يكشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۵۹ - May .25, 2003
تيمور غياثي مدير تيم هاي ملي دووميداني
گروه ورزشي: فدراسيون  دووميداني  اعلام  كرد: مرحله  دوم  نهمين  دوره  مسابقات  دووميداني  قهرماني  باشگاه ها و استانهاي  سراسر ايران  در رده  سني  بزرگسالان كه  قرار بود در روزهاي  ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه  در تهران  برگزار شود به  دليل آماده  نبودن  پيست  مجموعه  ورزشي  شهيد شيرودي  تهران ،  در زمان تعيين  شده  در ساري  برگزار خواهدشد.
همچنين در احكام  جداگانه اي  از سوي  حسين  جلالي  رئيس  فدراسيون  دووميداني ، تيمور غياثي ، صادق  داداشي ، حميد سجادي ، دكتر محمدرضا كاظمي آشتياني  و پژمان  معتمدي  به ترتيب  به  سمت  مدير تيم هاي  ملي ، سرمربي  تيم  ملي  بزرگسالان و اميد، سرمربي  تيم هاي  ملي  جوانان  و نوجوانان ، رئيس  كميته  پزشكـي  و كميسيون  ضد دوپينگ  و سرپرست  كميته  آموزش  فدراسيون  دووميداني  منصوب  گرديدند.

رقابت هاي واليبال باشگاههاي آسيا
گروه ورزشي: تاريخ جديد رقابت هاي واليبال باشگاه هاي آسيا به زودي اعلام مي شود.قبلاً قرار بود اين بازيها اوايل ماه جاري در اندونزي برگزار شود كه به دليل شيوع بيماري سارس به تعويق افتاد. در همين ارتباط كنفدراسيون آسيا در تلاش است تا تيرماه اين مسابقات را در هر شرايطي برگزار كند.پيكان قهرمان باشگاههاي ايران و تيم مدافع عنوان قهرماني اين روزها بار ديگر با جديت تمرينات خود را براي حضور در اين مسابقات از سرگرفته است.

علي دايي:
پرسپوليس مشكل مديريتي دارد
015605.jpg
گروه ورزشي: علي دايي در تهران است. كاپيتان تيم ملي باز هم براي هنرنمايي براي ايران حاضر است، او در هيچ شرايطي براي تيم ملي كم نمي گذارد. حرفهاي تازه او بخصوص در ارتباط با پرسپوليس شنيدني است.
دايي مي گويد: براي من قهرماني سپاهان بسيار جالب بود. اما اين يك بخش قضيه است در كنار رشد اين گونه تيمها كه بايد در كنار آن از فولاد، فجر سپاسي و حتي سايپا هم نام برد زمينه رشد استقلال و پرسپوليس نيز بايد مهيا شود. دايي در مورد وضعيت كنوني پرسپوليس مي گويد، اين تيم دچار حواشي بسيار است و فكر مي كنم اين حواشي به مشكلات فني نيز دامن زده است.
به نظر من تا شرايط مهيا نشود حتي مربي خارجي نيز نمي تواند پرسپوليس را نجات دهد، در اين پرسپوليس، بهترين مربي خارجي را هم به حاشيه مي كشانند.
دايي مي گويد: پرسپوليس مشكل مديريتي دارد و معتقدم در زمان بازي ما در پرسپوليس يك مديريت قوي حاكم بود. اما حالا معلوم نيست مدير عامل كيست، بازيكن كدام است و آقايان چه وظيفه اي دارند؟
علي دايي در پايان مي گويد: يكسال ديگر با الشباب قرارداد دارم و هرگز به بازگشت به اين پرسپوليس فكر نمي كنم.

۲۸ كشتي گير در اردوي تيم ملي
طلايي، دبير و حاجي زاده دعوت نشدند
گروه ورزشي: كميته  فني  فدراسيون  كشتي  ديروز  تشكيل  جلسه  داد و
۲۸ كشتي گير واجد شرايط را به  اردوي  آمادگي  تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  به  منظور شركت در پيكارهاي  قهرماني  آسيا در هندوستان  و رقابتهاي  بين المللي  جامهاي  «برادران  بلوگلازوف » در روسيه  و «لايپزيك » در آلمان  دعوت  كرد. اسامي كشتي گيران  دعوت  شده  به  اين  اردو از اين  قرار است :
۵۵ كيلوگرم : محمد اصلاني  از كرج ، محمد رضايي  از همدان ، حسين  رنگرز و بابك  نورزاد از مازندران  و مجيد رودباري  از تهران.  ۶۰ كيلوگرم : مراد محمدي  از مازندران ، عليرضا درويشي  از همدان ، محمد خاكزاد و مهدي  حسين  رضايي  از تهران.
 ۶۶ كيلوگرم : حسن  طهماسبي  از گلستان ، اصغر اردوخاني  از تهران ، علي اصغر بذري  از مازندران  و مسعود مصطفي  جوكار از همدان.  ۷۴ كيلوگرم : رضا رمضان  زاده  از خراسان ، سعيد واگذاري  از مازندران  و امين  حسين  زاده  از تهران.
 ۸۴ كيلوگرم : پژمان  درستكار و مجتبي  بختياري  از تهران  و مجيد خدايي  از خراسان.
 ۹۶ كيلوگرم : عليرضا حيدري  از كرج ، حميد سيفي  از همدان ، تورج  كفايي  از تهران  و جعفر دليري  از كرمانشاه.  ۱۲۰ كيلوگرم : عليرضا رضايي ، ياسر نورزايي  و داود رخش  خورشيد از تهران ، فردين  معصومي از گيلان  و محمدجواد راسخي  از خراسان.
 در فهرست  نفرات  دعوت  شده  از سوي  فدراسيون  كشتي ، نام  كشتي گيران  زير  به  چشم  نمي خورد و كميته  فني  هيچگونه  توضيحي  نيز درباره  علت  عدم  دعوت  از اين  افراد نداده  است :
۶۰ كيلوگرم  : محمد طلايي 
۶۶ كيلوگرم  : عليرضا دبير
۷۴ كيلوگرم  : مهدي  حاجي  زاده  ، هادي  حبيبي  ، جلال  لطيفي 
۸۴ كيلوگرم  : فريدون  قنبري 
۹۶ كيلوگرم  : محمدحسين  خالقي  فر.

فوتبال دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي در مرحله نيمه نهايي
گروه ورزشي: ۴ تيم  صعودكننده  به  مرحله  نيمه نهايي  رقابت هاي  فوتبال  قهرماني دانشگاه  آزاد اسلامي سراسر كشور كه  در ورزشگاه  آزادي  تهران  جريان  دارد، مشخص  شدند.
در پايان  مرحله  مقدماتي   اين  مسابقات  كه  در زمين هاي  شماره  ۲ و ۴ مجموعه ورزشي  آزادي  تهران  برگزار شد، تيم هاي  منتخب  گيلان  و مازندران  به  عنـــوان  نماينده  منطقه  ۳  و تيم  خراسان  از منطقه  ۹ به  ترتيب  به  عنوان  تيمهاي اول  و دوم  گروه   به  مرحله  نيمه نهايي  راه  يافتند.
تيم هاي  منتخب  فارس  و بوشهر و تيم  خوزستان  نيز به  عنوان  دو تيم  برتر گروه  الف  به  مرحله  بعد راه  پيدا كردند.

اردوي تيم ملي تير و كمان جانبازان و معلولين
گروه ورزشي: دومين مرحله از اردوي آمادگي تيم ملي تير و كمان جانبازان و معلولان ايران «بزرگداشت ارتحال امام خميني ره» از تاريخ ۵ تا ۱۱ خردادماه جاري در ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد.
اسامي ورزشكاران دعوت شده به اين اردو به شرح زير است:
مجيد كهتري، حشمت الله كاظمي راد، ابراهيم رنجبر، منصور قمري، قاسم جواني، غلامرضا محمد سروري، سيد عباس حسيني، احمد شجاعي.
مربي: رامين يزدآبادي.

بقا، حيات و شرافت ورزش
جدال در انتهاي جدول و نايب قهرماني
پاس و ابومسلم، يك بازي فاميلي
015600.jpg
گروه ورزشي: هفته بيست و چهارم ليگ برتر امروز آغاز مي شود .
شش بازي در غياب ديدار سنتي استقلال و پرسپوليس و بعد از آن ليگ بار ديگر دچار وقفه مي شود تا ۱۸ خرداد ماه و معلوم نيست با اين برنامه ريزي، ليگ به كجا خواهد رسيد. وقتي مي گوييم فدراسيون گذشته حساب و كتاب نداشت به همين خاطر بود، براي آن مي توان مثال ها زد و رفت تا نقطه حسرت.
مشكلات كنوني فوتبال بسيار است كه يكي همين برنامه ريزي آشفته براي ليگ برتر است. فوتبال باشگاهي، بازي هاي متوالي، تقسيم بندي نيرو، زمان بدنسازي، زمان كارهاي تاكتيكي و...، آيا برنامه ريزان فوتبال، مسئولان اين رشته از وضعيت باشگاه ها آگاهي دارند كه در اوج مسابقه ها، يك تيم اگر دو هفته از حالت مسابقه خارج شود دچار چه زيان هاي فني خواهد شد.
ليگ برتر اين فصل از اين سكته ها بسيار داشت و باز افسوس از فوتبال كه سالهاست از خود ضربه خورده است.
اميدواريم مهرعليزاده مسئول ورزش روزي كه با صفايي فراهاني به توافق نرسيد تا به فرض اشراف كامل بر فوتبال داشته باشد امروز به اين واقعيت رسيده باشد كه فوتبال اينگونه خواهد بود.
و اما اين هفته، پس از قهرماني سپاهان حالا جدال ليگ در دو نقطه داغ است. اول كسب نايب قهرماني و سپس نقطه خطر و فرار از سقوط.
نايب قهرماني حديث خود را دارد و پاس مترصد رسيدن به آن.
بازيهاي اين هفته حواشي بسيار دارد. شنيده هاي مشكوكي روح پاك فوتبال را آزار مي دهد، آيا سپاهان پس از قهرماني بدون انگيزه كافي به مصاف استقلال اهواز مي رود؟ و آيا پاس به گونه اي بازي خواهد كرد تا ابومسلم در ليگ برتر بماند؟ آيا ذوب آهن بدون انگيزه و خسته در انزلي بدون دردسر سه امتياز به ملوان هديه مي كند؟ و يا پيكان كه دغدغه سقوط ندارد با تركيبي تازه و ذخيره ها در شيراز مقاومتي مقابل برق انجام نمي دهد؟
نه اين شنيده ها را جدي نمي گيريم. به پاكي فوتبال و باشگاه هاي خودمان هم اعتقاد كامل داريم. درگذشته نيز اين چنين بوده و فوتبال ايران در جاده سلامت راه خود را طي خواهد كرد.
بقا و حيات در شرافت ورزشي است. در انتهاي جدول برق، استقلال اهواز، ابومسلم، صنعت نفت و ملوان جدال بسيار نزديكي دارند و امروز هم بعيد به نظر مي رسد تيمي از اين جمع به آرامش نهايي برسد.
برنامه ليگ برتر فوتبال ايران
هفته بيست و چهارم
بيست و چهارمين هفته رقابتهاي فوتبال باشگاه هاي برتر ايران، تجليل و تقدير از حسين شايگان، امروز آغاز مي شود.
پاس تهران در ورزشگاه خانگي پاس ميزبان ابومسلم خراسان است، صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختي آبادان با فجر سپاسي ديدار مي كند، و برق شيراز ميزبان پيكان تهران است، فولاد خوزستان از سايپا پذيرايي مي كند، ملوان بندر انزلي با ذوب آهن و سپاهان با استقلال اهواز مصاف خواهند كرد.

ورزش
اجتماعي زنان
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |