دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۷۴
جست وجوي خانه به خانه براي مشتري و شغل
قديم ترها وقتي وانت بارها در كوچه ها و خيابان ها با بلندگوي خود براي فروش ميوه، سبزي و برخي كالا ها سروصدا به راه مي انداختند، اعصاب بسياري از مردم به هم مي ريخت و گاه گاهي كه گدايي در خانه اي را مي زد و طلب كمك مي كرد تعجب اهالي خانه را برمي انگيخت. اما حالا  اين گونه اتفاقات عادي شده است و هر روز بر تعداد افرادي كه براي گذران زندگي در خانه اي را مي زنند يا وارد دفاتر كار مي شوند روبه افزايش است.
واكسي هايي كه خانه به خانه و دفتر به دفتر دنبال كفش تعميري و مشتري مي گردند، فروشندگان كالا  و ويزيتورهايي كه به شما در محل كارتان گير سه پيچ مي دهند، كتاب فروشاني كه كتابهايي متناسب با كار شما شناسايي كرده و خواهش مي كنند آنها را خريداري كنيد و انواع و اقسام فروشندگان كالا  و خدمات كه گرچه سبك هايي نو در فروش ابداع كرده اند، اما آسايش شما را برهم مي زنند، همگي نشانه هايي از فشار اقتصادي است كه بر خانواده هاي كم درآمد تحميل مي شود.
از همه بدتر مواردي است كه افرادي با ورود به دفاتر كار خواستار استخدام خود هستند و حاضرند با مبالغي ناچيز هر كاري را انجام دهند.
ظاهراً ديگر مشاغلي چون دستفروشي در معابر، پمپ بنزين ها و چهارراه ها اشباع شده است و استخدام نيروي كار نيز از طريق درج آگهي مطبوعات صورت نمي گيرد.
يكي از متقاضيان دريافت كار كه از شيوه جست وجوي محل به محل و اداره به اداره استفاده مي كند در اين باره به شوخي (شايد هم جدي) مي گفت: ديگر سازمان ها و اداره هاي دولتي و خصوصي براي استخدام در روزنامه ها آگهي نمي دهند زيرا همه افراد در اين دور و زمانه در ميان خانواده و آشنايان خود آن قدر متقاضي كار دارند كه فرصت به ديگران نمي رسد.

تحريريه
تلفن تحريريه : ۷-۶۹۵۵۲۵۴
فاكس : ۶۹۵۳۳۵۹
E-mail:info@hamshahri-bazar.com

صداي  مصرف كننده
لطف مسؤولان را مي طلبيم 
شهرك مارليك، يكي از شهرك هاي خوش آب و هوا مهاجرپذير در سال هاي اخير است؛ اما اين شهرك فاقد پارك و بانك است و ساكنين براي رفع نيازهاي روزانه خود به شهرك فرديس مراجعه مي كنند.
ساكنين سه فاز
يك خدمت، يك ...
نزديك هشت ماه پيش تمامي خيابان هاي اسلا مشهر را براي لوله كشي آب كنده بودند؛ اما بعد از انجام لوله كشي هنوز خيابان ها را آسفالت نكرده اند و اين امر مشكلاتي را براي اهالي شهر به وجود آورده، شايد شهرداري يادش رفته اين منطقه نياز به آسفالت كاري دارد.
ساكنين اسلامشهر
عوارض ۳۰۰۰ ريالي شهر ماسوله
در ايام نوروز شهر تاريخي ماسوله را براي سفر انتخاب كردم. هنگام ورود به شهر عوارضي شهر ماسوله در قبال قبض (كه عكس شهر روي آن درج شده بود) مبلغ ۳۰۰۰ ريال از مردم دريافت مي كردند. روي قبض نوشته شده بود پس از دريافت قبض را پاره كنيد در حالي كه نبايد اين گونه باشد؛ ولي حال كه از مردم عوارض مي گيرند بهتر است اين شهر توريستي امكاناتي از جمله پاركينگ، رستوران، هتل و .. داشته باشد.
عباس يوسفي
تعهدات فراموش شده
شركت پارس خودرو به هيچ كدام از تعهدات خود عمل نمي كند. در تماس با اين شركت به طور علني اعلام كردند كه مسؤِول مربوطه اگر دوست داشته باشد تلفن شما را پاسخ مي دهد. همچنين بعد از كلي معطلي گفتند تعهداتي كه قرار بود در اسفندماه اجرا شود به خردادماه موكول شده است.
حميديان
يك بار هم تشكر
از شهردار منطقه ۱۳ آقاي قديري به خاطر آسفالت مدرسه دخترانه شرافت و همكاري با اين مدرسه تشكر مي كنيم.
انجمن اولياء و مربيان مدرسه شرافت 
قضيه بليت شهرك غزالي 
شهرك سينمايي غزالي بابت هر نفر ۶۵۰ تومان و پاركينگ ۴۰۰ تومان از مراجعه كنندگان مي گيرد در صورتي كه در حال تخريب و از بين رفتن است و اصلا ً هم رسيدگي نمي شود.
شهبازي 
نان خراساني يا بربري؟
نمي دانم به چه دليلي مي خواهند تنها نانوايي نان خراساني در كل منطقه مسكوني واقع در ميدان شعاع اول، خيابان خردمند كه اهالي وابستگي شديدي به آن دارند را به بربري يا امثال آن تبديل كنند. از مسؤولين تقاضاي رسيدگي داريم .
اهالي محل 
گراني بيمه خويش فرما
۳۲ ساله و بيمه خويش فرما هستم. اوايل بيمه ۷۰۰۰ تومان بود، امسال ۲۹۰۰۰ تومان شده است. چرا بايد گران شود؟ اين همه گراني به چه علت است؟
مقدسي نژاد
تشكر و تقاضا
در وهله اول مي خواستم از شركت واحد اتوبوسراني بابت راه اندازي خط جديد پايانه آزادي - شهرك شهرداري و علي الخصوص تبديل بليت هاي ۳۰۰ ريالي بعضي از خطوط به ۲۰۰ ريالي تشكر كنم. در ضمن از راهنمايي و رانندگي جاده مخصوص كرج خواهشمنديم با توجه به بار سنگين تردد و ترافيك خودرو نسبت به نصب تايمر نشان دهنده زمان دقيق عبور و مرور جاده مخصوص كرج چهار راه ايران خودرو اقدام لازم را به عمل آورند.
آزيتا علي مددي 
تلفن ها به تاريخ پيوستند!
چند سال است كه براي دريافت تلفن در مركز مالك اشتر ثبت نام كرده ام ولي از تلفن خبري نيست. كي كابل برگردان انجام مي شود تا ما هم در عصر تكنولوژي از تلفن بهره مند شويم؟
حاجي خاني ساكن خيابان مرتضوي 
چه بايد كرد؟
متولدين ۱۳۶۵ كه خدمت نرفته اند براي گرفتن گواهينامه چه بايد بكنند در صورتي كه دفترچه خدمت هم هنوز به آنان نمي دهند.
ترابي
چگونه اثبات كنم 
راننده آمبولانس هستم. آذرماه ۸۲ تصادف كردم، در حالي كه بيمه ايران هيچ حركتي براي من نكرده است. راننده اي كه با آن تصادف كردم فراري است و بيمه حرف مرا قبول نمي كند.
جواد برندك 
انتقاد از فروشگاه هاي شهروند
فروشگاه هاي شهروند به جاي اين كه اجناس را ارزان تر در اختيار مردم قرار دهند بعضي از اجناس مثل لباس، كفش، لوازم آشپزخانه و ... را نيز گران تر از فروشگاه هاي بيرون در اختيار مردم قرار مي دهند چرا و به چه علت؟
يك خريدار
تبليغ و تبعيض 
سوپر ماركت ها شير را كه از دولت مي گيرند در اختيار تمام مردم قرار نمي دهند نصف آن را مي گويند بايد خريد كنيد و نصف ديگر را براي دوستان و آشنايان قرار مي دهند پس تكليف ما كه از نظر مالي در وضعيت مناسبي نيستيم براي خريد شير براي فرزندانمان چيست؟ مگر نه اين كه صدا و سيما تبليغ خوردن شير را براي كودكان انجام مي دهد؟
يك شهروند
تقاضاي كارمندي 
كارمند يك دفتر خصوصي هستم كه حدود ۳ سال است آنجا كار مي كنم؛ ولي تابه حال بيمه نشده ام. سرانجام من با همسر و دو فرزند چه مي شود؟ چرا بيمه خود نظارت بر شركت ها نمي كند؟
رجبي - از تهران

گوناگون
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه آخر هفته
بازارچه ارتباطات
بازارچه حمل و نقل
بازارچه مصالح ساختماني
بازارچه لوازم التحرير
|  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه ارتباطات  |  بازارچه حمل و نقل  |  بازارچه مصالح ساختماني  |  بازارچه لوازم التحرير  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |