سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۲۳ - Oct 12, 2004
خاتمي: مي توانيم پاسخگوي نيازهاي صنعتي
كشورهاي خاورميانه باشيم
003501.jpg
شوراي  برنامه ريزي  و توسعه  استان  فارس  ديروز به  رياست  آقاي  سيدمحمد خاتمي رئيس  جمهوري  تشكيل  شد.
رئيس  جمهوري  در اين  جلسه  پيشرفت هاي  انجام  شده  پس  از انقلاب  اسلامي ونيز برخي  آمارها در خصوص  گسترش  ضريب  آموزش  و پرورش  و آموزش  عالي ، بهره گيري  از انرژيها و مسايل  عمراني  در كشور را يادآور شد و با اشاره  به افزايش  نيازها و توقعات  جامعه  گفت : كشور امروز در سدسازي ، سيلوسازي  واحداث  نيروگاه  خود كفاست  و در بسياري  از موارد مي تواند پاسخگوي  نيازهاي صنعتي  و خدمات  فني  و مهندسي  كشورهاي  خاورميانه  باشد.
آقاي  خاتمي چشم انداز گامهاي  برداشته  شده  در دانش هاي  نوين  نظر آي تي ، آي  سي  تي ، بيوتكنولوژي  و نانو تكنولوژي  را بسيار روشن  خواند وبا اشاره  به  توان  متخصصان  ايراني  در زمينه  انرژي  هسته اي  گفت : با تلاش فرزندان  اين  كشور با وجود تحريم  كامل  در آستانه  توليد انرژي  صلح  آميزهسته اي  قرارگرفته ايم  و برخورداري  از انرژي  صلح آميز هسته اي  را حق  خودمي دانيم .
آقاي  خاتمي گفت : ما به  لحاظ عقيدتي  و فكري  با توليد سلاحهاي  كشتارجمعي  مخالفيم  و توليد سلاح  اتمي جايي  در برنامه  بلند مدت  كشور ندارد.
رئيس  جمهوري  رشد سرمايه گذاري  در بخشهاي  دولتي  و خصوصي  و فعاليت هاي زيربنايي  براي  اشتغالزايي  را خاطرنشان  ساخت  و گفت : فارس  عظمت  بسياري در سابقه ، هويت  و شخصيت  كشور دارد و به  لحاظ تاريخ  گذشته  و معاصر نقش بسياري  در تحولات  ايران  داشته  است .
آقاي  خاتمي ، مردم  شايسته ، امكانات  فراوان  و جايگاه  علمي استان  فارس را مورد اشاره  قرار داد و گفت : ظرفيت هاي  بسياري  در استان  وجود دارد كه بايد با تلاش  بيشتر به  منظور خدمت  رساني  به  مردم  به  منصه  ظهور بنشينند.
رئيس  جمهوري  بر اتصال  استان  به  عنوان  كانوني  فعال  با كل  كشور بويژه دريا را ضروري  خواند و گفت : بزرگراه  اصفهان  به  شيراز و نيز پيوستن  شيرازبه  راه آهن  سراسري  مي تواند تحول  عمده اي  در استان  ايجاد كند كه  خوشبختانه زمينه هاي  مقدماتي  و اجرايي  در دوره  دولت  فعلي  انجام  شده  و بزودي  به  پايان خواهد رسيد.
آقاي  انصاري  لاري  استاندارفارس  نيز با اشاره  به  وجود وفاق  و همدلي  درطول  چند سال  گذشته  ميان  مسئولان  استان  براي  تامين  مصالح  مردم  گفت : حاكميت اخلاق  در فضاي  سياسي  استان  موجبات  توسعه  و پيشرفت  كشور و خدمت  به  مردم  رافراهم  آورده  است .
همچنين همزمان با سفر رييس جمهور به شيراز ۲۰۲ پروژه مخابراتي با اعتباري بالغ بر ۲۲۴ ميليارد ريال به بهره برداري رسيد و با حضور وزير صنايع و معادن نيز چند واحد صنعتي و چند طرح توسعه با اشتغال بيش از ۵۰۰ نفر در شيراز مورد بهره برداري قرار گرفت.

نتيجه ديدار رئيس مجلس و معاون اول رئيس جمهور:
كميته مشترك دولت و مجلس علل گراني را بررسي مي كند
ايرنا: تيم  اقتصادي  دولت  به  همراه «محمدرضا عارف» معاون  اول  رئيس  جمهوري  ديروز   با «غلامعلي  حدادعادل» رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي ديدار كردند.
در اين  جلسه  كه  وزراي  اقتصاد و دارايي ، بازرگاني ، نفت  و همچنين  اعضاي  هيات  رئيسه  مجلس  شوراي  اسلامي حضور دارند در خصوص «هماهنگي  و تفاهم  دولت  و مجلس  پيرامون  مسايل  اقتصادي  و راهكارهاي تدوين  بودجه  سال  ۸۴» بحث  و تبادل  نظر شد.
«افزايش  قيمت ها به  ويژه  گراني  اخير» ، از ديگر موضوع هايي  است  كه در نشست  اعضاي  اقتصادي  دولت  سيدمحمد خاتمي و هيات  رئيسه  مجلس  هفتم ، مورد بررسي  قرار گرفت .
پس از اين ديدار رئيس مجلس شوراي اسلامي و معاون اول رئيس جمهور درگفتگو با خبرنگاران پارلماني برتشكيل كميته مشترك دولت و مجلس براي حل مشكلات اقتصادي تاكيد كردند. محمد رضا عارف گفت: سياست رئيس جمهور با مجلس پنجم و ششم، تعامل و همكاري و هماهنگي بوده است به خصوص زماني كه طرح يا لايحه اي در مجلس مطرح مي شد. وي با مثبت ارزيابي كردن تعامل دولت با مجلس ششم تصريح كرد: علاقمنديم اين تعامل را با مجلس هفتم هم داشته باشيم.
معاون اول رئيس جمهور همچنين گفت: محور اصلي جلسه روز گذشته تعامل و تفاهم با مجلس درباره مسائلي كه براي مجلس مهم است بود.
وي افزود: در اين جلسه چگونگي اجراي قانون برنامه چهارم توسعه و به خصوص تدوين بودجه سال ۸۴ كه بايد به اتكاي برنامه چهارم نوشته شود بررسي شد.
عارف از تشكيل كميته مشترك بين مجلس و دولت خبرداد و گفت: ان شاءا... بتوانيم با تفاهم و همكاري و همدلي بخشنامه بودجه را براي دستگاه اجرايي سريع ارسال كنيم و اگر از نظر دولت اصلاحاتي بايد در قانون برنامه انجام شود با ارائه لايحه اي اين امر محقق شود تا از اول سال مشتركا در اجراي هرچه بهتر قانون برنامه و در چارچوب آن و سياستهاي كلي آن و چشم انداز ۲۰ ساله برنامه ريزي كنيم. عارف بررسي علل گراني ها را موضوع ديگر نشست مشترك مجلس و دولت خواند و گفت: دولت و مجلس مخالف افزايش قيمتها هستند و قرار شد كميته مشترك دولت و مجلس افزايش قيمتها را بررسي كرده و اگر غير قانوني بوده از آن جلوگيري نمايند. رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز بر ضرورت تفاهم و تعامل هرچه بيشتر دولت و مجلس براي حل مشكلات مردم تاكيد كرد و تشكيل كميته مشترك دولت و مجلس را براي همكاري هرچه بيشتر آن ضروري دانست.

حداد عادل:
دغدغه  مجلس هفتم كاهش مشكلات مردم است
خبرگزاري فارس: رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه دغدغه مجلس هفتم كاهش مشكلات مردم است، اظهار داشت: در مجلس ديگر از بحثها و مطالبي كه ربطي به مشكلات مردم ندارد خبري نيست. غلامعلي حداد عادل ديروز در اولين گردهم آيي مديران و معاونان بخش اقتصادي و امدادي كميته امداد امام خميني (ره) گفت : كميته امداد امام خميني(ره) به مردم كمك مي كند تا نيازمندان واقعي شناسايي شده و اين سازمان كمك مردم را به دست نيازمندان واقعي مي رساند كه اين خدمت بزرگي است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي خطاب به مسئولان كميته امداد خدمت آنها را «بزرگ و شايسته» دانسته و افزود: وظيفه دولت و مجلس تقدير و تشكر از شماست.
حداد عادل اصلاح دستگاه اداري را از آرزوهاي مسئولان دانست و گفت: كميته امداد امام خميني يكي از دستگاه هاي سالم است و ما در ۲۵ سال گذشته نشنيده ايم كه در اين كميته اختلاس و حيف و ميل صورت بگيرد و البته اين به معني آن نيست كه اين سازمان عيب و يا ايرادي ندارد. رئيس مجلس شوراي اسلامي كاركنان كميته امداد را مسئوليت  شناس، دلسوز، با ايمان و داراي رفتار و برخورد خوب توصيف و تصريح كرد: هيچ كس نتوانسته اعتماد مردم را نسبت به كميته امداد خدشه دار كند. وي با بيان اين كه اعتماد مردم به كميته امداد بزرگترين سرمايه است، تصريح كرد: همين اعتماد را امام خميني (ره) به شما داشته و الان مقام معظم رهبري، دولت و مجلس به شما دارند. حداد عادل با اعلام آمادگي مجلس جهت كمك به كميته امداد گفت:  ما جمع شما را پرفايده مي دانيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه دغدغه مجلس هفتم كاهش مشكلات مردم است، اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي با تلاش در جهت سوزاندن ريشه فقر در جامعه، وظيفه خود را نسبت به محرومان انجام مي دهد.

همكاري تهران و مسكو براي مقابله با جنايات سازمان يافته
فارس : وزيران امورخارجه ايران و روسيه بر طراحي سازوكار همكاريهاي منظم براي حل معضلات از جمله تروريسم، قاچاق مواد مخدر و جنايات سازمان يافته تبادل نظر مي كنند.
وزراي امور خارجه ايران و روسيه در گفت و گوهاي روز گذشته خود اوضاع در سرزمين هاي اشغالي فلسطين را بررسي كردند.
وزير خارجه ايران با ابراز نگراني شديد نسبت به تداوم جنايات اسرائيل در فلسطين اشغالي گفت: جامعه جهاني بايد نسبت به جنايات رژيم صهيونيستي واكنش عملي ابراز نمايد و اكتفا كردن به بيانيه ها موجب تشديد جنايات و توسعه طلبي اسرائيل شده است.
خرازي تصريح كرد: رژيم صهيونيستي از شرايط عراق و بحبوحه رقابت هاي انتخاباتي آمريكا براي اعمال فشار بيشتر بر فلسطينيها سوء استفاده مي كند.
خرازي و لاوروف همچنين پيرامون آخرين اوضاع عراق و اجلاس آتي عراق كه در مصر برگزار خواهد شد تبادل نظر كردند.
دو طرف برقراري امنيت را اولويت تحولات عراق توصيف كردند.

وزير امورخارجه روسيه:
موضع ما حمايت از ايران در بهره مندي از فناوري هسته اي است
دبير شوراي عالي امنيت ملي در ديدار وزير امور خارجه روسيه بر همكاري هاي دفاعي، توسعه روابط اقتصادي، تكميل هرچه سريع تر نيروگاه بوشهر، همكاري هاي متقابل در آسياي مركزي، قفقاز و درياي خزر و همچنين بحران هاي منطقه اي همچون افغانستان و عراق و همكاري هاي متقابل در بخش انرژي از جمله محورهاي همكاريهاي بلند مدت و استراتژيك دو كشور و توافقات با پوتين در سفر قبلي خود به مسكو بر آمادگي تهران بر فعال نمودن اين موارد تأكيد كرد.
دكتر روحاني تعليق غني سازي توسط ايران را امري داوطلبانه و براي ايجاد اعتماد خوانده و غني سازي اورانيوم را حق مشروع ايران در چارچوب مقررات بين المللي دانسته و بر بهره مندي ايران از تكنولوژي صلح آميز هسته اي تأكيد كرد.
روحاني افزود: اگر غرب بخواهد ايران را از حقوق مشروعش محروم كند، دليلي بر پايبندي ايران به پروتكل نخواهد ماند. پروتكل الحاقي در مقررات بين المللي براي اعتماد سازي وضع شده است.
لاوروف، وزير خارجه روسيه نيز با اشاره به اهميت روابط مسكو با تهران اعلام كرد كه روسيه برنامه هاي وسيعي براي پيشبرد روابط اقتصادي و سياسي با ايران دارد. وي همچنين با تأكيد بر ضرورت تكميل و راه اندازي هرچه سريع تر نيروگاه بوشهر اعلام كرد كه به زودي قرارداد تحويل سوخت بين دو كشور به امضا خواهد رسيد و مسكو اجازه نخواهد داد كه همكاري هاي دو كشور تحت تأثير فشار خارجي قرار گيرد.
لاوروف در مورد مسايل هسته اي ايران در شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز تصريح كرد كه ايران همكاري هاي زيادي با آژانس داشته و مسكو از استمرار اين همكاري ها حمايت مي كند.
وزير خارجه روسيه بر حق غير قابل انكار ايران جهت بهره مندي از تكنولوژي هسته اي تأكيد و اين را موضع تغييرناپذير مسكو خواند.

نخست وزير بلاروس به تهران مي آيد
ايسنا: سفير بلاروس در تهران با انتقاد صريح از عملكرد واشنگتن در عرصه مناسبات بين المللي، تحريم آمريكا عليه يك شركت بلاروسي به اتهام تجارت با ايران را رد كرد و اظهار داشت: واشنگتن طبق قوانين داخلي اش در عرصه  بين المللي رفتار مي كند!
راچكوف ادامه داد: در بلاروس نسبت به مردم و حكومت ايران احترام ويژه وجود دارد و ديدگاه هاي دو كشور درباره ي بسياري از مسايل و مشكلات سياسي يكسان و بسيار نزديك است.
وي همچنين با اشاره به سفر قريب الوقوع نخست وزير بلاروس به كشورمان گفت: براي گسترش راه هاي جديد و نتيجه گيري از سفر آقاي خاتمي به بلاروس، در نيمه ي نخست سال ميلادي آتي، نخست وزير بلاروس به ايران خواهد آمد.
وي در باره اوضاع داخلي بلاروس گفت: تا چند هفته ديگر انتخابات پارلماني بلاروس برگزار خواهد شد وانتظار مي رود كه گروهي ازنمايندگان مجلس ايران نيز براي نظارت بر اين انتخابات به مينسك سفر نمايند .

اخبار انتخابات رياست جمهوري
كارگزاران منتظر تصميم هاشمي است
مهر: يك عضو ارشد حزب كارگزاران سازندگي گفت: حزب كارگزاران تا زماني كه هاشمي رفسنجاني حضور يا عدم حضور خود را در عرصه انتخابات رياست جمهوري اعلام نكند، هيچ اقدامي نمي كند. وي كه خواست نامش فاش نشود افزود: در صورتي كه هاشمي رفسنجاني حضور خود را در انتخابات اعلام كند، در آن زمان برنامه هاي خود را اعلام مي كنيم. اين عضو كارگزاران تصريح كرد: پس از اعلام حضور هاشمي رفسنجاني در انتخابات بهتر است گروه هاي ديگر در حمايت از وي كار كنند.
مذاكرات خاتمي با موسوي تأثيري بر تصميم وي ندارد
مهر: يك منبع آگاه در خصوص مذكرات خاتمي و كروبي با موسوي گفت: اين گونه رايزني ها و مذاكرات تأثيري در تصميم موسوي براي وارد نشدن به عرصه انتخابات ندارد.
موسوي در يك موضع قاطع اعلام كرده است كه نمي آيد و در چند جا اين مطلب را عنوان كرده است و همه به وفور اين مسأله را عنوان مي كنند. وي در پايان تأكيد كرد: مگر اينكه فعل و انفعالات خاصي رخ دهد وگرنه آمدن موسوي منتفي است.
رياست جمهوري محتاج مديري دين شناس است
فارس: اعضاي شوراي مركزي و دبيران استان هاي حزب مؤتلفه اسلامي در بيانيه پاياني اجلاس مشترك خود تصريح كردند: جايگاه رياست جمهوري آينده، محتاج مديري دين شناس، سياستمداري ساده زيست و متكي به عقل جمعي است.
جبهه پيروان خط امام و رهبري فردا استراتژي رياست جمهوري را بررسي مي كند
مهر: رييس كميته انتخابات رياست جمهوري جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: گردهمايي اعضاي شوراي مركزي تشكيلات عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري روز چهارشنبه ۲۲ مهر ماه در سالن اجتماعات جامعه اسلامي فرهنگيان برگزار مي شود و در اين گردهمايي استراتژيهاي جبهه در خصوص انتخابات رياست جمهوري بررسي مي شود.
رئوفيان با اشاره به اينكه مسائل استراتژيهاي جبهه پيروان امام و رهبري در انتخابات رياست جمهوري فعلا جنبه عمومي ندارد ادامه داد: جبهه پيروان خط امام و رهبري در ارتباط با انتخابات رياست جمهوري معتقد است قبل از اينكه نامزد انتخاباتي معرفي كند بايد بر سر معيارها و خصوصيات رييس جمهور و كانديداي مطرح با تحقيق به اجماع برسد.

اخبار كوتاه سياسي
زاكاني: دستهايي قصد دارند بين مجلس و دولت اختلاف ايجاد كنند
مهر: علي رضا زاكاني عضو هيات رييسه مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش مشكلات بسيار جدي دارد كه يك بخشي از اين مشكلات به آقاي حاجي به ارث رسيده است و بخش ديگر هم به عملكرد نادرست چند ساله وزارت حاجي بر مي گردد لذا به نوعي برايند اين دو، مشكلاتي است كه امروزه در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد.وي افزود: درحاليكه به نوعي نياز به تعامل بين دولت و مجلس است برخي در تلاش هستند تا كار را به سويي ببرند كه دعوا ايجاد شود و دست هايي در كار است كه اين مشكلات و دعواها را ايجاد كند.
زاكاني گفت: استيضاح اولين گام نيست و اين استيضاح در بين فراكسيون اصولگرايان مطرح نشده است ولي بهر حال هر ۱۰ نفر نماينده مي توانند استيضاحي را مطرح كنند و در خصوص آموزش پرورش و هر مجموعه ديگري در دولت اصلاح اولويت است كه انشاء الله به دست عناصر دولت و نظارت مجلس اين اصلاح صورت گيرد.
دانش جعفري: تا مشكل كسري بودجه دولت حل نشود تورم پابرجاست
مهر: دانش جعفري، رييس ستاد مبارزه با گراني مجلس مبارزه يك شبه و مستقيم با گراني را غير ممكن خواند و گفت:هدف ستاد اين است كه با شناسايي ساختارها، احتمال افزايش ناگهاني و ناخو استه قيمت ها را به حداقل برساند. وي گفت: ستاد مبارزه با گراني مجلس در انتظار ارسال گزارش هاي برخي وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي است و قرار است در۲۰ روز آينده با تحليل گزارش هاي دولت و نتايج جلسات مشترك و بررسي هاي ميداني گزارشي از نتيجه كار ستاد به هيات رييسه مجلس تقديم شود. وي گفت: به نظر من جلسات خوب برگزار شد هرچند تصميم گيري و اظهار نظر ستاد صرفا براساس جلسات چند ساعته با مسئولان دولتي نخواهد بود بلكه گزارش هاي ارائه شده از دولت و بررسي هاي اجتماعي و ميداني نيز از مباني آن است.وي با تاكيد برضرورت توجه به زيرساخت ها براي حل مشكل گراني گفت: تازماني كه مشكل كسري بودجه دولت حل نشود معضل تورم به جاي خود باقي است.

طرح بيمه خانه و خانوار از فردا در كشور اجرا مي شود
«نمايندگان شركت سهامي بيمه ايران از فردا با تمام منازل مسكوني مردم تماس تلفني مي گيرند و محل نمايندگي و خدمات بيمه اي طرح مهر را معرفي مي كنند.»
به گزارش ايسنا، دكتر سيدمحمد عباس زادگان مديرعامل شركت سهامي بيمه ايران صبح ديروز در مصاحبه اي مطبوعاتي به معرفي طرح سراسري مهر پرداخت.
وي از وجود چهار هزار نماينده فروش بيمه ايران در كشور خبر داد و گفت: «بيمه هايي كه در طرح سراسري مهر به فروش مي روند شامل بيمه آتش سوزي منازل مسكوني (پوشش هاي سيل، زلزله و صاعقه)، بيمه عمر و پس انداز (بيمه مهريه، جهيزيه، تامين آتيه فرزندان) بيمه بدنه خودرو و سبد بيمه اي جديد به نام سبد بيمه خانه و خانوار است.»
به گفته او بيمه زلزله از ابتداي مهر با كاهش حق بيمه اي ۴۵ درصدي به اجرا درآمده است.
وي افزود: «سبد بيمه خانه و خانوار شامل يك سبد بيمه اي و يا يك بيمه نامه سه بيمه اي صادر مي شود. آتش سوزي منازل مسكوني و بيمه مسئوليت در مقابل خانه همسايگان جزو اين بيمه نامه است.»
عباس زادگان با اشاره به يكساله بودن اعطاي مبلغ بيمه نامه تصريح كرد: «بابت سبد بيمه خانوار از هر خانواده حدود هشت هزار و ۲۰۰ تومان و براي مدت يكسال مطالبه مي شود. اين مدت با افزايش رقم حق بيمه به دو تا پنج سال قابل افزايش است. نرخ حق بيمه آتش سوزي نيز ۲۷/۰ در هزار قيمت منازل است. همچنين بيمه مسئوليت بيمه گذار در قبال اشخاص ثالث ۱/۰ در هزار است كه حدود دو هزار تومان مي شود نرخ حق بيمه طرح بيمه غرامت فوت و نقص عضو و حوادث پزشكي ناشي از ۲۴ ساعت براي خانواده، ۳۵۰۰ تومان است.»
وي با بيان اينكه اجراي طرح مهر و تماس با خانواده ها حدود شش ماه يعني تا پايان سال جاري ادامه مي يابد، خاطرنشان كرد: اين طرح وقت گير است و حدود ۸۲ درصد عمليات فروش به بخش خصوصي واگذار شده و تا پايان سال اين سهم از فروش به ۶۰ درصد افزايش مي يابد.
به گفته عباس زادگان در مقابل هر يك از بيمه نامه ها سطح و غرامت هشت هزار تومان زلزله حدود پنج ميليون تومان و در قبال بيمه آتش سوزي منازل مسكوني با پرداخت سالانه ۱۶ هزار تومان تا سقف ۱۰ ميليون تومان تعهد صورت مي گيرد.
به گزارش ايسنا، خالقي عضو هيات مديره شركت سهامي بيمه ايران نيز در اين جلسه با اشاره به حق بيمه ۲۷۰۰ توماني براي پوشش آتش سوزي كه شامل حريق و صاعقه است، افزود:«براي اين حق بيمه تا ۱۰ ميليون تومان تعهد ايجاد مي شود. اين مبلغ با توجه به نوع سازه و سال ساخت افزايش مي يابد. همچنين پوشش بيمه مسئوليت نيز در قبال همسايگان با حق بيمه هزار تومان جداگانه حدود ۱۰ ميليون تومان است. »
وي ادامه داد:« پوشش ديگر بيمه ايران پوشش هر يك از اعضاي خانواده در قبال حوادث طول روز از جمله بيرون از خانه تا يك ميليون تومان است كه حق بيمه آن ۳۵۰۰ تومان بطور سالانه است. همچنين پوشش پزشكي نيز تا سقف ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود. »

درخواست علي مطهري از هاشمي رفسنجاني:
رئيس جمهور بهتر است روحاني نباشد
فارس : علي مطهري فرزند شهيد مرتضي مطهري طي نامه اي به اكبر هاشمي رفسنجاني با اشاره به مسائلي چون عدم وجود اضطرار جهت حضور روحانيون در انتخابات، دخالت نزديكان  هاشمي رفسنجاني در كارهاي اقتصادي و كم تحملي وي در مقابل انتقادات، خواستار عدم حضور وي در صحنه انتخابات رياست جمهوري شد.
علي مطهري در نامه خود به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تصميم وي براي ورود به عرصه انتخابات رياست جمهوري و كانديداتوري آمده است: اينجانب به دلايلي پيشنهاد مي كنم كه پا به اين عرصه نگذاريد و به تعبير اميرالمومنين علي (ع) بهتر است همچنان وزير باشيد.
اين استاد دانشگاه در ادامه نامه خود خطاب به  هاشمي رفسنجاني افزوده است: مستحضر هستيد كه نظام جمهوري اسلامي به معني حكومت طبقه روحاني نيست، حتي بهتر است روحانيون پست هاي اجرايي دولتي را اشغال نكنند مگر اضطراراً و قطعاً با وجود شخصيت هاي غير روحاني صالح براي رياست جمهوري، اكنون چنين اضطراري وجود ندارد.
وي در ادامه با بيان اين كه امام خميني (ره) نيز همين نظر را داشتند، مي نويسد: بعد از كاستي هايي كه در دولت موقت مشاهده شد و بعد از خيانت هاي بني صدر، موقتاً و اضطراراً اجازه تصدي برخي پست هاي دولتي را به روحانيون دادند، اما اين امر اضطراري و موقت، ظاهراً در حال تبديل شدن به يك قانون و قاعده است.
مطهري در ادامه نامه خود با اشاره به مسائلي چون كارهاي اقتصادي نزديكان  هاشمي رفسنجاني و كم تحملي وي در مقابل انتقادات، خطاب به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآور شده است: اكثر فرزندان و برخي نزديكان شما در كارهاي اقتصادي وارد شده اند و اين امر در صورتي كه جنابعالي رئيس جمهوري شويد موجب افزايش شايعات خواهد شد، تحمل جنابعالي در مقابل انتقاد آشكار و مطرح در رسانه ها اندك است گر چه انتقادات خصوصي را راحت تر مي پذيريد و اين امر يك نقطه منفي براي يك رئيس جمهور است و باعث پيدايش گروه هاي سياسي نيمه مخفي مي شود.
وي در پايان نامه خود نوشته است: اصولاً اگر رئيس جمهور روحاني نباشد، انتقاد از او و دولتش براي مردم آسان تر است و كارها سريع تر سامان مي يابد.

۱۲۰ هزار جوان گواهينامه بين المللي مهارت آموزي دريافت مي كنند
گروه اجتماعي: سازمان ملي جوانان با همكاري سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور دومين دوره مهارت آموزي گواهينامه بين المللي كاربري رايانه (ICDL) را براي ۱۲۰ هزار جوان در سراسر كشور برگزار مي كند.
به گزارش سازمان ملي جوانان، در اين دوره كه با هدف ارتقاي توانمندي و مهارت هاي جوانان درخصوص كاربري رايانه به اجرا درمي آيد، ۱۲۰ هزار جوان آموزش خواهند ديد. بنابر اين گزارش، دوره مهارت آموزش گواهينامه بين المللي كاربري رايانه (ICDL) با همكاري كليه مراكز آموزش فني و حرفه اي سراسر كشور داير خواهد شد.به همين منظور ۳ ميليارد و پنجاه ميليون ريال از سوي سازمان ملي جوانان براي اجراي اين پروژه اختصاص يافته است.
اين گزارش مي افزايد: جوانان ۱۹ تا ۲۹ سال داراي مدرك ديپلم و بالاتر مي توانند با مراجعه به مراكز آموزش فني و حرفه اي استان ها نسبت به ثبت نام و شركت در دوره هاي مذكور اقدام نمايند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |