سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۸۴ - - ۳۶۷۷
قدم زنان در بازار دوربين عكاسي و فيلمبرداري
ديجيتالم اينجاست!
000084.jpg
عكس:گلناز بهشتي
سيد حسين غضنفري
آدم ها با نگاه كردن به عكس ها، خاطره گذشته را به ياد مي آورند. خيلي وقت ها افسوس مي خورند كه چرا از فلا ن موقعيت عكس و يادگاري به همراه ندارند، يا چرا از فلا ن كس كه اكنون در ميانشان نيست تنها چند عكس تيره و تار دارند.
اما امروزه با ارزان شدن لوازم عكاسي و اضافه شدن دوربين هاي فيلمبرداري اين امكان بيش از گذشته فراهم شده است. دوربين هاي عكاسي با آنكه با دوربين هاي فيلمبرداري كه امروزه قابليت عكسبرداري را هم دارند در رقابت شديدي بسر مي برند، اما اهل فن و هنر خوب مي دانند كه مقايسه دوربين هاي عكاسي با دوربين هاي فيلمبرداري جديد كار چندان صحيحي نيست. همانطور كه بعضي از دوربين هاي عكاسي قابليت فيلمبرداري كوتاه مدت را دارند؛ بعضي از دوربين هاي فيلمبرداري قابليت عكسبرداري را نيز دارند. اما به هيچ وجه نبايد انتظار داشته باشيد فيلمبرداري انجام شده توسط دوربين هاي عكاسي انتظارات شما را برآورده سازد يا عكس گرفته شده با دوربين هاي فيلمبرداري همان كيفيت دوربين هاي عكاسي را داشته باشد. با اينكه قيمت هاي دوربين هاي فيلمبرداري امروزه شايد براي برخي وسوسه انگيز باشد، اما بايد گفت هميشه عكس و عكاسي جايگاه خود را حفظ خواهد كرد و با ورود دوربين هاي فيلمبرداري همچنان بازار دوربين هاي عكاسي داغ است. دوربين هاي عكاسي به طور كلي بر دو نوع هستند؛ يك نوع از دوربين هاي عكاسي كه نسلشان همچنان ادامه دارد، دوربين هايي هستند كه به آنها فيلم عكاسي مي خورد. مزيتي كه اين دوربين ها دارند اين است كه قديمي تر ها و آنها كه در كل حوصله تكنولوژي جديد را ندارند، مي توانند با اين دوربين ها كار خود را راه بيندازند. در اين دوربين ها، عكس روي فيلم ذخيره مي شود و تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه فيلم تمام شده دوربين را تحويل يك عكاسي دهيد تا عكس شما را پس از 17دقيقه يا چند روز تحويلتان دهد و از اين نظر، داغ بودن بازار فروش اين دوربين ها به نفع عكاسي ها نيز هست.
اما از اين دوربين ها انتظار مي رود كه فقط براي مدت ديگري عرضه شود. چون با ورود دوربين هاي ديجيتال و همه گير شدن آن، انتظار مي رود پس از مدتي ديگر دوربين هاي مكانيكي توليد نشود كه البته اين به نياز بازار بستگي دارد. با دوربين هاي ديجيتال ديگر نبايد نگران پرداخت پول به عكاسي ها باشيد. حتما خود مي توانيد با استفاده از يك رابط عكسهايتان را روي كامپيوتر خود ريخته و از آنجا به تماشاي عكس هايتان بپردازيد.
اگر هم خيلي مشتاق بوديد كه عكس را در دستان خود بگيريد، مي توانيد با استفاده از يك چاپگر آنها را چاپ كنيد. البته معمولا  كاغذي كه براي چاپ عكس مورد نياز است، با كاغذهاي معمولي فرق دارد و از اين نظر مي توانيد سري به عكاسي ها بزنيد، چون آنها اين خدمات را نيز انجام مي دهند. مهمترين نكته مثبتي كه دوربين هاي ديجيتال از آن بهره مند هستند، همانطور كه گفته شد بي نيازي آنها از فيلم عكاسي است. از اين نظر هنگام عكاسي مي توانيد چندين عكس پياپي بگيريد، تا احتمال خراب شدن سوژه موردنظر خود را در عكس، ضعيف تر كنيد؛ كاري كه خيلي از عكاسان رسانه هاي امروز آن را انجام مي دهند. دوربين هاي ديجيتال از نظر كيفيت عكسي كه مي گيرند و حافظه اي كه دارند با هم تفاوت دارند و همين امر در قيمت نهايي آنها تاثير دارد. براي مثال دوربيني كه عكس هاي  آن با كيفيت 5/1 مگاپيكسل گرفته شده است، از دوربيني كه عكس آن با كيفيت 3/1 مگاپيكسل گرفته شده معمولا  گرانتر است، مگر اينكه دوربين، ديگر امكانات ويژه اي داشته باشد. يكي از مسايلي كه بايد براي خريد دوربين هاي ديجيتال در نظر بگيريد همان مگاپيكسل عكس است. هرچه آن بالا تر باشد كيفيت عكس نيز– مخصوصا در عكس هاي سايز بزرگ– بالا تر خواهد بود. زوم دوربين نيز به طور حتم بايد توجه ويژه اي به آن شود. اگر قصد عكاسي از دوردست را داريد، بايد دوربيني تهيه كنيد كه داراي زوم بالا  باشد.
بعضي از دوربين هاي عكاسي ديجيتال خاصيت ضدآب بودن دارند و مي توانيد در مناطق بسيار مرطوب و باراني از آنها استفاده كنيد. در كل استفاده از دوربين هاي ديجيتال، براي نسل امروز كه خود را درگير تكنولوژي نوين كرده و سر و كار آن هر روز با كامپيوتر و اينترنت است، به نظر مناسب تر مي آيد. براي كساني هم كه اصلا  حالشان با شنيدن كامپيوتر و اينترنت و امثال آن بد مي شود، دوربين هاي مكانيكي مناسب تر است و لا زم نيست نگران ورود دوربين هاي ديجيتال باشند. با اين حال استفاده از دوربين هاي ديجيتال به خاطر حذف هزينه فيلم و چاپ عكس توسط آن به نظر اقتصادي تر مي آيد.
000096.jpg
000099.jpg
000102.jpg
دوربينهاي فيلمبرداري
دوربين هاي فيلمبرداري نيز معمولا  بر سه نوع هستند؛ يك نوع از اين دوربين ها با فيلم هاي بزرگ كار مي كنند كه عملا  ديگر در بازار يافت نمي شود يا به سختي پيدا مي شود. نوع دوم دوربين هايي هستند كه فيلم هاي كوچك مي خورند. اندازه دوربين هاي جديدي كه امروزه در بازار است، حمل و نقل آن را نسبت به مدل هاي قديمي تر همين دوربين ها، آسانتر كرده است.
دوربين هاي جديدتر نيز مستقيما فيلم شما را روي DVD ضبط مي  كند و حتما مي توان مزيت آن را نسبت به دوربين هاي ديگر سنجيد.
اين نسل از دوربين ها كه ورود آن به بازار شدت گرفته همچنان از قيمت بالا يي برخوردار است و تقريبا بايد براي خريد آن، مثل بسياري ديگر از اجناس الكترونيك، اندكي صبر كرد تا قيمت آن با جيب شما متناسب شود. دوربين هاي فيلمبرداري مانند دوربين هاي عكاسي، از خاصيت زوم بهره مند هستند. اما اين دوربين ها بيشتر به زوم اپتيكال و زوم ديجيتال مجهز هستند. زوم اپتيكال كه اهميت آن بيشتر است، در قيمت دوربين تاثير مستقيم دارد، اين زوم با كيفيت خيلي خوب صحنه هاي دوردست را بزرگ مي كند. اما زوم ديجيتال كه خيلي بيشتر قابليت بزرگنمايي صحنه هاي دوردست را دارد، چندان اين كار را با كيفيت انجام نمي دهد. امكان فيلمبرداري در شب و جلوه هاي ويژه و قابليت وصل به كامپيوتر از ديگر امكانات دوربين هاي فيلمبرداري هستند كه بايد در نظر گرفته شود. بعضي از اين دوربين ها با داشتن پورت USB، شما را از خريد Webcam بي نياز مي كند.

تجربه شخصي
برديا يادگاري- در شلوغي خيابان جمهوري دلمان به آشنايي خوش بود كه مي شد از مغازه بزرگش در پاساژي در همان حوالي، با خيال راحت مطمئن ترين دوربين فيلمبرداري را برداشت. دوربيني كه قيمت مناسب و كيفيت خوب را با هم داشته باشد، دوربيني كه با درايت آشناي مورد نظر ما، هماني بود كه بايد مي بود. وقتي رسيديم دم در مغازه، ديديم آشنا جمع كرده و رفته. شريكش هم عوض راهنمايي گفت: اينها را داريم، هر كدام را كه پسنديديد برايتان مي پيچم، اما آنچه كه مسلم است تا ته بازار را در نمي آورديم، در غياب آشنايي كه مي خواست ناجي ما باشد، دست و دلمان به خريدي كه نزديك 400 هزار تومان خرج برمي داشت، نمي رفت...
مغازه هاي جمهوري، از حيث عرضه محصولا ت متنوع صوتي و تصويري مكان هاي عجيبي هستند و در مورد عرضه دوربين از يك مد پيروي مي كنند؛ جاي دوربين ها به صورت فشرده در ويترين سمت چپ است و اگر كسي بخواهد قيمت بگيرد بايد فروشنده را صدا كند. اين تاكتيكي است ساده كه بسته به سماجت و مهرباني فروشنده، اينكه او بتواند مشتري را قانع كند، جواب مي دهد، اما در مورد ما، همان تشويش از اينكه مبادا مغازه ديگري باشد كه محصولا ت را به قيمت پايين تري عرضه كند، نهايتا جست وجوي شخصي و كشف مكاني كه يك دوربين نه چندان پيشرفته را 5 هزار تومان ارزانتر از بقيه مي فروخت، منجر به خريد شد. از مارك دوربين ها كه بگذريم، يادتان باشد بابت كيف، محافظ لنز و يكي، دو وسيله جانبي ديگر نزديك به 15 هزارتومان اضافه خواهيد پرداخت. بنابراين زياد به اعدادي كه در جدول قيمت ها مي زنند اعتماد نكنيد!
نكته اينكه فاصله بين آنچه در جيب اكثريت شهروندان وول مي خورد با آنچه كه به عنوان بهترين دوربين در بازار وجود دارد، بسيار است. مي توان گفت آرزوي داشتن دوربين براي ثبت لحظات خاطره انگيز زندگي كه البته معلوم نيست واقعا به چه دردي مي خورد، مخصوص عده زيادي نيست. همان ها كه حداقل يك پرايد دارند و در  آمدشان بالا ي 500 هزار تومان است.

دستمال من، زير درخت مدرنيته، گم شده!
هر دختر خانم يزدي كه مي خواهد به خانه بخت برود بايد حتما يك سرويس كامل ترمه داشته باشد تا جهيزيه اش تكميل باشد و اين مهمترين دليل نابود نشدن صنعت ترمه بافي يزد است
000105.jpg
000108.jpg
قيمت ترمه به تعداد رنگ تراكم پارچه وسوزن كاري روي آن بستگي دارد، هرچه تنوع رنگ و تراكم ترمه بيشتر باشد قيمت ترمه هم بيشتر مي شود
فرهاد عشوندي -در يكي از قديمي ترين محله هاي كويري ترين شهر كشور، يزد، بازاري پرتردد با قدمتي چند هزار ساله وجود دارد كه به بازار خان معروف است.
درزيرگذر سيد جعفر بعد از بازار زرگرها چند حجره كوچك وجود دارد كه فقط پارچه ها و دستمال هاي سنتي يزدي مي فروشند و فروشندگاني كه هر كدامشان سن و سالي بيش از 70 سال داشته، اما با اين سن و سال فريادرسايي دارند. از انواع دستمال ابريشمي، بيا آقا دستمال يزدي، خانم ترمه يزدي بفرماييد.
حس كنجكاوي ام حسابي تحريك مي شود، به سمت يكي از مغازه ها مي روم، دستمالي با خط هاي قرمز و مشكي را در دست مي گيرم، مي بخشيد. حاجي قيمتش چند است؟
جنسش ابريشم است. 900 تومان. مي پرسم حالا  با اين دستمال چه كاري مي توان انجام داد؟ مي گويد، هيچي، اول حسابي مي چرخانيش بعد روي هوا با شدت زياد تكانش مي دهي تا صدايي بلند برايت ايجاد كند، مثل تو فيلم ها! البته اگر نمناك باشد صدايش چند برابر هم مي شود !!
و بعد تاريخچه اين دستمال ها را مي گويد: از 400 يا 500 سال پيش به اين ور استفاده از اين دستمال ها در يزد رايج شده است. اين دستمال ها 2 نوع بوده اند كه براي 2 كاركرد مختلف استفاده مي شده اند. بعضي از اين دستمالها مخصوص خشك كردن دست و صورت يا به قول امروزي ها حوله بوده است، اما يك مدل ديگر هم داريم كه بزرگتر است. آن زمان ها كه ساك وجود نداشته است، از اين دستمال ها به عنوان بقچه استفاده مي كردند. وسايل و بارهايشان را وسط دستمال مي گذاشتند و بعد به حالت بقچه به سر چوبي آويزانشان مي كردند و بارهايشان را راحتتر حمل مي كردند.
او درباره استقبال مردم و بازار فروش اين دستمال ها مي گويد: تا همين 10 يا 20 سال قبل داشتن دستمال يزدي يكي از نشانه هاي خاص يك مرد يزدي بود، اما حالا  نه، ديگر همه مدرن شده اند و استفاده از دستمال يزدي را كسر شان مي دانند. حالا  بيشتر فروش ما در روزهاي پنج شنبه و جمعه است كه سربازان پادگان ها مرخصي مي گيرند. اين 2 روز به طور متوسط هر هفته 50 تا 60 دانه دستمال مي فروشيم.
توريست ها هم از اين سوغات استقبال مي كنند؟ او مي گويد: يزد توريست زياد دارد، آنها از اين دستمال ها و البته بيشتر از دستمالي از پارچه هاي ترمه يزدي خوششان مي آيد و اگر ليدرهاي تورها بگذارند، آنها خوب خريد مي كنند.
ترمه، پارچه هايي كلفت اما بسيار زيباست كه در ايران تنها در يزد بافته مي شود و اين سنت بومي را مردم يزد هنوز حفظ كرده اند و برايش ارزش زيادي هم قائل هستند. قدمت بافت اين نوع پارچه به پيش از دوره اسلا م برمي گردد.
يكي از استادان نساجي دانشگاه يزد درباره قدمت اين نوع پارچه و جنس آنها برايم مي گويد: اين نوع پارچه در زمان هاي خيلي دور در چين و پاكستان بافته مي شده وبراي اولين بار از راه جاده ابريشم به ايران وارد شده و مورد توجه خان هاي ايراني قرار گرفته و بعد تكنولوژي بافت آنها به شهرهاي كرمان، يزد و تبريز وارد شده است كه حالا  تنها در يزد شاهد بافت اين پارچه ها هستيم.
جنس پارچه هاي ترمه قديمي از پشم خالص نوعي بز بوده كه به دليل كمياب بودن اين الياف از الياف هاي جايگزين براي بافت آنها استفاده مي شده است، دوره اي از پنبه و بعد از ابريشم طبيعي و حالا  هم كه ابريشم مصنوعي مورد استفاده قرار مي گيرد.  
اما چه استفاده هايي از اين پارچه هاي قديمي در زمان هاي دور مي شده است: خان ها به دليل زيبايي از اين پارچه ها لباس مي دوخته اند و به عنوان پوشش فاخر در محافل بر تن مي كرده اند.
كارگاه هايي كه البته تعدادشان حتي در يزد هم خيلي زياد نيست با ماشين هايي مكانيك بافت ترمه را انجام مي دهند كه سرعتي خيره كننده نسبت به دارهاي دستي كه شباهت زيادي به دار قالي داشته اند و بايد چند نفر كنار هم به زدن تار و پود مشغول مي شدند، دارند.
اما مهمترين مركز فروش اين پارچه ها بازار خان است. فروشنده هم حرف هاي جالبي درباره اين پارچه ها دارد. او مي گويد: از ترمه چيزهاي مختلفي درست مي كنند مثل روميزي، سجاده، كيف، تابلو، رومتكايي، روفرشي، رولحافي و سوزني كه تكه پارچه اي است كه رويش سوزن دوزي شده و مثل پادري است.
به جز يزد، ترمه در شهرهاي اصفهان، شيراز و تبريز هم مشتري هاي زيادي دارد: اين شهرها هم چون از شهرهاي قديمي ايران هستند و فرهنگي شبيه به يزد دارند، خانواده هايشان به رسم سرويس ترمه براي عروس ها هنوز تا حدودي پايبند هستند و ما بيشتر براي اين شهرها پارچه ترمه مي فرستيم، اما در تهران فروش ترمه خيلي زياد نيست، مگر اينكه براي كارهاي زينتي، آن هم خيلي كم؛ مثلا  چند تا روميزي يا سجاده بخرند .

كوتاه
000090.jpg
كارت هاي هوشمندو موج منفي
امكان تجهيز تمامي جايگاه هاي سوختگيري به دستگاه هاي كارتخوان وجود ندارد.
رئيس انجمن جايگاه داران پمپ بنزين مي گويد: در حالي پروژه تجهيز تمامي جايگاه هاي سوختگيري به دستگاه كارتخوان در حال پيگيري است كه هنوز برخي از اين جايگاه ها فاقد تلفن هستند.
ناصر رئيسي همچنين گفت: من همواره گفته ام كه بحث كارت هاي هوشمند بايستي پس از انجام تحقيقات ميداني و بررسي رفتارهاي فرهنگي مورد بررسي قرار گيرد.
ما چاره اي جز پيوستن به شبكه تجارت جهاني نداريم، اما نمي توان بدون توجه به نحوه عرضه سوخت و رفتارهاي مردم طرحي را در كشور اجرا كرده و بعد با تبعات منفي آن مواجه شد.
وي استقرار دستگاه هاي كارتخوان در پمپ بنزين ها را بسيار مفيد دانست، اما گفت امكان فراگير شدن اين طرح وجود ندارد.
گفتني است قبلا  هم يك شركت تلا ش كرد پروژه مذكور را جلو ببرد، اما نتوانست. در حال حاضر هم پيمانكار منتخب، يعني شركت الكترونيك و مخابرات شيراز با اين وضعيت نمي تواند كاري از پيش ببرد.
كارت پيش پرداخته براي جهانگردان
عضو هيات مديره بانك تجارت از طراحي كارت پيش پرداخت شده براي جهانگردان خارجي خبر داد.
به گفته آقاي داوود جهانگردان خارجي كه به كشورمان سفر مي كنند، مي توانند با مراجعه به شعبه هاي بانك تجارت در مبادي ورودي، اين كارت را تهيه كنند.
هنگام خروج جهانگردان از كشور، مانده حساب اين كارت ها قابل تبديل به ارز است.
قرار است در مبادي ورودي جهانگردان خارجي، مثل فرودگاه مهرآباد اين كارت ها در مقابل دريافت ارز تحويل داده شود تا جهانگردان خارجي به جاي حمل اسكناس با اطمينان خاطر از اين كارت ها استفاده كنند.
عضو هيات مديره بانك تجارت همچنين از طرح تهيه و توزيع كارت هاي مخصوص خريد از طريق اينترنت خبر داد.
فروش اينترنتي اراضي درمشهد
پايگاه اينترنتي فروش اراضي آستان قدس رضوي راه اندازي شد. مدير اداره املا ك و اراضي آستان قدس رضوي مي گويد: متقاضيان خريد زمين هاي حاشيه شهر مشهد مي توانند از اين پس با مراجعه به پايگاه اينترنتي مخصوص، مشخصات زمين هاي فروشي را دريافت كنند. گفتني است 160 كيلومتر مربع از 355 كيلومتر مربع محدوده حاشيه شهر مشهد در مالكيت آستان قدس رضوي است.
۱۰ميليون وام به هر روستايي
مديرعامل صندوق توسعه اشتغال روستايي مي گويد: به هر نفر روستايي تا 10ميليون تومان وام اعطا مي شود كه براي ايجاد اشتغال تا اين ميزان مي توانند از اين وام استفاده كنند.
به گفته فقيه ايماني، دولت ومجلس در قانون برنامه سوم توسعه، پيش بيني كردند كه صندوق قرض الحسنه توسعه اشتغال روستايي تشكيل شود و اساسنامه اين صندوق به تصويب هيات وزيران برسد. وي در عين حال گفت كه باتوجه به وجود۳۷هزار روستاي 20خانواري در كشور بالطبع همه اين روستاها تحت پوشش قرار نمي گيرند.
ايماني همچنين گفت: عامل اجرايي صندوق نيز بانك كشاورزي بوده اما بانك اعتبار ويژه اي ارايه نمي كند.
000087.jpg
ماليات سنگين براي خودروهاي پرمصرف
براي توسعه صنعت حمل ونقل كشور از سال آينده درنظر گرفته شده خودروهاي پرمصرف ماليات سنگين پرداخت كنند.
به گفته كمال دانشيار، رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلا مي، مصرف بنزين كشور مي تواند از طريق توليد خودروهاي روز دنيا و خودروهاي گازسوز وگازوئيلي كنترل و بهينه شود چرا كه راهكار افزايش قيمت بنزين روي كاهش مصرف اين فرآورده هيچ تاثيري ندارد و تنها با ساخت خودروهاي كم مصرف و متناسب با فن آوري روز دنيا و توسعه صنعت حمل ونقل مي توان به كاهش مصرف بنزين دست يافت.
به گفته دانشيار توسعه صنعت حمل ونقل كشور امسال با توقف توليدخودرو پرمصرف پيكان آغاز مي شود و براي سال آينده نيز ماليات سنگين روي خودروهاي پرمصرف در نظر گرفته مي شود.
او طرح 100 هزار دستگاه خودرو وارداتي را يك اخطار براي خودروسازان داخلي مي خواند و مي گويد: خودروسازان داخلي بايد به سمت ساخت خودروهاي كم مصرف و با تكنولوژي روز دنيا حركت كنند.
امنيت چك هاي مسافرتي
رئيس هيات مديره شركت چاپ و نشر بانك ملي ايران، مي گويد: براي مقابله با انتشار انواع اوراق بهادار و چك هاي مسافرتي تقلبي بايد فاكتورهاي امنيتي اين اوراق بيش از پيش افزايش يابد.
به گفته محمود بهمني با آغاز برنامه سوم توسعه براي ايجاد اطمينان بيشتر در چاپ چك هاي مسافرتي، بانك ملي ايران از 25 شاخص امنيتي در چاپ اوراق بهادار استفاده كرده است.
وي سپس گفت: بهره گيري از نخ هاي حرارتي و هولوگرافيك در چاپ اوراق بهادار رايج توسط نظام بانكي، امكان جعل يا مخدوش كردن اين اوراق را با مشكل مواجه مي كند.
بهمني با اشاره به آنكه براي افزايش ضريب اطمينان در چاپ اوراق بهادار از مركب هاي خاصي استفاده مي شود ادامه مي دهد: استفاده از خمير خاص و فيبرهاي نوري در زمينه چاپ چك هاي مسافرتي بانك ملي سبب شده كه اگر جاعلا ن بخواهند از اين اسناد براي جعل، كپي برداري كنند بلا فاصله آرم باطل شد روي اين چك ها ظاهر  شود.
بهمني پيشنهاد مي كند براي ايجاد اطمينان بيشتر مردم از تقلبي نبودن اوراق بهادار، بايد در چاپ اين اوراق از دانش روز دنيا بهره  گيري شود.
يكي از مهمترين فاكتورهاي شناسايي تقلبي بودن اين چك ها (watermark) علا مت چاپ سفيد روي كاغذ سفيد يا سايه دار كردن اسكناس سفيد است. همچنين برجستگي شماره سريال چك هاي مسافرتي كمك زيادي براي شناسايي جعلي بودن اين اوراق مي كند.

درددل
با ما تماس بگيريد 2052627
شنبه تا چهارشنبه (از ساعت 14 الي )۱۵
آسفالت خراب است
ميدان بهشتي، بلوار شهيد كاووسي، كوچه مقدم، كوچه ناوندپور، آسفالت كاملا  خراب است، شهرداري منطقه 4 رسيدگي نمايد. باعث خرابي ماشين ها نيز مي شود.
جنتي
تقاضا از سپاه
شهرك هفت تير واقع در فرديس كرج (سپاه) متاسفانه فاقد درمانگاه، امكانات فرهنگي ـ ورزشي، دبيرستان و امثال اين فضاهاي عمومي است. از مسوولا ن سپاه تقاضاي رسيدگي داريم .
شيرزاد
سلب آسايش
در خيابان مفتح كوچه نيك 6تا در هست كه 3 تاي اين درها مدرسه است. يك هنرستان، يك دبيرستان و يك راهنمايي كه هر 3 نيز پسرانه است. آسايش از ما سلب شده است.
يكي از ساكنان كوچه
يك بازنشسته ديگر
فارغ التحصيل حدود 40 سال پيش دانشگاه هستم. 17سال مدير يك اداره درسطح استان بودم ۱۰، سال است كه بازنشسته شدم و زير 200 هزارتومان حقوق بازنشستگي مي گيرم. از دولت محترم كه به منظور رفاه حال كارمندان شاغل و بازنشسته نسبت به افزايش چشمگير حق و حقوق اعضاي هيات علمي و قضات دادگستري اقدام فرموده اند صميمانه تشكر مي كنم.
محمدتقي خادم زاده
جايزه بزرگ
آنقدر موج انتقاد براي برنامه جايزه بزرگ زياد شده كه گاهي بعضي از مطبوعات از روي هم تقلب مي كنند.
يزدي
راه اندازي خط اتوبوس
شهرك ژاندارمري فقط يك خط اتوبوس به پايانه آزادي دارد، اگر امكان دارد يك خط هم به ميدان وليعصر(عج) راه اندازي شود.
قبض اشتباهي
هفته گذشته آمدند قبض هاي نوسازي در كوچه جاويدان ميدان بني هاشم را پخش كردند. من هم قبض خودم را گرفتم. هيچ كدام مال ما نبود. از شهرداري منطقه 4 تقاضا دارم به اين مساله توجه كنند تا قبض هر كسي به دست خودش برسد.
مرندي

بازتاب
تخم مرغ شانسي، بدون مشكل
احتراما در پاسخ به مطلب تخم مرغ هايي كه شانس نمي آورند منتشره در مورخ۸۲‎/۸‎/۲۸ به اطلا ع مي رساند تخم مرغ هاي شانسي داراي بالا ترين استانداردهاي بهداشتي و غذايي روز دنيا است. ترجمه دقيق و كلمه به كلمه قسمت انتهايي اين شكلا ت ها عبارت است از: اسباب بازي. اين شكلات ها به خاطر كوچك و ريز بودن آن براي كودكان زير 3 سال مناسب نيست و قطعات كوچك امكان بلعيدن و انسداد مجاري تنفسي را دارد. به خاطر همين موضوع توصيه مي شود تحت نظارت بزرگترها استفاده شود كه نوشته نويسنده درباره اين قضيه صحيح نيست.
وزارت بهداشت با در نظر گرفتن آخرين دستاوردها و استانداردهاي روز دنيا و دقيق ترين و پيشرفته ترين آزمايش ها و با وسواس و حوصله بيشتري حتي نسبت به كشورهاي تراز اول اروپايي اقدام به نظارت در ورود و پخش موادغذايي مي كند.
در اين مقاله همچنين آمده است كه ( اين شكلات ها روي پوست كودكان زير 4سال تاثير منفي به وجود مي آورد و محتويات دروني آن ماده اي است بسيار خطرناك كه اين ماده به صورت مايع جاسازي شده است) لا زم به ذكر است كه آزمايش هاي مختلف نشان مي دهد كه در آنها هيچگونه مايعي وجود ندارد و هيچگونه حساسيتي روي پوست كودكان ايجاد نمي كند.
در بخشي از اين مقاله و در كادري مجزا تيتري نوشته شده تحت اين عنوان كه تخم مرغ شانسي و تيز بازي ! كه نويسنده محترم مقاله از قول يكي از واردكنندگان نوشته است كه اين تخم مرغ هاي شانسي شماره سريال دارد . بعد از مدتي مي توانيد از روي شماره سريال ها بفهميد كه درونش چيست كه اين موضوع كذب محض و خلا ف واقعيت است و هيچ وارد كننده و فروشنده اي از محتويات دروني و نوع اسباب بازي آن خبر ندارد، بلكه سريالي را كه نويسنده محترم به آن استناد كرده اند سريال استاندارد كشور تركيه مي باشد و ادعاي نويسنده را كه مدعي هستند از خريداران اين كالا  مي باشند، به شدت زير سوال مي برد.
باتوجه به موارد فوق، وزارت محترم بهداشت بعد از انتشار مقاله فوق بدون بررسي و تحقيقات جامع اقدام به جمع آوري تخم مرغ هاي شانسي كرد، ولي پس از بررسي هاي فراوان و آزمايش هاي دقيق و مختلف روي اين شكلا ت و اسباب بازي ها طي مجوز ترخيص به شماره 1/2/25644 د مورخ 83/10/22 ورود محصول شركت بالا بان را توسط نماينده انحصاري آن بلا مانع اعلا م و پس از آن در تاريخ 84/1/15 فروش آن را در سراسر كشور فقط همراه با برچسب فارسي نماينده انحصاري آن آزاد كرده است.
نمايندگي توتو در ايران

دخل و خرج
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
طهرانشهر
محيط زيست
شهر آرا
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  طهرانشهر  |  محيط زيست  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |