پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۴ - Apr 28, 2005
پاسخ به وزارت كشور :
شوراي شهر تهران براساس قانون عمل كرده است
گروه شهري: روابط عمومي شوراي شهر تهران به گفته هاي معاونت امور اجتماعي و شوراهاي وزارت كشور كه در نشست خبري مورخ ۴/۲/۸۴ انجام تخلف را به اين شورا نسبت داده بود، پاسخ داد.
به گزارش خبرنگار ما اشرف بروجردي در گفت وگو با خبرنگاران گفته بود،شوراي شهر تهران در روند كاري خود متخلف است اما به دليل نقص قانون وزارت كشور ابزار برخورد با آن را ندارد.
وي در بخش ديگري از سخنانش عنوان مي كند كه وزارت كشور غير از نظارت بر انتخاب شهردار و توان مديريتي او در ابعاد ديگر فعاليت هاي شورا نظارت جدي نداشته است، و در مقابل مصوبات خلاف قانون شوراي شهر، مسامحه كرده است.
بروجردي در بخش ديگري از اظهاراتش به قانون شوراها مبني بر اينكه جلسات شوراها بايد براي تصويب لوايح به صورت علني و با حضور مردم شهر باشد مي گويد: براساس قانون، مصوبات شورا بايد در جلسه علني به تصويب برسد كه اين كار در شوراي شهر تهران انجام نمي شود. در پاسخ ارسالي اداره كل روابط عمومي و بين الملل شوراي اسلامي شهر تهران ضمن مطالب فوق خاطرنشان شده است: ايشان در چند جاي مصاحبه خود به صورت مبهم و كلي بيان كرده اند كه شوراي شهر تهران تخلف كرده، در صورتي كه در هيچ كجاي اين سخنان به موارد تخلف شده از سوي شوراي شهر تهران اشاره نكرده اند، اين در حالي است كه وي در بخش ديگري از اظهارات خود به صراحت گفته اند، بيشترين بحث ما با شوراي شهر درباره مصوبات مربوط به نظارت بر مديريت شهري، فروش تراكم و ساخت و ساز است كه شوراي شهر تهران گرچه تصميمات خوبي در اين زمينه گرفته اند ولي اين تصميمات با ديد باز و وسيع نبوده است. به نظر مي رسد با دقت در سخنان ايشان كه خود گوياي ميزان، دقت مستند و مستدل سخن گفتن از سوي معاونت محترم امور اجتماعي و شوراهاي وزارت كشور است نيازي به استدلالهاي ديگر نيست.
روابط عمومي شوراي شهر در پاسخ به بخش ديگري از سخنان وي مبني بر غير علني برگزارشدن جلسات گفته است: شوراي اسلامي شهر تهران به هيچ وجه جلسه غيرعلني براي تصويب لوايح و طرح هاي خود نداشته در حالي كه طبق قانون اين امكان وجود دارد ولي تمام مصوبات شوراها آنچه از ابتدا تاكنون به تصويب رسيده است همه در جلسات علني با حضور مستمع و خبرنگاران جرايد و رسانه ها بوده است، از سوي ديگر گزارش جلسات شورا و مصوباتش توسط رسانه ها به اطلاع عموم رسانده مي شود. علاوه بر اين مصوبات هر روز جلسه شورا بر روي سايت اطلاع رساني شورا قرار دارد و در پايان هرماه هم كليه مصوبات آن ماه در روزنامه رسمي منتشر مي شود.

تكميل و تجهيز حمل و نقل ريلي
پاسخگوي نياز جمعيت تهران است
گروه شهري: جمعيت رو به افزايش كلان شهر تهران و چندپيشگي شهروندان، از عوامل مهم سنگيني ترافيك و بحران حمل و نقل شهري در تهران است. به اين دليل توسعه و تكميل شبكه حمل و نقل عمومي به ويژه شبكه هاي ريلي، براي پاسخگويي به اين نياز ضروري است، در غير اينصورت، تهران در آينده با بحران هاي جدي تري روبرو خواهد شد كه نيازمند پرداخت هزينه  سنگيني مي باشد.
مهندس صرافين مدير اجرايي پروژه  هاي متروي شركت عمران شهرهاي جديد كشور در اين باره به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر، ۱۱۲۰ كيلومتر از مجموع ۲۳۵۰ كيلومتر خيابان ها و معابر سطح شهر تهران تحت پوشش شبكه حمل و نقل عمومي قرار دارد كه در صورت گسترش اين شبكه و مجهز شدن تمام شريان هاي شهري به ناوگان حمل و نقل همگاني، بخش عمده اي از معضلات ترافيكي كاسته خواهد شد.
به گفته وي، چندشغله بودن يكي از شاخص هاي مهمي است كه به معضلات ترافيكي دامن مي زند زيرا بسياري از شهروندان براي امرار معاش ناگزير دو شغل و برخي ۳ شغل دارند و اين چند پيشگي تقاضاي سفر روزانه را چند برابر افزايش مي دهد در حالي كه امكانات كنوني حمل و نقل عمومي پاسخگوي چنين تقاضايي نيست و آنها به ناچار به خودروهاي شخصي مسافربر روي مي آورند.

كنگره بين المللي جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران
000753.jpg
شانزدهمين كنگره بين المللي جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران با حضور بيش از ۱۵۰۰ متخصص داخلي و فوق تخصص همراه با نمايشگاه بزرگ تجهيزات پزشكي جانبي ۱۰ تا ۱۳ ارديبهشت ماه در مركز همايش هاي رازي برگزار مي شود. دكتر ايرج خسرونيا رئيس هيأت مديره جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران گفت: جديدترين دستاوردهاي پزشكي در زمينه بيماري هاي قلبي، كليوي، ريوي، غدد، خون، سرطان دستگاه گوارش، اندوسكوپي دستگاه گوارش، بروتكسكوپي و اسپيرومتري محورهاي مورد بحث اين همايش را تشكيل مي دهند. چهار سخنراني جامع، هشت سمپوزيوم، ۴ كارگاه و ۶۲ سخنراني از برنامه هاي اين كنگره است.

سال ۸۵ ؛ زمان بهره برداري برج ميلاد
000756.jpg
مهر: مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران از صرف حدود ۵۰ ميليارد تومان تا اين مرحله از كار ساخت برج يادمان خبرداد و گفت: اين برج در سال ۸۵ به بهره برداري مي رسد. حسين هادياني با بيان اين مطلب درخصوص ميزان پيشرفت كاري اين سازه، افزود: اسكلت فلزي سازه راس در ۱۲ طبقه نصب و بتن هاي سقف شش طبقه از آن نيز ريخته شده است.به گفته وي ۸۰ درصد عمليات ساخت و ساز دكل برج در كارخانه به پايان رسيده وبراي نصب آماده مي شود، البته نصب اين دكل ۱۲۰ متري - كه در دنيا بي نظيراست - بزودي آغاز مي شود.

تيم هاي امدادرسان خدمات شهري
000759.jpg
مدير كل فوريت ها و خدمات اضطراري شهرداري تهران گفت: با بهره گيري از تيمهاي امداد رسان موتورسوار و ايجاد محل هاي سيار امداد رساني در سطح خيابان هاي شهر ، آمادگي داريم تا در تمام امور شهري كه مربوط به موضوعاتي نظير آبگرفتگي، حمل زباله و نخاله ، سد معبر ، خودروهاي فرسوده رها شده حفاريها، ساخت و سازهاي غير مجاز، محدوديت هاي ترافيكي و برف روبي مي شود، به شهروندان تهراني سرويس دهي كنيم. مداحي افزود: اين اداره كل درصدد است تا با اصلاح برخي از گردش كاري ها و حذف برخي عوامل تاخيري شرايط خدمت رساني سريع ، توام با كيفيت مناسب را فراهم كند.

سازمان محيط زيست با هرگونه
تغيير كاربري فضاي سبز مخالف است
ايرنا: رئيس  سازمان  حفاظت  محيط زيست  گفت : اين  سازمان  با هرگونه  تغييركاربري  فضاي  سبز و كاهش  سرانه  فضاي  سبز در شهرهاي  بزرگ  مخالف  است .
دكتر معصومه  ابتكار روز چهارشنبه  در پاسخ  به  سئوالي  درمورد قطع  درختان  در برخي  از مناطق  تهران  توسط شهرداري  تأكيد كرد كه  اين  امر توسط سازمان  محيط زيست  استان  تهران  پي گيري  مي شود.
وي  يادآور شد: سازمان  حفاظت  محيط زيست  در حد اختيارات  خود موضوع  رابررسي  و پي گيري  مي كند و در صورت  لزوم  اقدام  قانوني  در برخورد با قطع درختان  در تهران  انجام  مي شود.
رئيس  سازمان  حفاظت  محيط زيست  ادامه  داد: اما اين  در حالي  است  كه  دربرخي  از مواقع  شهرداري ها مجبورند براي  اجراي  طرحهاي  خود به  جابجايي درختان  اقدام  كنند.
دكتر ابتكار درپاسخ  به سوال  ديگري  درمورد اعتراض  سازمان هاي  غيردولتي طرفدار محيط زيست  (..) درمورد قطع  درختان  در تهران  گفت : سازمان هاي غيردولتي  محيط زيست  مختار هستند در هر زمان  كه  نسبت  به  وضعيت  محيط زيست احساس  نگراني  كنند، وارد عمل  شوند.
نمايندگان تشكل هاي زيست محيطي عضو شبكه هاي غيردولتي محيط زيست و توسعه پايدار منطقه تهران، ديروز با گردهمايي در مقابل ساختمان سازمان حفاظت محيط زيست در خيابان استاد نجات اللهي به تغيير كاربري فضاي سبز طبيعي، مناطق جنگلي و زيست بوم ها در مناطق مختلف كشور اعتراض كردند و از سازمان حفاظت محيط زيست خواستار رسيدگي جدي به اين معضلات شدند.
اين تشكل ها طي قطعنامه اي مشتمل بر ۷ بند، خواستار جلوگيري از قطع بي رويه درختان شدند و پيشنهاد كردند كه براي تمامي فضاهاي سبز داخل و خارج محدوده شهر تهران شناسنامه صادر گردد و اين فضاها براي ادامه حيات به طور دوره اي و از محل وصول عوارض خودرو، بررسي شوند.

مديرعامل سازمان تاكسيراني:
فعاليت مسافركش هاي شخصي غيرمجاز
از مهرماه ممنوع مي شود
000762.jpg
ايلنا: طبق برنامه  هاي سال ۸۴ سازمان تاكسيراني از مهرماه مسافركش  هاي شخصي فاقد پروانه تاكسيراني حق مسافركشي و جابجايي مسافر را ندارند.
امير محمود دهلوي، مدير عامل سازمان تاكسيراني، در جمع خبرنگاران گفت: كساني  كه بدون مجوز تاكسيراني به كار مسافركشي اشتغال دارند، كار غيرقانوني مي  كنند كه سازمان تاكسيراني براي حل اين مشكل قصد سامان  دهي مسافركش  هاي شخصي را دارد.
وي افزود: تمام مسافركش  هاي شخصي كه قصد مسافركشي دارند، بايد به سازمان تاكسيراني مراجعه كنند و تا مهرماه فرصت دارند كه درخواست مسافركشي خود را به بخش پلاك موقت تاكسيراني ارائه كنند.
به گفته دهلوي، تاكنون ۱۱ هزار و ۸۰۰ مسافركش شخصي توسط سازمان تاكسيراني سامان  دهي شده و در ۴۰۰ خط مشغول به كار هستند.وي تصريح كرد: در سال ۸۴ افزايش نرخ كرايه تاكسي را نداشتيم و روزانه ۵۰۹ خط تاكسي توسط بازرسين مورد بازبيني و كنترل قرار مي  گيرد.
مدير عامل سازمان تاكسيراني، با اشاره به ورود ۵ هزار خودروي سمند به ناوگان تاكسيراني گفت: در سال ۸۴ ، ۵ هزار خودروي سمند به عنوان تاكسي  هاي تبديل به سازمان تاكسيراني واگذار مي  شود تا مشكل كمبود خودروها تا حدودي برطرف شود.
وي خاطرنشان كرد: براي رفع مشكلات خودروي سمند با مدير عامل ايران خودرو، صحبت كرده  ايم تا ۹۵ درصد اشكالات اين خودروها برطرف شود.
دهلوي با اشاره به افزايش تعداد تاكسي تلفني در سال جديد گفت: در سال ،۸۴ ۵ هزار تاكسي تلفني در سطح شهر فعاليت خواهند كرد كه بيشتر آنها در مسير فرودگاه امام مشغول به كار مي  شوند.
وي يادآور شد: متاسفانه آمار دقيقي از تعداد تاكسي  هاي فعال در سطح شهر نداريم، اما قصد سامان  دهي و جمع  آوري اطلاعات آنها را داريم.به گفته دهلوي، در سال ۸۴ تعداد خطوط نيز افزايش مي  يابد كه اين افزايش تعداد بر اساس نيازهاي اعلام شده است.
وي، درخصوص بحث استفاده از تاكسي  متر در تاكسي  ها گفت: دلايل عدم استفاده مناسب از تاكسي  مترها در سال  هاي گذشته مشخص نيست؛ اما كارهاي كارشناسي اجراي آن آغاز شده و به زودي تاكسي  مترها راه  اندازي مي  شوند.

نگاه
000765.jpg
داوود كاظمي
در حاشيه حوادث هوايي اخير

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |