برخي نقاط اين كشور و اعلام وضعيت فوق العاده شد.

در شهر چه خبر
تلفن گوياي بازار ميوه
براي آگاهي از هزينه خريد ميوه و سبزي مورد نياز خانه و ميهماني ها نيازي به سركشي به بازار ميوه نيست. به گزارش روابط عمومي سازمان ميادين و تره بار به مناسبت ميلاد با سعادت دخت نبي اكرم حضرت زهرا(س) سامانه تلفن گوياي سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران راه اندازي شد.
به اين ترتيب شهروندان تهراني مي توانند در تماس با شماره ،۸۸۴۲۳۹۶۹ با صندوق صوتي ۹ ميدان اصلي و ۷۷ بازار تابعه اين سازمان، ارتباط برقرار كنند. بر اساس اين گزارش تلفن گوياي اين سازمان علاوه بر ثبت انتقادها و پيشنهادها، اطلاعات مربوط به قيمت ميوه، مواد پروتئيني و نزديكترين شعبه محل سكونت را ارائه مي دهد.
علاوه بر اين قيمت مصوب محصولات سازمان ميادين ميوه و تره بار به شيوه گفتاري و فاكس در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.

كاهش قيمت سيم كارت
خريد و فروش سيم كارت تلفن همراه از ابتداي هفته جاري با ۵ تا ۱۰ هزار تومان كاهش قيمت آغاز شد. خبر مي رسد از اين هفته سيم كارت هايي كه هفته گذشته واگذار شده، وارد چرخه بازار شده و به دنبال آن قيمت ها اندكي عقب نشيني كردند.
بنا بر گزارش انجمن فروشندگان سيم كارت، گوشي و لوازم جانبي، قيمت فروش هر سيم كارت صفر با پيش شماره دو در بازار تهران ۵۹۵ تا ۶۰۰ هزار تومان، پيش شماره سه، ۵۳۰ تا ۵۳۵ هزار تومان، پيش شماره چهار، ۴۹۵ تا ۵۰۰ هزار تومان، پيش شماره پنج ۵۳۵ و پيش شماره شش ۵۳۰ هزار تومان است.همچنين از بازار گوشي خبر مي رسد پس از افزايش تعرفه و به دنبال آن رشد قيمت ها، بازار براي خريداران دافعه ايجاد كرد؛ به طوري كه اين موضوع در حال حاضر موجب بازگشت قيمت ها به روند پيشين شده است.

دودي هاي ارزان
خريد عينك آفتابي مانند تيغ دولبه اي شده كه راه سومي را پيش روي خريداران نمي گذارد. كارشناسان بهداشت مي گويند با خريد عينك هاي غيراستاندارد و ارزان بايد با سلامت چشم ها خداحافظي كرد. از بازار عينك خبر مي رسد واردات عينك هاي استاندارد ارزان قيمت هم نتوانست بازار فروش عينك هاي غيراستاندارد را در كنار خيابان ها كساد كند.
يوسف رفتاري عضو سابق هيأت رئيسه اتحاديه عينك سازان مي گويد: متأسفانه هنوز هم بخش عمده بازار عينك هاي آفتابي در تسخير دست فروش هاست. او مي افزايد: پيش از واردات عينك هاي «پولاريزه» و «يووي» كه با رعايت كامل استاندارد به قيمت ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان عرضه مي شود برخي افراد فريم هاي ارزان قيمت را براي نصب طلق ضداشعه به عينك سازها مي سپردند. اين شيوه صرفه اقتصادي خوبي براي خريدار به همراه داشت اما هم اكنون با وجود عينك هاي آفتابي ارزان و استاندارد نيازي به اين كار وجود ندارد.

سرپيچي بازار لبنيات
غرش قيمت شير همچنان موضوع داغ بازار مواد غذايي است. با وجود توافق مجلس و دولت براي بازگشت قيمت برخي اقلام از جمله آهن، سيمان، حبوبات و لبنيات به سطح قيمت اسفند سال ،۸۴ شير و لبنيات بي توجه به اين تصميم ها روند صعودي خود را طي مي كنند. قاسم نوده فراهاني رئيس مجمع امور صنفي توزيعي و خدماتي تهران مي گويد: هم اكنون به جز چند فرآورده دامي شامل ماست و خامه كه متعلق به يك كارخانه هستند، باقي محصولات اعتنايي به توافق مجلس و دولت ندارند و تغييري در قيمت ها نداده اند.

بازار
قطار سفرهاي تابستاني
006681.jpg
هنوز هم قطار گزينه نخست اغلب مسافراني است كه طولاني شدن سفر را به بليت گران هواپيما و ريسك بالاي سفر زميني ترجيح مي دهند. با اين وجود ازكارافتادن سيستم خنك كننده، تاخير و از همه مهمتر مشكلات مربوط به تهيه بليت در زمان اوج سفرها هنوز هم به طور كامل رفع نشده است. در حالي كه تهيه بليت برخلاف راه اندازي سيستم فروش اينترنتي مشكل فصلي پايان سال را به خود اختصاص داده است، ازكارافتادگي سيستم هاي سرمايشي نيز مشكل عمده سفرهاي تابستاني محسوب مي شود. بنابراين تجهيز ناوگان ريلي به تسهيلات مسافرتي بيشتر به دليل استفاده قشر غالب جامعه از اين امكانات ضروري است.

طلا، سكه و ارز
006684.jpg

اصل مطلب
در ناخنك به فرمايش مرحوم منوچهري دامغاني
و در دعوت از جناب خيمگي فرمايد
ابوالفضل زرويي نصر آباد
006675.jpg

تئاتر
آي قصه، قصه، قصه
006666.jpg
كارگردان: مجتبي مهدي
بازيگران: سارا حسني،   روشنك كريمي، فرهاد تلالو
محل اجرا: تالار هنر
ساعت اجرا: ۱۹
خلاصه: اين نمايش نگاهي متفاوت به قصه هاي حسن و خانم حنا، ميهمانان ناخوانده، خروس زري، پيرهن پري، ماه پيشوني،  بزبز قندي و كدو قلقله زن دارد.

فرهنگسرا
نمايشگاه خانه پدري
فرهنگسراي مدرسه نمايشگاه آثار حجمي از درهاي قديمي با موضوع «خانه پدري» از ۲۴ تا ۲۹ تيرماه در نگارخانه انديشه برپا كرده است.
در اين نمايشگاه انواع ماكت سردر خانه هاي قديمي اثر شاهپور ملك، در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.علاقمندان جهت بازديد مي توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ به نگارخانه انديشه مراجعه و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با تلفن هاي ۵- ۸۸۵۰۵۵۱۳ تماس بگيرند.

تلويزيون
006678.jpg

آلودگي هواي تهران
006660.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
نامه
مامان هميشه به او مي گفت بابا رفته آسمان، مثل ستاره ها شده... وقتي كه رفت پارك بادبادكش را ميان آسمان رها كرد. عكس بابا را روي بادبادك كشيد و نامه اي هم برايش نوشت.
بادبادك هرچه بالاتر مي رفت از خوشحالي در پوست خود نمي گنجيد. وقتي كه بادبادك را پايين آورد از عكس و نامه خبري نبود. حالا توي پارك شب ها منتظره تا بابا جواب نامه اش را بدهد.
عادل جهان آراي

گشتي در دنياي خبرها
قضات مسلح
نيويورك: قضات آمريكا در برخي مواقع در صحن دادگاه مورد حمله و ضرب و شتم متهمان قرار مي گيرند،به همين دليل از چندي پيش پيشنهاد شد كه قضات در هنگام محاكمه متهمان، زير لباس شان اسلحه قرار بدهند تا در صورت وقوع حملات احتمالي بتوانند از جان خود دفاع كنند. به هر حال از روز گذشته قرار شد قضات در صحن دادگاه و زير لباس خود اسلحه حمل كنند البته با اين شرط كه تنها در مواقع بسيار ضروري از آن استفاده كنند.
باند دلقك ها
واشنگتن: پليس در جستجوي يك گروه تبهكار است كه اقدام به ضرب و شتم ۲۴ نفر در يك پارك كردند. اين تبهكاران صورت خود را مانند دلقك ها آرايش كرده بودند و پس از كتك زدن اين افراد،پول نقد و تلفن هاي همراه آنان را به سرقت بردند.
بزرگترين ماكت چوب كبريتي
لندن: يك جوان هنرمند در انگليس بزرگترين ماكت چوب كبريتي جهان را ساخته است. وي با استفاده از ۵/۳ ميليون چوب كبريت اقدام به ساخت ماكت كشتي تايتانيك در مقياس يك به صد كرد. او همچنين با استفاده از ۹۰۰ هزار و ۸۰۰ هزار چوب كبريت به ترتيب يك توده يخ و آب دريا ساخت. او براي چسباندن ۲/۵ ميليون چوب كبريت بيش از ۱۸ ماه وقت صرف كرد. اين اثر وي ۵۵ هزار پوند بيمه است و يك مرد ايرلندي آنرا خريداري خواهد كرد.
غلط املايي
منچستر: باغبان هاي يكي از شهرداري هاي انگليس باعث رسوايي شهردار شدند. داستان از اين قرار بود كه آنها گياهان باغچه دروازه ورودي شهر را به گونه اي كوتاه كرده بودند كه جمله «به شهر ويموث خوش آمديد» نمايان شود. اما از بخت بسيار بد شهردار، باغبان ها املاي ويموث را غلط نوشتند و به همين دليل اين خطا به موضوع خنده شهروندان تبديل شد.
موسيقي زنده در مطب پزشكان
لندن: در راستاي شاداب كردن محيط مطب هاي پزشكان دولتي در انگليس وزارت بهداشت اين كشور يك هنرمند كلمبيايي را استخدام كرده كه در مطب هاي پزشكان موسيقي زنده و آرام مي نوازد. وي بابت اين كار براي هر ساعت ۷۵ پوند دريافت خواهد كرد. قرار است، اين طرح ابتدا در ۱۳ مركز پزشكي به صورت آزمايشي انجام شود. در واقع، مجموع دستمزد دريافت شده توسط اين هنرمند معادل دستمزد ۶۰۰ ساعت كار پرستاري خواهد بود.
مجازات كتك زدن خبرنگار
توكيو: اتحاديه سومو ژاپن يك ورزشكار روس را به دليل كتك زدن دو خبرنگار و همچنين شكستن شيشه رختكن جريمه كرد. اين ورزشكار چند روز قبل پس از پايان يكي از مبارزات خود به صورت دو خبرنگار سيلي زد و پس از ورود به داخل رختكن به شكستن شيشه ها پرداخت. به همين دليل اتحاديه سومو وي را در سه مبارزه بعد ي اش از پيش بازنده كرد تا درس عبرتي براي ساير ورزشكاران قوي جثه شود.
اعتراض با سكوت
006663.jpg
سنت پترزبورگ:  برگزاري اجلاس كشورهاي گروه ۸ در شهر سنت پترزبورگ روسيه باعث اعتراض شديد برخي از شهروندان روسي شد. اين افراد طي برگزاري اين اجلاس سعي كردند به شيوه هاي مختلفي اعتراض خود را بروز دهند. در عكس يكي از مخالفان اين اجلاس با اتخاذ شيوه سكوت و چسب زدن به دستها و دهانش اعتراض خود را بيان مي كند.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |